درباره سرطان روده کوچک چه میدانید؟ (بخش دوم)

درمان سرطان روده کوچک

عمر بیماران سرطان روده

بخش اول: علل و علائم سرطان روده کوچک

گروه پزشکان بهایند، اولین مرکز هوشمند فوق تخصصی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان (اولین مرکز تخصصی درمان هدفمند و ایمنی درمانی)
ارتباط مستقیم با مرکز:

واتساپ(09023009259)

نگاهی اجمالی به درمان های سرطان روده کوچک:

  • انواع مختلفی از درمان برای بیماران مبتلا به سرطان روده کوچک وجود دارد.
  • از سه نوع درمان استاندارد استفاده می شود:
  • انواع جدیدی از درمان در آزمایشات بالینی در حال آزمایش است.
  • درمان سرطان روده کوچک ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند.
  • بیماران ممکن است بخواهند در مورد شرکت در یک آزمایش بالینی فکر کنند.
  • بیماران می توانند قبل ، در حین یا بعد از شروع درمان سرطان خود وارد آزمایشات بالینی شوند.
  • ممکن است به آزمایش های پیگیری نیاز باشد.

 

انواع روش های مختلف درمان سرطان روده کوچک

سرطان روده باریک
علائم هشدار دهنده سرطان روده کوچک

انواع مختلفی از درمان ها برای بیماران مبتلا به سرطان روده کوچک در دسترس است. برخی از درمان ها استاندارد هستند (روش درمانی که در حال حاضر استفاده می شود) و برخی دیگر در آزمایشات بالینی در حال آزمایش هستند. کارآزمایی بالینی درمانی یک مطالعه تحقیقاتی است که به منظور کمک به بهبود درمان های فعلی یا به دست آوردن اطلاعات در مورد روش های درمانی جدید برای بیماران مبتلا به سرطان انجام می شود. هنگامی که آزمایشات بالینی نشان می دهد که یک درمان جدید بهتر از درمان استاندارد است ، ممکن است درمان جدید به یک درمان استاندارد تبدیل شود. بیماران ممکن است بخواهند در مورد شرکت در یک آزمایش بالینی فکر کنند. برخی از آزمایشات بالینی فقط برای بیمارانی که درمان را آغاز نکرده اند امکان پذیر است.

 

سه نوع درمان استاندارد برای سرطان روده کوچک

پرتودرمانی برای سرطان روده
درمان سرطان روده با رادیوتراپی

عمل جراحی

جراحی رایج ترین درمان سرطان روده کوچک است. یکی از انواع زیر جراحی ممکن است انجام شود:

  • برداشتن جراحی: جراحی برای برداشتن بخشی یا کل عضوی که سرطان دارد. برداشتن ممکن است شامل روده کوچک و اندام های مجاور (در صورت گسترش سرطان) باشد. پزشک ممکن است بخشی از روده کوچک را که حاوی سرطان است برداشته و آناستوموز (اتصال انتهای بریده روده به یکدیگر) را انجام دهد. پزشک معمولاً غدد لنفاوی نزدیک روده کوچک را برداشته و آنها را زیر میکروسکوپ بررسی می کند تا ببیند آیا سرطان دارند یا خیر.
  • بای پس: جراحی برای اجازه دادن به غذا در روده باریک (دور زدن) توموری که روده را مسدود کرده و قابل برداشت نیست.

بعد از اینکه پزشک تمام سرطانی را که در زمان جراحی قابل مشاهده است برطرف می کند ، ممکن است به برخی از بیماران پرتودرمانی پس از جراحی داده شود تا سلول های سرطانی باقی مانده را از بین ببرد. درمانی که بعد از جراحی انجام می شود ، برای کاهش خطر بازگشت سرطان ، درمان کمکی نامیده می شود.

پرتو درمانی

پرتودرمانی نوعی درمان سرطانی است که از اشعه ایکس با انرژی بالا یا انواع دیگر پرتودرمانی برای از بین بردن سلول های سرطانی یا جلوگیری از رشد آنها استفاده می کند. دو نوع پرتو درمانی وجود دارد:

  • پرتودرمانی خارجی از دستگاهی خارج از بدن برای ارسال اشعه به سمت سرطان استفاده می کند.
  • در پرتودرمانی داخلی از ماده رادیواکتیو مهر و موم شده در سوزن ، دانه ها ، سیم ها یا کاتترهایی استفاده می شود که مستقیماً در سرطان یا نزدیک آن قرار می گیرند.

نحوه انجام پرتو درمانی به نوع سرطان تحت درمان بستگی دارد. پرتودرمانی خارجی برای درمان سرطان روده کوچک استفاده می شود.

درباره پرتو درمانی سرطان روده کوچک بیشتر بدانید.

شیمی درمانی

شیمی درمانی نوعی درمان سرطانی است که از داروها برای جلوگیری از رشد سلول های سرطانی استفاده می کند ، یا با از بین بردن سلول ها و یا با توقف تقسیم آنها. وقتی شیمی درمانی از طریق دهان انجام می شود یا به داخل ورید یا عضله تزریق می شود ، داروها وارد جریان خون می شوند و می توانند به سلول های سرطانی در سراسر بدن برسند (شیمی درمانی سیستمیک). وقتی شیمی درمانی مستقیماً در مایع مغزی نخاعی ، عضوی یا حفره ای از بدن مانند شکم قرار می گیرد ، داروها عمدتاً بر سلول های سرطانی در آن مناطق تأثیر می گذارد (شیمی درمانی منطقه ای). نحوه انجام شیمی درمانی به نوع و مرحله سرطان تحت درمان بستگی دارد.

 

انواع جدید درمان که در آزمایشات بالینی در حال آزمایش است

پرتو درمانی چگونه انجام میشود

این بخش خلاصه درمان هایی را توصیف می کند که در آزمایشات بالینی در حال مطالعه هستند و ممکن است شامل هر درمان جدیدی که در حال مطالعه است ، نشود. اطلاعات مربوط به آزمایشات بالینی از وب سایت NCI در دسترس است.

درمان بیولوژیک

بیولوژیک درمانی ، درمانی است که در آن از سیستم ایمنی بدن بیمار برای مقابله با سرطان استفاده می شود. مواد ساخته شده توسط بدن یا ساخته شده در آزمایشگاه برای تقویت ، هدایت یا بازیابی دفاع طبیعی بدن در برابر سرطان استفاده می شود. به این نوع درمان سرطان ، بیوتراپی یا ایمنی درمانی نیز گفته می شود.

پرتو درمانی با حساس کننده های رادیویی

حساس کننده های رادیویی ، داروهایی هستند که سلول های تومور را نسبت به پرتو درمانی حساس تر می کنند. ترکیب پرتودرمانی با حساس کننده های پرتویی ممکن است سلول های توموری بیشتری را از بین ببرد.

 

در صورتی که تصمیم دارید در یک آزمایش بالینی شرکت کنید

برای برخی از بیماران ، شرکت در یک آزمایش بالینی می تواند بهترین انتخاب درمانی باشد. پژوهش های بالینی بخشی از فرایند تحقیقات سرطان است. آزمایشات بالینی انجام می شود تا معلوم شود آیا درمان های جدید سرطان ایمن و موثرتر هستند یا بهتر است از درمان های استاندارد استفاده شود.

بسیاری از درمان های استاندارد امروزی سرطان بر اساس آزمایشات بالینی قبلی است. بیمارانی که در یک کارآزمایی بالینی شرکت می کنند ممکن است درمان استاندارد را دریافت کنند یا در زمره اولین کسانی باشند که درمان جدید دریافت می کنند.

بیمارانی که در آزمایشات بالینی شرکت می کنند نیز به بهبود روش درمان سرطان در آینده کمک می کنند. حتی وقتی آزمایش های بالینی منجر به درمان های جدید مثر نمی شود ، آنها اغلب به سوالات مهم پاسخ می دهند و به پیشرفت تحقیقات کمک می کنند.

بیماران می توانند قبل ، در حین یا بعد از شروع درمان سرطان خود وارد آزمایشات بالینی شوند.

برخی از آزمایشات بالینی فقط شامل بیمارانی است که هنوز درمانی دریافت نکرده اند. سایر آزمایشات درمانی برای بیماران مبتلا به سرطان بهتر نشده است. همچنین آزمایشات بالینی وجود دارد که روش های جدیدی را برای جلوگیری از عود سرطان (بازگشت) یا کاهش عوارض جانبی درمان سرطان آزمایش می کند.

 

لزوم آزمایش های پیگیرانه

برخی از آزمایشاتی که برای تشخیص سرطان یا کشف مرحله سرطان انجام می شود ، ممکن است تکرار شوند. برخی آزمایشات تکرار می شوند تا این اطمینان حاصل شود درمان چقدر خوب پیش رفته است. تصمیم گیری در مورد ادامه ، تغییر یا توقف درمان ممکن است براساس نتایج این آزمایشات اتخاذ شود.

بعضی از آزمایشات هر از چند گاهی پس از پایان درمان انجام می شود. نتایج این آزمایشات می تواند نشان دهد که آیا وضعیت شما تغییر کرده یا سرطان عود کرده است (بازگشت دوباره سرطان). این آزمایشات را بعضی اوقات آزمایش پیگیرانه یا چک آپ می نامند.

 

گزینه های درمان سرطان روده کوچک بر اساس نوع سرطان

آدنوکارسینوم روده کوچک

در صورت امکان ، درمان آدنوکارسینومای روده کوچک ، جراحی برای برداشتن تومور و برخی از بافت های طبیعی اطراف آن است.

درمان آدنوکارسینومای روده کوچکی که با جراحی برطرف نشود می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • جراحی برای بای پس کردن تومور.
  • پرتو درمانی به عنوان درمان تسکینی برای تسکین علائم و بهبود کیفیت زندگی بیمار.
  • یک آزمایش بالینی پرتو درمانی با حساس کننده های پرتویی ، به همراه شیمی درمانی یا بدون آن.
  • آزمایش بالینی داروهای جدید ضد سرطان.
  • یک آزمایش بالینی درمان بیولوژیک.

لیومیوسارکوما روده کوچک

در صورت امکان ، درمان لیومیوسارکوم روده کوچک جراحی برای برداشتن تومور و برخی از بافت های طبیعی اطراف آن است.

درمان لیومیوسارکوم روده کوچک که با جراحی برطرف نمی شود می تواند موارد زیر باشد:

  • جراحی (بای پس کردن تومور) و پرتو درمانی.
  • جراحی ، پرتو درمانی یا شیمی درمانی به عنوان تسکین درمانی برای تسکین علائم و بهبود کیفیت زندگی بیمار.
  • آزمایش بالینی داروهای جدید ضد سرطان.
  • یک آزمایش بالینی درمان بیولوژیک.

سرطان روده کوچک عود شونده

درمان سرطان روده باریک عود کننده که به سایر قسمت های بدن گسترش یافته است معمولاً یک آزمایش بالینی ترکیبی از داروهای ضد سرطان یا درمان بیولوژیک جدید است.

درمان سرطان روده کوچک عود شونده ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • عمل جراحی.
  • پرتو درمانی یا شیمی درمانی به عنوان درمان تسکینی برای تسکین علائم و بهبود کیفیت زندگی بیمار.
  • یک آزمایش بالینی پرتو درمانی با استفاده از حساس کننده های پرتویی ، با شیمی درمانی یا بدون آن.

 

سخن پایانی

گروه پزشکان بهایند

چنانچه به مشاوره نیاز دارید به این صفحه مراجعه فرمایید یا اگر به دنبال یک تیم متخصص با تجربه و کار آزموده در درمان سرطان در ایران هستید، فهرست متخصصان ما را در این زمینه بررسی کنید. این متخصصان کارآزموده روش های جدید درمان سرطان پانکراس را به بهترین شکلی که مناسب شماست به شما ارائه می دهند.

ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم.

تماس با ما

شاد و تندرست باشید.

گروه پژوهش و تحقیقات بهایند

[button link=”https://www.cancer.gov/types/small-intestine/patient/small-intestine-treatment-pdq#_1″ newwindow=”yes”] منبع[/button]

2 دیدگاه دربارهٔ «درباره سرطان روده کوچک چه میدانید؟ (بخش دوم)»

  1. پسر ۴ ساله ای دارم که طبق پاتولوژی بیماری لیو میو سارکوم داره وجراحی شده و منتظریم تا بعد ازبهبود شیمی درمانی رو شروع کنیم میشه کار دیگه ای کرد وشیمی درمانی یا پرتو درمانی رو ک انقدر عوارص داره انجام نداد.تشکر

    1. فرزانه جعفری

      سلام بله میشه از درمان هدفمند و ایمونوتراپی استفاده کرد.لطفا به واتسپ مجموعه پیغام بدین راهنماییتون می کنن.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا