بازسازی سینه بعد از سرطان | جراحی ترمیمی پستان

بازسازي سينه بعد از سرطان

بهترين جراح زيبايي سينه در تهران

ممکن است شما تحت عمل جراحی ماستکتومی قرار گرفته باشید یا در حال انجام آن هستید ، یا در شما سرطان پستان تشخیص داده شده است یا در معرض خطر بسیار بالایی از ابتلا به آن در آینده هستید. در این صورت ، ممکن است پزشک در مورد گزینه های ترمیم و بازسازی سینه یا سینه های تان به شما گفته باشد – جراحی ای به نام عمل بازسازی سینه شناخته می شود. به طور معمول ، جراحی بازسازی سینه در طی ماستکتومی یا مدت کوتاهی پس از آن انجام می شود ، و در بعضی موارد ، پس از لامپکتومی. جراحی بازسازی سینه همچنین می تواند ماه ها یا حتی سال ها پس از ماستکتومی یا لامپکتومی انجام شود. در حین بازسازی ، جراح پلاستیک با استفاده از ایمپلنت مصنوعی ، یک فلپ بافت از مکان دیگری روی بدن شما (بازسازی اتولوگ) یا هر دو مورد فرمی شبیه پستان ایجاد می کند.

گروه پزشکان بهایند، اولین مرکز هوشمند فوق تخصصی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان (اولین مرکز تخصصی درمان هدفمند و ایمنی درمانی)
ارتباط مستقیم با مرکز:

واتساپ(09023009259)

بهترین جراح سینه در تهران

سن ، وضعیت رابطه ، فعالیت جنسی یا گرایش شما هرچه باشد ، نمی توانید پیش بینی کنید که در مقابل از دست دادن پستان چه عکس العملی نشان خواهید داد. احساس اضطراب ، عدم اطمینان ، غم و اندوه از دست دادن بخشی از بدن که یکی از ویژگی های بارز زن بودن است طبیعی است: قسمت قابل توجهی از رابطه جنسی شما ، آنچه که باعث زیبایی ظاهری شما در لباس می شود ، چیزی که فرزند خود را با آن تغذیه می کنید ، همه و همه دستخوش تغییر می گردد. هنگامی که همگام با درمان به جلو حرکت می کنید ، اکنون این فرصت را دارید که تعیین کنید چه اتفاقی می خواهد رخ دهد. اما ابتدا باید به طور دقیق به احساسات خود فکر کنید تا بفهمید چه چیزی برای شما بهتر است. در این مطلب ، ما درباره هر یک از گزینه های بازسازی سینه ، آنچه شامل می شود و هر گونه خطرات و همچنین گزینه های دیگر برای بازسازی ، با شما صحبت خواهیم کرد.

پرسیدن چند سوال از خود می تواند به شما کمک کند تا به این فکر کنید که چه نوع بازسازی می خواهید انجام دهید:

  • بازسازی سینه چقدر برای شما مهم است؟
  • آیا می توانید با فرم پستانی که می توانید آن را در آورید و بپوشید زندگی کنید؟
  • آیا بازسازی سینه به شما کمک می کند تا دوباره احساس سلامتی کنید؟
  • آیا با انجام یک عمل جراحی دیگر برای بازسازی پستان بعد از ماستکتومی یا لامپکتومی مشکلی ندارید؟

همچنین مهم است که بدانید با وجودی که این جراحی شکل پستان را بازسازی می کند ، اما هیچ حسی را به پستان یا نوک سینه باز نمی گرداند. با گذشت زمان ، پوست روی پستان ترمیم شده نسبت به لمس حساس تر می شود ، اما دقیقاً مانند قبل از جراحی نخواهد بود.

این مطلب به شما کمک می کند گزینه های پیش روی خود را درک کنید و به مسائل پزشکی و شخصی در مورد بازسازی پستان را که باید در نظر بگیرید بیشتر فکر کنید.

 

آیا جراحی بازسازی سینه برای شما مناسب است؟

پروتز سینه نی نی سایت

تصمیم گیری در مورد بازسازی و ترمیم مجدد پستان یا عدم انجام آن یک انتخاب کاملاً شخصی است. قبل از تصمیم گیری برای جراحی ، در مورد اینکه بازسازی پستان از نظر عاطفی و جسمی چه اثراتی بر روی شما دارد ، فکر کنید.

به طور کلی در جراحی ترمیمی سینه دو دسته اصلی وجود دارد:

  • بازسازی با ایمپلنت ، که از ایمپلنت سالین یا سیلیکونی برای فرم دهی پستان استفاده می شود
  • بازسازی اتولوگ یا فلپ ، که بافت را از ناحیه دیگری از بدن شما می گیرد تا فرم پستان ایجاد شود

در برخی موارد ، ممکن است از ایمپلنت و فلپ با هم استفاده شود.

همچنین به این موضوع توجه کنید که آیا شما برای انجام یا عدم انجام بازسازی آماده هستید. این می تواند انعطاف پذیرترین گزینه شما باشد : شما می توانید بدون پستان به زندگی خود ادامه دهید ، از پروتز سینه استفاده کنید ، یا نظر خود را تغییر دهید و در آینده بازسازی پستان انجام دهید. هنگام بررسی این ایده ، به خاطر داشته باشید که بازسازی در زمان ماستکتومی به طور کلی نتایج زیبایی بهتری نسبت به بازسازی دیر هنگام در پی دارد. با این وجود ، اگر شما فعلاً آماده تصمیم گیری نیستید ، بعداً می توانید بازسازی سینه را انجام دهید.

با همه پزشکان سرطان و جراح پلاستیک خود در مورد بهترین گزینه ها برای وضعیت منحصر به فرد خود صحبت کنید. یک جراح پلاستیک که در گزینه های مورد نظر شما تجربه دارد ، ممکن است کامل ترین بررسی را در مورد همه انتخاب های شما به شما ارائه دهد. از آنجا که جراحان پلاستیک در تکنیک های مختلف ترمیمی تخصص دارند ، برای کسب یک نتیجه بهتر ممکن است لازم باشد با بیش از یک جراح صحبت کنید.

صحبت با زنان دیگری که جراحی بازسازی پستان داشته اند می تواند نظرات شخصی تری درباره گزینه های شما به شما بدهد. چیزی مانند شنیدن صحبت از زنان دیگری که این کار را کرده اند وجود ندارد.

 

عوامل مهم در تصمیم گیری جراحی بازسازی سینه

پروتز سينه زير عضله

در اینجا برخی از مواردی است که ممکن است بخواهید هنگام تصمیم گیری درباره بازسازی پستان در نظر بگیرید:

  • آیا داشتن پروتز دائمي سينه برای شما مهم است؟ برخی از خانم ها ترجیح می دهند به جای بازسازی از پروتز (شکلی از پستان مصنوعی که پوشیدنی است) استفاده کنند. سایر زنان احساس می کنند که بازسازی پستان راحت تر از پوشیدن ، برداشتن و مراقبت از پستان مصنوعی است.
  • اگر از یک پستان ماستکتومی می کنید ، آیا برای شما مهم است که هنگام پوشیدن سوتین یا لباس شنا ، پستان شما متعادل به نظر برسد؟ بعد از ماستکتومی ، بسیاری از خانمها تمایل دارند که سینه های آنها در سوتین ، لباس شنا و لباسهای دیگر با خط گردن کم ظاهری طبیعی و متعادل داشته باشد. اگر برهنه باشید ، می توانید تفاوت بین سینه بازسازی شده و سینه دیگر خود را ببینید ، اما هنگامی که سوتین یا لباس شنا می پوشید ، بازسازی معمولاً طبیعی به نظر می رسد.
  • آیا در شرایط منحصر به فرد شما ، آیا بازسازی پستان شامل چندین عمل جراحی در مدت زمان طولانی خواهد بود؟ برای بسیاری از خانم ها جواب مثبت است. با انتخاب گزینه های خود ، بلافاصله و بعداً با جراح پلاستیک خود صحبت کنید. به عنوان مثال ، اگر سینه های بسیار بزرگی دارید ، ممکن است بازسازی باعث کوچکتر شدن پستان شود. در این حالت ، ممکن است پستان آسیب دیده را بازسازی کرده و به دنبال آن عمل جراحی کوچک کردن پستان دیگر را انجام دهید. مدتی بعد ، شما می توانید بازسازی نوک پستان را بر روی پستان بازسازی شده انجام دهید.
  • چقدر مهم است که شما بتوانید در اسرع وقت فعالیتهای عادی خود را از سر بگیرید؟ در بیشتر موارد ، زنانی که هیچگونه بازسازی را انتخاب نمی کنند ، سریعتر از زنانی که بازسازی را انتخاب می کنند ، می توانند فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرند.
  • آیا شما یک ورزشکار هستید یا از نظر جسمی شغل سختی دارید؟ در این صورت ، دامنه حرکت کامل پس از بازسازی به طور طبیعی برای شما بسیار مهم خواهد بود. برخی از خانم ها دریافتند که ایمپلنت هایی که در زیر یا بالای عضله قفسه سینه قرار می گیرند می توانند راحتی و دامنه حرکت را محدود کنند ، به خصوص اگر ناحیه با گذشت زمان سخت شود (عارضه ای به نام انقباض کپسول). از طرف دیگر ، برخی از روش های فلپ در واقع عضلات پشت یا پایین شکم را قطع می کنند ، که می تواند باعث ضعف یا از دست دادن عملکرد شود. تکنیک های جدید “فلپ سوراخ کننده” ، مانند فلپ های DIEP و SIEA ، با حفظ ساختار عضله در محل دهنده ، این خطر را کاهش می دهد. جراحان فقط بافت مورد نیاز برای بازسازی پستان را برمی دارند. (همه این موارد را می توانید در انواع بازسازی پستان بخوانید.) این موارد مهم است که باید در هنگام سنجیدن گزینه های خود به آنها توجه کنید.
  • آیا هزینه جراحی بازسازی برای شما نگران کننده است؟ به طور کلی ، هزینه فقط در صورتی که بیمه درمانی نداشته باشید یا اگر برنامه شما جراحی ماستکتومی را پوشش ندهد ، مشکل ساز خواهد شد. طبق قانون فدرال ، بیمه گرانی که تحت عمل جراحی ماستکتومی قرار می گیرند ، بازسازی پستان را نیز تحت پوشش قرار می دهند ، از جمله اقدامات لازم برای دستیابی به یک ظاهر متعادل بین دو پستان. ممکن است مجبور باشید به شرکت بیمه خود ثابت کنید که بازسازی لازم است. اگر این اتفاق بیفتد ، پشتیبانی پزشکان شما ، از جمله نامه و اسناد دیگر ، اغلب مورد نیاز است. اگر پوشش بیمه ای ندارید ، پروتز احتمالاً مقرون به صرفه ترین گزینه شما خواهد بود. اگر تصمیم دارید هزینه جراحی را از جیب خود پرداخت کنید یا برنامه بیمه ای دارید که بخشی از هزینه را برای شما تأمین می کند ، با جراح پلاستیک خود همکاری کنید تا مقرون به صرفه ترین گزینه را بدانید.
  • آیا شما لومپکتومی کرده اید که به پستان شما شکل بسیار متفاوتی از شکل اولیه داده است؟ بسیاری از زنانی که جراحی لامپکتومی دارند از ظاهر پستان خود راضی هستند و ترمیم را انتخاب نمی کنند. با این حال ، اگر در حین عمل لومپکتومی قسمت بزرگی از بافت شما برداشته شده باشد ، ممکن است بخواهید بازسازی کنید تا ظاهری متعادل تر حاصل شود. یک مطالعه نشان داد که حدود 10٪ -30٪ از زنانی که عمل جراحی لامپکتومی انجام می دهند ، از نوع پستان بعد از عمل راضی نیستند. همچنین ، بسیاری از زنان دریافتند که در طی دو سال پس از لامپکتومی ، پستان ممکن است کدر باشد ، به خصوص اگر آنها تحت پرتودرمانی قرار گرفته باشند. پستان تحت درمان اغلب کوچکتر از سینه دیگر است یا بدیهی است که در مقایسه با آن تحریف می شود. بازسازی ممکن است بهترین گزینه باشد ، گاهی اوقات با جراحی در پستان مقابل – مانند کاهش یا لیفت پستان – برای بازگرداندن آنها به تعادل. (این شرایطی است که ممکن است پوشش بیمه درمانی به یک مسئله تبدیل شود ، زیرا از نظر فنی هیچ عمل جراحی ماستکتومی انجام نشده است. برای اطلاعات بیشتر ، به صفحه پرداخت برای روش های بازسازی مراجعه کنید.)
  • آیا شرایط پزشکی دیگری دارید که بر توانایی بهبودی شما بعد از جراحی تأثیر بگذارد؟ اگر به دیابت ، مشکلات گردش خون یا اختلال خونریزی مبتلا هستید ، بهبودی بدن شما در جراحی بازسازی ممکن است بیشتر از کسی باشد که این شرایط را ندارد. سیگار کشیدن و نوشیدن زیاد نیز می تواند بر توانایی شما در بهبودی تأثیر بگذارد. در تمام جراحی ها جای زخم ایجاد می شود ، اما اگر توانایی بهبودی شما کاهش یابد ، سلول های پوستی در امتداد برش شما می میرند (بیماری به نام نکروز). اگر سیگار می کشید ، ممکن است لازم باشد برای مدتی قبل از جراحی بازسازی سیگار را ترک کنید تا بدن بهتر بهبود یابد.

دکتر امیر پاشا ابراهیمی ، دارای بورد تخصصی جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران ، فلوی رسمی جراحی پستان (سرطان و زیبایی) از دانشگاه علوم پزشکی تهران در مجموعه تخصصی سرطان بهایند مشغول به فعالیت هستند. ایشان بر اساس تجربیات حرفه ای خود در این زمینه دریافته اند که بیشتر بیماران هنگام تصمیم گیری در مورد جراحی بازسازی سینه ، به ترتیب اهداف زیر در را اولویت قرار می دهند:

  1. دریافت موثرترین درمان ضد سرطان بالاتر و فراتر از هر چیز دیگری ، از جمله بازسازی سینه
  2. توانایی عملکرد کامل و راحت پس از طی ریکاوری بازسازی سینه
  3. زیبایی شناسی: چگونگی حس و ظاهر پستان بازسازی شده از نظر اندازه ، شکل و تقارن با پستان دیگر
  4. ملاحظات عملی: زمان ، هزینه ، در دسترس بودن ، مدت زمان بهبودی

جهت درخواست مشاوره با آقای دکتر ابراهیمی لطفاً اینجا کلیک کنید.

همچنین مهم است بدانید در حالی که بازسازی سینه ، شکل پستان را بازسازی می کند ، اما احساس را به پستان یا نوک سینه باز نمی گرداند. با گذشت زمان ، پوست روی پستان ترمیم شده نسبت به لمس حساس تر می شود ، اما هرگز مانند قبل از جراحی نخواهد بود.

 

بهترین جراح پلاستيك سينه در تهران

بهترين جراح سينه ني ني سايت
جراح سينه خوب

چنانچه به مشاوره نیاز دارید به این صفحه مراجعه فرمایید یا اگر به دنبال یک تیم متخصص با تجربه و کار آزموده در درمان سرطان در ایران هستید، فهرست متخصصان ما را در این زمینه بررسی کنید. این متخصصان کارآزموده روش های جدید درمان سرطان پانکراس را به بهترین شکلی که مناسب شماست به شما ارائه می دهند.

ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم.

تماس با ما

شاد و تندرست باشید.

گروه پژوهش و تحقیقات بهایند

منابع: breastcancerreconstruction

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا