بهترین متخصص رادیوتراپی در تهران | بهترین متخصص پرتودرمانی

رادیوتراپی یا پرتودرمانی، نوعی درمان سرطان است که در آن از پرتوهای با انرژی بالا برای از بین بردن سلول های سرطانی استفاده می شود. در پرتو درمانی غالباً از اشعه ایکس استفاده می شود، اما از پروتون یا انواع دیگر انرژی نیز می توان استفاده کرد. بهترین متخصص رادیوتراپی تهران

گروه پزشکان بهایند، اولین مرکز هوشمند فوق تخصصی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان (اولین مرکز تخصصی درمان هدفمند و ایمنی درمانی)
ارتباط مستقیم با مرکز:

واتساپ(09023009259)

رادیوتراپی ممکن است به صورت خارجی یا داخلی انجام شود. رادیوتراپی خارجی ، اشعه های پرانرژی را مستقیماً از یک دستگاه در خارج از بدن به سرطان هدایت می کند. رادیوتراپی داخلی یا براکی تراپی ، به کاشت موقت یا دائم مقدار کمی ماده رادیواکتیو (شبیه به بذر) در سرطان یا نزدیک آن اطلاق می شود. پرتودرمانی همچنین می تواند به صورت تزریق یک ماده رادیواکتیو به داخل ورید انجام شود ، مانند استفاده از ید رادیواکتیو برای درمان سرطان تیروئید.

بهترین دکتر پرتو درمانی در تهران

در ادامه این مطلب در خصوص انواع تکنیک های رادیوتراپی که توسط بهترین دکتر رادیوتراپی در تهران انجام می شود ، توضیح داده ایم. در پایان نیز به معرفی بهترین متخصص پرتودرمانی در تهران پرداخته ایم. رادیوتراپیست های تهران

 

رادیوتراپی خارجی توسط بهترین دکتر متخصص رادیوتراپی

پرتو درمانی چگونه انجام میشود

رادیوتراپی خارجی یا EBRT از طریق دستگاه هایی به نام شتاب دهنده های خطی انجام می شود ، که پرتوهای اشعه با انرژی بالا تولید می کنند که به بافت ها نفوذ کرده و دوزی از اشعه را به اعماق مناطقی که سرطان در آن قرار دارد ، هدایت می کنند. این دستگاه های مدرن و سایر تکنیک های پیشرفته ، متخصصان رادیوتراپی را قادر می سازد تا ضمن بهبود توانایی انتقال اشعه ، اثرات جانبی آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

EBRT معمولاً به صورت سرپایی و تقریباً برای 5 تا 7 هفته داده می شود. EBRT با یک جلسه برنامه ریزی یا شبیه سازی آغاز می شود ، در طی آن متخصص رادیوتراپی به همراه تیم فیزیسیست ، تلاش می کنند تا پرتودهی از بهترین زوایای ممکن با دقیق ترین دوز لازم انجام شود. در طول درمان ، بیمار روی یک میز دراز می کشد و با اشعه از چند جهت تحت درمان قرار می گیرد. منطقه واقعی که تحت پرتودرمانی قرار می گیرد بسته به ویژگی های سرطان ممکن است بزرگ یا کوچک باشد. تابش می تواند منحصرا به عضو دچار سرطان تجویز شود یا ناحیه اطراف آن شامل غدد لنفاوی را در نیز بر بگیرد. لیست مراکز رادیوتراپی در تهران

 

رادیوتراپی تطبیقی سه بعدی (3D-CRT) توسط بهترین رادیوتراپی در تهران

با استفاده از سی تی اسکن رایانه ای خاص و یک کامپیوتر  می توان دقیق تر EBRT را انجام داد. این قابلیت ، پرتودرمانی تطبیقی سه بعدی یا 3D Conformal Radiation Theraphy نامیده می شود.

 

رادیوتراپی با شدت تعدیل یافته (IMRT) توسط بهترین دکتر رادیوتراپی تهران

IMRT

IMRT نوع پیشرفته تر از پرتودرمانی کونفرمال سه بعدی است که به پزشکان امکان می دهد دوز تابش را با تعدیل یا تغییر مقدار تابش داده شده به قسمتهای مختلف ناحیه تحت درمان ، تنظیم کنند. شدت تابش با استفاده از برگچه های متحرک توسط رایانه تنظیم می شود ، به نحوی که برخی از پرتوها مسدود شده و به برخی دیگر اجازه عبور داده می شود. برگچه ها با توجه به شکل ، اندازه و محل تومور با دقت تنظیم می شوند. در نتیجه ، تابش بیشتری می تواند به سلولهای تومور منتقل شود در حالی که اشعه کمتری به بافت های طبیعی و سالم تابیده می شود.

IMRT را می توان به یک نازل دوش آب تشبیه کرد که جریانهای مختلف آب را از جهات مختلف شلیک می کند و هر جریان می تواند روشن یا خاموش شود یا تنظیم شود تا شدت متفاوتی داشته باشد. این برخلاف تکنیک های تابش معمولی است که از هر پرتو فقط جریان ثابت تابش را امکان پذیر می کند.

 

پرتودرمانی تحت هدایت تصویر (IGRT) توسط بهترین دکتر متخصص پرتودرمانی در تهران

IGRT

IGRT رویکرد جدیدی برای ارائه پرتودرمانی است که امکان انتقال دقیق تر اشعه به بافت هدف را فراهم می کند. IGRT شامل تصویربرداری در طول دوره پرتودرمانی است. رایانه تصاویر گرفته شده در زمان درمان را با تصاویر گرفته شده در مرحله برنامه ریزی مقایسه می کند. از طریق این فرآیند ، IGRT قادر به کشف تغییر در بافت های بدن یا موقعیت بیمار است که ممکن است محل دقیق سرطان را تغییر دهد. این امکان افزایش دقت رویکردهای درمانی بسیار پیچیده را فراهم می کند. همچنین اسنادی از میزان دقت درمان های انجام شده را ارائه می دهد. IGRT همراه با 3D-CRT ، IMRT یا سایر روش های پرتودرمانی می تواند به کار برده شود.

 

پرتودرمانی داخلی یا براکی تراپی توسط بهترین دکتر پرتو درمانی تهران

براکی تراپی در ایران

رادیوتراپی داخلی یا براکی تراپی به درمانی اطلاق می شود که در آن مواد رادیواکتیو مستقیماً در بافت سرطانی یا نزدیک آن قرار می گیرند. براکی تراپی ممکن است به منظور تقویت بیشتر پرتودرمانی در ناحیه ای که با پرتودرمانی خارجی تحت درمان است نیز استفاده شود ، یا ممکن است به عنوان تنها نوع پرتودرمانی مورد استفاده قرار گیرد.

براکی تراپی ممکن است دائمی یا موقتی باشد. در براکی تراپی دائمی ، مواد رادیواکتیو بذر مانند وارد بدن شده و برای همیشه در جای خود باقی می مانند. پس از انجام این عمل ، بیمار به طور موقت مقدار کمی تشعشع از دانه ها را دریافت می کند. در این حالت به بیماران توصیه می شود که بیماران از تماس نزدیک با کودکان خردسال یا زنان باردار به مدت چند هفته خودداری کنند. با گذشت زمان ، میزان رادیواکتیویته کاهش می یابد.

در براکی تراپی موقت ، ماده رادیواکتیو برای مدت زمانی مشخص (بین چند دقیقه تا چند ساعت) وارد بدن بیمار شده و قبل از ترخیص بیمار ، از بدن وی خارج می شود.

براکی تراپی در درمان برخی از انواع سرطان از جمله دهانه رحم ، واژن و سر و گردن مفید است.

 

رادیو سرجری استریوتاکتیک (SRS) توسط بهترین دکتر رادیوتراپی و انکولوژی تهران

رادیو سرجری استریوتاکتیک (SRS) امکان درمان غیرتهاجمی برخی تومورهای مغزی ، ناهنجاری شریانی و سایر شرایط انتخابی را فراهم می کند. این یک درمان سرپایی است که دوز بسیار بالایی از اشعه را به هدف کاملاً مشخصی هدایت می کند. درمان ها می توانند برای رساندن کل دوز اشعه در یک جلسه واحد یا به صورت تقسیم شده در طی چند جلسه تجویز شوند.

 

بهترین رادیوتراپیست تهران | بهترین متخصص پرتودرمانی | بهترین دکتر انکولوژی تهران

چنانچه در جستجوی بهترین متخصص رادیوتراپی تهران هستید و بارها متخصصین رادیوتراپی تهران و لیست مراکز رادیوتراپی در تهران را بررسی کرده اید ، اما همچنان به نتیجه مساعدی نرسیده اید ، به شما مرکز درمان سرطان به آیند را معرفی می کنیم.

این مرکز پرتودرمانی مجهز به بهترین دستگاه پرتو درمانی تهران است. همچنین این مرکز معتبرترین و با تجربه ترین متخصص رادیوتراپی انکولوژی نیز برخوردار است.

رادیوتراپی انکولوژی چیست

دکتر احسان کرباسی دارای بورد تخصصی رادیوتراپی انکولوژی_پرتودرمانی از دانشگاه علوم پزشکی تهران راه را برای درمان شما کوتاه می کند.

جهت ارتباط با بهترین مرکز پرتو درمانی تهران لطفا کلیک کنید.

شاد و تندرست باشید.

گروه پژوهش و تحقیقات بهایند

منبع: vacancer

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا