گفتگویی با بهترین پزشک ایمونوتراپی

بهترین پزشک ایمونوتراپی

پزشک ایمونوترپی یک متخصص درمان سرطان است. اگر می خواهید بهترین نتیجه را از درمان سرطان بگیرید، هدف شما الزما در ایمونوتراپی نهفته نیست! بلکه اتفاقا بهترین پزشک ایمونوتراپی کسی است که ابتدا بررسی می کند تا ببیند که آیا این روش درمانی برای شما مناسب هست یا خیر.

گروه پزشکان بهایند، اولین مرکز هوشمند فوق تخصصی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان (اولین مرکز تخصصی درمان هدفمند و ایمنی درمانی)
ارتباط مستقیم با مرکز:

واتساپ(09023009259)

برای اینکه بتوانید تحت ایمونوتراپی قرار بگیرید، یا به عبارت دیگر بتوانید از آن نتیجه بگیرید، باید شرایط مورد نیازش را داشته باشید. شرایط و وضعیت سلامت، درجه و شدت سرطان، نوع سرطان و مهمتر از همه ویژگی های سلول های سرطانی، همه در اثرگذار بودن یا نبودن ایمونوتراپی موثر هستند.

مرکز تخصصی درمان سرطان به آیند، از معدود مراکز درمانی در ایران است که خدمات ایمونوتراپی به بیماران سرطانی ارائه می کند. این درمان هنوز نوپا است و طبیعی است که در ایران رواج چندانی نداشته باشد. اما به لطف حضور دکتر امینه واقفی، متخصص پاتوبیولوژی و فلوشیپ ژنتیک سرطان، مرکز درمان سرطان به آیند می تواند ایمنی درمانی و تارگت تراپی را برای شما عزیزان به انجام برساند.

بهترین پزشک ایمونوتراپی
بهترین پزشک ایمونوتراپی

در ادامه با دکتر واقفی همراه باشید تا از پاسخ 10 سوال رایجی که در مورد ایمونوتراپی وجود دارند مطلع شوید.

  1. ایمونوتراپی چگونه کار می کند؟

دکتر واقفی : ایمونوتراپی از سیستم ایمنی خود بدن برای مبارزه با سرطان استفاده می کنه. این درمان می تونه به بدن شما کمک کنه تا به سلول های سرطانی حمله کنه. ایمونوتراپی اون ابزار و انرژی لازمی رو که سیستم ایمنی بدن برای نابود کردن سلول های سرطانی بهش احتیاج داره، در اختیارش قرار می ده.

ایمونوتراپی برای همه نوع سرطان جواب نمیده. اما محققان هنوز هم در حال پیدا کردن و کشف داروهای جدیدی هستن، تا بتونن بفهمن که این داروهای با چه نوع سرطانی می تونن مبارزه کنن و چه کسانی می تونن از اونها سود ببرن.

  1. آیا ایمونوتراپی امنه؟

دکتر واقفی: در برخی از کیس ها ایمونوتراپی می تونه خیلی امن تر از روش های دیگه ای مثل شیمی درمانی یا رادیوتراپی باشه. اما مثل همه روش های درمان سرطان دیگه، ایمونوتراپی هم ریسک های خودش رو داره. رایج ترین عارضه جانبی این درمان واکنش های پوستی در ناحیه تزریقه. بقیه عوارضش هم شامل عارضه های آنفولانزا مانند میشه. ایمنی درمانی علاوه بر اینها می تونه موجب واکنش های آلرژیک شدید یا حتی کشنده هم بشه. هرچند اگر شرایط لازم برای انجامش رو داشته باشید، یکی از امن ترین روش های درمانیه که می تونید تجربه ش کنید.

بهترین پزشک ایمونوتراپی
بهترین پزشک ایمونوتراپی
  1. آیا می توان با آزمایشات بالینی ایمونوتراپی را انجام داد؟

دکتر واقفی: ببینید خیلی ها هنوز معنی این عبارت رو نمی دونن. آزمایشات بالینی یا همون clinical trial در واقع داروهایی هستن که گرچه برای ایمونوتراپی طراحی شدن، اما هنوز تأییده استاندارد از سازمان های غذا و دارو نگرفتن، و عملا در مرحله آزمایشن. وجود داروهای آزمایشی برای افراد داوطلب بیشتر تو کشورهای اروپایی و آمریکا رواج داره و تو ایران اونقدرها رایج نیست. هرچند باید حواستون باشه که داروهای ایمونوتراپی که می خرید حتما مجوز FDA داشته باشه.

  1. هزینه ایمونوتراپی چقدر است؟

دکتر واقفی: واقعا نمیشه بدون بررسی کیس بیمار هزینه ایمونوتراپی رو تعیین کرد. شرایط بیمار، استیج سرطان و موارد دیگه همه تو تعیین هزینه نهایی درمان موثر هستن. اما واقعیت اینه که گرون ترین بخش ایمونوتراپی تهیه کردن داروهاشه. اکثر داروهای این درمان تحت پوشش بیمه قرار ندارن و به همین خاطر قیمتاشون ممکنه یه مقداری بالا باشه. اما اگر از من می پرسید، با توجه به مزیت هایی که ایمونوتراپی داره، اگر شرایط نتیجه گرفتن ازش رو داشتید، به هزینه ش می ارزه.

بهترین پزشک ایمونوتراپی
بهترین پزشک ایمونوتراپی
  1. در طول درمان چه اتفاقی می افتد؟

دکتر واقفی: ایمونوتراپی مثل دیگر انواع درمان های سرطانه. اول باید به کلینیک و پیش دکتر مراجعه کنید. بعد بسته به اینکه داروهاتون چیا هستن می تونن به شکل تزریقی، خوراکی یا موضعی وارد بدن بشن. البته در بعضی مواقع مثل سرطان پروستات ممکنه داروهای ایمونوتراپی مستقیما به مثانه تزریق بشن.

بسته به اینکه چه نوع ایمونوتراپی رو انجام بدید، ممکنه جلسه های این درمان به شکل روزانه، هفتگی یا ماهانه باشه. البته ممکنه زمان هایی هم باشه که نباید دارو مصرف کنید تا بدن بتونه تو این فرصت یه مقدار استراحت کنه و آماده چرخه بعدی درمان بشه.

  1. ایمونوتراپی چقدر طول می کشد؟

دکتر واقفی: ممکنه ایمونوتراپی یه مقداری بیشتر از روش های دیگه درمانی طول بشکه تا بتونه اثرگذاریشو نشون بده. از اون طرف ماجرا هم می تونه طول عمر بیماران سرطانی رو بیشتر کنه. به همین خاطر باید حتما قبل از شروع درمان در مورد انتظاتی که خودتون از ایمونوتراپی دارید با پزشک صحبت کنید. این کار باعث میشه تا با دید و انتظارات روشن درمان رو آغاز کنید.

بهترین پزشک ایمونوتراپی
بهترین پزشک ایمونوتراپی
  1. اگر ایمونوتراپی کار نکرد چه؟

دکتر واقفی: ما و کادر درمانی مدام وضعیت سلامت بیمار رو در طول درمان تحت نظر داریم. اگر در این مدت ببینیم که ایمونوتراپی نتیجه ای که مورد انتظارمون هست رو نداره، سعی می کنیم گزینه های دیگه ای پیدا کنیم. این گزینه ها می تونه شامل تغییر دادن نوع ایمونوتراپی باشه یا تغییر دادن روند کلی درمان به روش های دیگه ای مثل شیمی درمانی.

  1. آیا می توان از ایمونوتراپی در ترکیب با روش های دیگر استفاده کرد؟

دکتر واقفی: بله. می تونیم ایمونوتراپی رو در کنار روش های دیگه ای مثل شیمی درمانی، جراحی یا رادیوتراپی استفاده کنیم. اتفاقا تو برخی از مواقع استفاده از ایمونوتراپی به عنوان یه درمان مکمل می تونه اثرگذارتر باشه.

بهترین پزشک ایمونوتراپی
بهترین پزشک ایمونوتراپی
  1. ایمونوتراپی برای چه کسانی مناسب است؟

دکتر واقفی: اصولا با توجه به اینکه ایمونوتراپی یک روش جدید محسوب میشه، بهتره قبل از اقدام جدی برای این روش، روش های سنتی تر مثل جراحی، رادیوتراپی و غیره رو امتحان کنید. البته بعضی از افراد هستن که بهتره از همون اول سراغ ایمونوتراپی برن. این به شدت، نوع و استیج سرطان بستگی داره.

هر چند به صورت کلی افرادی که بیماری های خاصی مثل بیماری خودایمنی یا عفونت دارن ممکنه کیس های مناسبی برای ایمونوتراپی نباشند.

  1. آیا ایمونوتراپی می تواند مانع بازگشت سرطان شود؟

دکتر واقفی: اگر سرطان به شکل موفقیت آمیزی با ایمونوترپی از بین بره، بدن عملا آماده مقابله با اون ژن سرطانی خواهد بود و به همین خاطره که احتمال بازگشت سرطان کمتر میشه. هرچند این اتفاق برای همه نمی افته. ولی به صورت کلی شانس بازگشت سرطان بعد از ایمونوتراپی نسبت به روش های دیگه درمان سرطان کمتره.

آخرین اخبار در مورد ایمونوتراپی

9 دیدگاه دربارهٔ «گفتگویی با بهترین پزشک ایمونوتراپی»

  1. سلام من بابام سرطان معده داشت بهبود یافت بعد یک سال سرطان کبد گرفته الان حالش خوب نیست دکتر گفت باید ایمونوتراپی کنی اما پلاکت خونش پایینه یک آمپول برای پلاکت زد اما تاثیر نداشت با پلاکت خون پایییین میشه ایمونوتراپی انجام داد؟

    1. تیم پزشکان بهایند

      سلام دوست عزیز نیاز هست مدارکشون بررسی بشه می تونین با مجموعه تماس بگیرین و با انکولوژیست مون مشاوره داشته باشین

  2. سلام همسر من سال ۹۶ برای کنترل ملانوما شبکیه، پلاک درمانی شد ، از همون سال مرتب تحت نظر پزشک بود ، سونو گرافی و سی تی های مغزی،شکمی هیچ مشکلی نشان نداد تا اینکه در عرض کمتر از سه ماه در چکاپ دوره ای متوجه شدیم متاستاز،ریه،پانکراس، هم داخلی هم سطحی، دو لب کبد و بیضه و استخوان لگن داده است . یک توده زیر پوستی روی سر داشت برای پاتولوژی استفاده شد و نتیجه ملانوما بود پزشک معالج درمان ایمنولوژی پیشنهاد کرده میشه راهنمایی کنید این درمان در این مورد چند درصد امکان بهبودی کامل داره ، زمان درمان چه مدت است.

    1. تیم پزشکان بهایند

      سلام وقتتون بخیر بله در ملانوما ایمنی درمانی کمک کننده هست در مورد جزییات این روش درمانی مقدار مورد نیاز دارو طول مدت درمان و هزینه های اون انکولوژیست راهنمایی تون می کنن

  3. سلام آيا immunotherapy براي B-ALL با استفاده از Blinatumomab هم انجام ميدهيد؟
    پدر من B-ALL هستند و عامل فيلادلفيا ندارند تا الان يك دوز CHOP گرفتند. ٧١ سال سن دارند و سابقه Multiple Myeloma و پيوند مغز استخوان در سه سال پيش رو دارند. دارو را ميتوانيم از هندوستان تهيه كنيم.

    1. تیم پزشکان بهایند

      سلام دوست عزیز نیاز هست با انکولوژیست مجموعه مشاوره داشته باشین راهنماییتون می کنن

  4. سلام.ایمونو تراپی برا سرطان سرو گردن موثره(نازوفارنکس) ممنون میشم نطرتونو بدونم.

    1. تیم پزشکان بهایند

      سلام وقتتون بخیر بله به تنهایی یا در ترکیب با شیمی درمانی می تونه استفاده بشه اگه تمایل دارین می تونین با انکولوژیست مجموعه دکتر غریب مشاوره داشته باشین چون نیاز هست مدارک بیمارتون بررسی بشه

  5. سلام ایمونوتراپی برای سرطان پانکراس در ناحیه گردن پانکراس متاستاز به کبد موفقیت آمیز هست آیا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا