تجربه تارگت تراپی | من تارگت تراپی کردم

تجربه تارگت تراپی

تارگت تراپی جزو درمان های نوین سرطان به شمار می رود. با تارگت تراپی می توانید سرطان خود را هدف بگیرید. درمان هدفمند که با نام تارگت تراپی هم شناخته می شود، یک درمان دارویی سرطان است. در مورد چیستی این درمان قبلا زیاد صحبت کرده ایم و اشاره مجددی هم به آن خواهیم داشت، اما در این مقاله قصد داریم تا به چند تجربه تارگت تراپی بپردازیم.

گروه پزشکان بهایند، اولین مرکز هوشمند فوق تخصصی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان (اولین مرکز تخصصی درمان هدفمند و ایمنی درمانی)
ارتباط مستقیم با مرکز:

واتساپ(09023009259)

خیلی از افراد مبتلا به سرطان هستند که این درمان را تجربه کرده اند و تجربیات خود را نیز با دیگران به اشتراک گذاشته اند. با ما همراه باشید تا با هم ببینیم که نظرات عموم مردم در مورد این سرطان چیست؟

تجربه تارگت تراپی
تجربه تارگت تراپی

تارگت تراپی چیست؟

تارگت تراپی یا درمان هدفمند، یک درمان دارویی سرطان، مشابه شیمی درمانی است. اما تفاوت های بنیادینی با آن دارد. زمانیکه شیمی درمانی می کنید، داروهایی را مصرف می کنید که بدن را تضعیف می کنند و به تمام سلول های بدن آسیب می رسانند، تا در این میان سلول های سرطانی نیز آسیب ببینند و از بین بروند. شیمی درمانی می تواند اثربخش باشد، چراکه سلول های سالم می توانند بعد از مدتی خودشان را ترمیم کنند اما سلول های سرطانی این قابلیت را ندارند. مهمترین مشکل شیمی درمانی اثرات مخربی است که بر بدن می گذارد. اثراتی که بعضا جدی هستند. با شیمی درمانی عملا بدن خودتان را تخریب می کنید تا در این تخریب سلول های سرطانی هم از بین بروند.

اما تارگت تراپی اینطور نیست. داروهای تارگت تراپی، مانند سربازان آموزش دیده و حرفه ای هستند که به جای تمام سلول های بدن، آموزش دیده اند تا فقط روی سلول های سرطانی اثر بگذارند. این داروها با شناسایی ویژگی های ژنتیکی سلول های سرطانی قادرند تا آنها را از سلول های سالم تشخیص دهند و مستقیما خود توده سرطانی را نابود کنند و آسیبی به دیگر بخش های بدن نزنند. این داروها سرطان را هدف می گیرند، و به همین خاطر هم به آن ها درمان هدفمند سرطان می گویند.

برای آشنایی بیشتر با تارگت تراپی بهتر است این مقاله را مطالعه نمایید.

تجربه تارگت تراپی
تجربه تارگت تراپی

نظرات مردم در مورد تارگت تراپی

حالا که کمی با تارگت تراپی آشنا شدید بهتر است ببینیم نظرات و سولات مردم در این باره چیست.

اگر گشتی در سایت های نظر سنجی و تالار های گفتگو بزنید، می توانید به صورت مکتوب نظرات افراد واقعی را در مورد تجربه تارگت تراپی ببینید. در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می کنیم:

” مدتیه به سرطان سینه دچار شدم. بعد کلی بررسی به این نتیجه رسیدم که از تارگت تراپی استفاده کنم. چون تصور شیمی درمانی هم آزارم می داد. دوسم نداشتم جراحی کنم، آخه نمی خواستم ظاهر سینه هام خراب بشه. خوشبختانه چون زود سرطانو تشخیص داده بودم و شرایطشو داتشتم تونستم تارگت تراپی کنم. الان 5 ماهه که دارم منظم این درمانو انجام می دم و دکترم میگه تقریبا سرطانم درمان شده. به نظرم شما هم قبل از اینکه سینه خودتون رو جراحی کنید یا شیمی درمانی انجام بدید همه روش های دیگه رو بررسی کنید. ممکنه شما هم بتونید از تارگت تراپی نتیجه بگیرید. اینا رو گفتم چون فهمیدم خیلی ها مثل قبلا خودم نمی دونن تارگت تراپی چیه. امیدوارم همیشه سلامت باشید.”

فرد دیگری اینطور نوشته بود:

“دکترا بهم گفتن تنها راهم برای درمان سرطان مثانه جراحیه، اما شرایطش رو ندارم. قرار شد چند جلسه پرتودرمانی کنم تا ببینیم توده کوچیک میشه یا نه، اما افاقه نکرد. دیگه نا امید شده بودم تا اینکه تارگت تراپی رو امتحان کردم. راستش خیلی استرس داشتم که اینم جواب نده، اما خب بعد 3 ماه توده سرطانیم جواب داد و یکم آب رفت تا بالاخره تونستم جراحیش کنم.”

یکی دیگر از کاربران اینگونه نوشته است:

“… اول پزشکم بهم گفت شیمی درمانی کنم ولی اصلا دوست نداشتم اینکارو بکنم. همیشه از اینکه موهام بریزه و مریضی های دیگه بگیرم می ترسیدم. خیلی ناراحت بودم که این اتفاق قراره برای خودم هم بیفته. تا اینکه فهمیدم می تونم تارگت تراپی رو انجام بدم. هرچند پزشکم تصمینی نداد،  اما به هر حال شانسمو امتحان کردم و خوشبختانه نتیجه گرفتم. بچه ها تارگت تراپی واقعا خیلی راحت تر و بهتر از شیمی درمانیه. اگه به شمام گفتن شیمی درمانی کنید، حتما در مورد تارگت تراپی هم بپرسید.”

تجربه تارگت تراپی
تجربه تارگت تراپی

اما نظرات متفاوتی هم وجود دارد، مانند اینکه:

“دکتر بهم گفته سرطان روده ام ژنتیکی یه جوریه که می تونم تارگت تراپی کنم و این بهترین درمانه. ولی وقتی با قیمت داروهاش رو به رو شدم شوکه شدم!! واقعا داروهاش انقدر گرونن یا سرمو شیره مالیدن؟ خواهش اگه کس دیگه ای تارگت تراپی کرده بگه داروهاش چقدره؟؟؟ آخه تحقیق کردم دیدم واقعا درمان خوبیه، ولی خب قیمتش… L

همانطور که می بینید اغلب افراد از تارگت تراپی نتیجه مثبت گرفته اند، اما واقعیت این است که شمار افرادی که این درمان را در ایران انجام داده اند زیاد نیست. این موضوع دلایلی دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

داروهای تارگت تراپی

داروهای تارگت تراپی مانند مهارکننده های EFGR، مهار کننده های ALK، داروهای هدفگیرنده همجوشی ROS1  و غیره، داروهایی هستند که ممکن است نتوانید به سادگی آنها را پیدا کنید.

یادتان باشد که درمان هدفمند یک درمان نوپا و تازه است که هنوز خیلی ها با آن آشنایی ندارن. حتی در بخش تجربه تارگت تراپی هم دیدید که واقعا اینطور است. تا زمانی هم که یک درمان رواج زیادی پیدا نکند، شرکت های بیمه آن را تحت پوشش خود قرار نمی دهند. از این رو داروهای این درمان هم سخت یابند و هم به خاطر بازار آزاد، قیمتشان کمی بالاست.  نوپا بودن درمان هدفمند باعث شده تا هنوز عده زیادی با این درمان آشنایی نداشته باشند.

تجربه تارگت تراپی
تجربه تارگت تراپی

اما اگر توان لازم برای خریداری آنها را داشته باشید، مطمئن باشید که تارگت تراپی یکی از آسان ترین و بهترین درمانهایی است که می توانید پیدا کنید.

هزینه تارگت تراپی

هزینه تارگت تراپی بستگی شدیدی به داروهایی که برای شما تجویز شده است دارد. قیمت داروهای این درمان، بسته به شرایط سرطان شما می تواند بالای 30 میلیون تومان قیمت داشته باشند. اما در نگاه کلی این قیمت می تواند چندان هم بالا نباشد. این موضوع بستگی به شرایط اقتصادی شما دارد. از طرف دیگر مواردی مانند دستمزد پزشک و مراقبت های لازم در طول درمان نیز می توانند در مجموع هزینه هایی برای شما داشته باشند، که البته سهم عمده ای از هزینه کلی تارگت تراپی نیست.

بهترین مرکز تارگت تراپی در تهران

مراکز زیادی نیستند که این خدمات درمانی را به شما ارائه می کنند. چون متخصصان تارگت تراپی در کشور بسیار کم هستند. در این میان مرکز فوق تخصصی درمان سرطان به آیند، به لطف حضور دکتر امینه واقفی از جمله معدود مراکزی است که خدمات تارگت تراپی را به شما عرضه می کند. سابقه درخشان به آیند مؤید کیفیت کار متخصصان حاضر در آن هست.

تجربه تارگت تراپی
تجربه تارگت تراپی

منبع

1 دیدگاه دربارهٔ «تجربه تارگت تراپی | من تارگت تراپی کردم»

  1. من مبتلا به کانسرپیشرفته تخمدان هستم انواع داروهای کموتراپی را استفاده کردم. هنوز ca125 من بالاست .می خواستم از روش تارگت تراپی استفاده کنم .لطفا راهنمایی بفرمایید.متشکرم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا