به آیند : بهترین مرکز درمان سرطان در تهران

بهترین مرکز درمان سرطان در تهران

تهران به عنوان مرکز و پایتخت ایران، معمولا میزبان بهترین مراکز درمانی است. اصولا هرکس از هرجای ایران می‌ خواهد بهترین خدمات درمانی را در هر زمینه ای تجربه کند، به تهران سفر می کند. چراکه معمولا بهترین پزشکان در تهران ساکن هستند. بنابراین طبیعی است که هرکس به دنبال یک مرکز معتبر برای درمان سرطان می گردد، در نتیجه به عبارت ” بهترین مرکز درمان سرطان در تهران ” می رسد.

گروه پزشکان بهایند، اولین مرکز هوشمند فوق تخصصی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان (اولین مرکز تخصصی درمان هدفمند و ایمنی درمانی)
ارتباط مستقیم با مرکز:

واتساپ(09023009259)

اما پیش از اینکه یکی از بهترین مراکز درمان سرطان در تهران را به شما معرفی کنیم، ابتدا بیایید تا با هم به بررسی های ویژگی های بهترین مراکز درمان سرطان بپردازیم.

بهترین مرکز درمان سرطان در تهران
بهترین مرکز درمان سرطان در تهران

بهترین مرکز درمان سرطان در ایران

اولین نکته ای که باید به آن بپردازیم این است که چگونه بهترین مرکز درمان سرطان در ایران را پیدا کنیم؟

واقعیت این است که بیشتر افراد ابتدا سعی می کنند بهترین دکتر درمان سرطان در ایران را پیدا کرده و بعد به مرکزی که او در انجا مشغول به کار است مراجعه کنند. خیلی های دیگر هستند که بر اساس نوع سرطان خود اقدام به پیدا کردن بهترین مرکز درمان سرطان در ایران می کنند. به این صورت که ابتدا پیدا می کنند کدام مراکز خدمات درمان نوع سرطان آنها را ارائه می کند، بعد آن را برمی گزینند.

برخی هم هستند که بر اساس پیشنهادات بیمه اقدام می کنند. یعنی فهرست مراکز تحت پوشش بیمه درمانیشان را گرفته و یکی از آنها را انتخاب می کنند.

اینها روش های رایجی است که برای پیدا کردن بهترین مرکز درمان سرطان در ایران به کار رفته می شود. اما بهترین روش، در واقع ترکیب آنهاست.

بهترین مرکز درمان سرطان در ایران ، مرکزی است که بهترین پزشکان و متخصصان درمان نوع سرطان شما در آن مشغول به کارند. اما روش های درمان انواع سرطان می تواند مختلف باشد. به عنوان مثال می توانید جراحی، شیمی درمانی، ایمونوتراپی، تارگت تراپی، پرتودرمانی یا ترکیبی از آنها برای درمان سرطان خود استفاده کنید. بنابراین مهم است که در مرکز مورد نظر شما، متخصصان حوزه های مختلف درمانی حضور داشته باشند. نه فقط متخصص جراحی، یا متخصص شیمی درمانی.

مهمترین نکاتی که قبل از انتخاب مرکز درمان سرطان باید به آنها توجه داشته باشید

در پیدا کردن بهترین مرکز درمان سرطان در ایران عجله نکنید. فهرستی از چند مرکز معتبر تهیه کرده و همه آنها را ارزیابی کنید، سپس آن مرکزی که به نظرتان بهترین است را انتخاب نمایید. به آیند خود یک مرکز تخصصی درمان سرطان است، اما خود ما به شما می گوییم که در انتخاب ما هم عجول نباشید!

قبل از اینکه از میان بهترین گزینه ها، یک مرکز را به صورت قطعی انتخاب کنید، بهتر است سوالات زیر را از خودتان بپرسید:

  • آیا این مرکز خدمات مربوط به درمان نوع سرطان من را ارائه می دهد؟
  • ان مرکز چقدر در درمان نوع سرطان من تجربه دارد؟
  • نرخ موفقیت این مرکز در درمان نوع سرطان من کدام است؟
  • این مرکز بیشتر روی کدام روش های درمانی متمرکز است و در انجام کدام درمان ها بیشتر تخصص دارد؟
  • آیا پزشکان حاضر این این مرکز تخصص های مختلی دارند و می توانند روش های گوناگون و ترکیبی برای درمان سرطان من استفاده کنند؟
  • آیا قبل از اقدام به درمان، درخواست انجام آزمایش های تشخیصی دقیق را می دهد؟
  • نوع برخورد پرسنل و متخصصان آن با من چگونه بود؟
  • آیا از اینکه درمان سرطان را در این مرکز انجام دهم احساس راحتی می کنم؟
  • اگر این مرکز در یک شهر دور است، آیا امکان اقامت در این شهر در طول دوره درمان سرطان را دارم؟
  • آیا این مرکز تحت پوشش بیمه من هست؟

یادتان باشد این شمایید که بهترین مرکز درمان سرطان در ایران را تعیین می کنید. وگرنه از هرکسی که تجربه درمان سرطان دارد بپرسید، مرکزی که او آن را انتخاب کرده از نظرش بهترین است. پس خودتان باید با ارزیابی دقیق تعیین کنید که بهترین شما کدام است!

بهترین مرکز درمان سرطان در تهران
بهترین مرکز درمان سرطان در ایران

مرکز تخصصی درمان سرطان به آیند

چنانچه در موتور جستجو عبارت بهترین مرکز درمان سرطان در تهران را کنید ، قطعا با نام ” مرکز به آیند ” خواهید شد. به آیند اولین مجموعه فوق تخصصی پیشگیری ، تشخیص و درمان سرطان است. در این مجموعه فوق تخصصی ما با تصمیم گیری جمعی به روزترین درمان ها را برای شما فراهم می کنیم ، با همفکری گروهی برای تشخیص دقیقتر گام برمی ‌داریم ، و در تصمیم گیری آگاهانه برای پیشگیری از سرطان همراهتان می شویم.

خدماتی که از سوی گروه پزشکان به آیند به شما عزیزان ارائه می شود شامل:

  • انجام غربالگری سرطان متناسب با سن و جنس برای همه افراد جامعه
  • انجام غربالگری سرطان برای افراد در معرض خطر و با ریسک بالا
  • انجام کلیه اقدامات تشخیصی و درمانی در بیماران مبتلا به سرطان در غالب همکاری گروهی
  • بررسی ارثی بودن سرطان ها
  • حمایت از بیماران مبتلا به سرطان جهت حفظ امید به زندگی و راههای پذیرش و مقابله با بیماری
  • کنترل درد در بیماران مبتلا به سرطان
  • درمان تورم اندام ها (لنف ادم)، بهبود دردهای عضلانی اسکلتی، توانبخشی و تسریع در روند بازگشت به زندگی نرمال
  • مشاور تغذیه بیماران مبتلا به سرطان قبل از درمان ، حین و پس از درمان

در ادامه این مطلب به شرح برخی از مهمترین خدمات مرکز جامع درمان سرطان با هدف پیشگیری ، تشخیص و درمان سرطان به آیند پرداخته ایم.

بهترین مرکز درمان سرطان در ایران

در بهترین به آیند به عنوان مرکز درمان سرطان چه خدماتی ارائه می شود؟

رادیوتراپی ، پرتودرمانی یا اشعه درمانی

متخصص رادیوتراپی
رادیوتراپی انکولوژی

رادیوتراپی یا پرتودرمانی، نوعی درمان سرطان است که در آن از پرتوهای بالای انرژی برای از بین بردن سلول های سرطانی استفاده می شود. در پرتو درمانی غالباً از اشعه ایکس استفاده می شود، اما از پروتون یا انواع دیگر انرژی نیز می توان استفاده کرد. از این روی به آن اشعه درمانی نیز اطلاق می گردد.

اصطلاح “پرتودرمانی” اغلب به پرتودرمانی خارجی اشاره دارد. در طی این نوع رادیوتراپی، پرتوهای پرانرژی از دستگاهی از بیرون به بدن شما متساطع می شود و پرتوها را در یک نقطه دقیق از بدن تان مورد هدف قرار می دهد. در طی نوع دیگری از پرتودرمانی به نام براکی تراپی، اشعه در داخل بدن شما قرار می گیرد که به پرتودرمانی داخلی مشهور است.

بهترین رادیوتراپیست تهران

در رادیوتراپی به واسطه از بین بردن ماده ژنتیکی که نحوه رشد و تقسیم سلول ها را کنترل می کند، سلول های سرطانی تخریب می شوند. با وجودی که هم سلول های سالم و هم سرطانی تحت تاثیر پرتودرمانی قرار می گیرند، اما هدف پرتو درمانی این است که تا حد ممکن کمترین آسیب به سلول های سالم وارد شود. سلول های طبیعی اغلب می توانند بسیاری از آسیب های ناشی از تابش را ترمیم کنند.

رادیوتراپی معمولا توسط یک متخصص آموزش دیده شده به نام رادیوتراپیست انجام می شود.

خوشبختانه این افتخار را داریم اعلام کنیم که یکی مجموعه به آیند از بهترین ، معتبرترین و با تجربه ترین متخصص رادیوتراپی انکولوژی برخوردار است که راه را برای درمان شما کوتاه می کند.

دکتر احسان کرباسی دارای بورد تخصصی رادیوتراپی انکولوژی_پرتودرمانی از دانشگاه علوم پزشکی تهران راه را برای درمان شما کوتاه می کند.

برای برقراری تماس با ایشان لطفاً کلیک کنید.

بهترین کشور برای درمان سرطان

جراحی ماستکتومی

ماستکتومی دوطرفه
ماستکتومی دوگانه

ماستکتومی (Mastectomy) یا پستان‌ برداری به نوعی جراحی برای برداشتن تمام بافت از پستان اطلاق می شود که به عنوان روشی برای درمان یا پیشگیری از سرطان پستان به کار گرفته می شود.

برای کسانی که در مراحل اولیه سرطان پستان به سر می برند ، عمل برداشتن سینه یا ماستکتومی ممکن است یکی از گزینه های درمانی باشد. یکی دیگر از گزینه ها ، جراحی حفظ پستان (لامپکتومی) است که در آن فقط تومور از پستان برداشته می شود.

تصمیم گیری برای انجام ماستکتومی و لامپکتومی می تواند دشوار باشد. برای جلوگیری از عود مجدد سرطان پستان ، هر دوی این روش ها به یک اندازه موثر هستند. اما عمل لامپکتومی برای همه مبتلایان به سرطان پستان مورد استفاده قرار نمی گیرد و برخی نیز ترجیح می دهند تحت روش جراحی ماستکتومی قرار بگیرند.

تکنیک های جدید ماستکتومی می توانند پوست پستان را حفظ کرده و ظاهر سینه را به دنبال جراحی طبیعی تر نگه دارند. این عمل تحت عنوان ماستکتومی حفظ پوست نیز شناخته می شود.

بهترین مراکز درمان سرطان در تهران

جراحی لامپکتومی

جراحی لامپکتومی
جراحی لامپکتومی

لامپکتومی به عمل جراحی برای برداشتن سرطان یا سایر بافت های غیر طبیعی پستان اطلاق می گردد. در طی یک جراحی لامپکتومی ، جراح سرطان یا سایر بافت های غیر طبیعی و مقدار کمی از بافت سالم که در اطراف آن قرار دارد را بر می دارد. این کار تضمین کننده این است که تمام بافت غیر طبیعی برداشته شده است.

عمل لامپکتومی را جراحی حفظ پستان یا برداشتن موضعی گسترده نیز می نامند زیرا در این روش تنها بخشی از پستان برداشته می شود. در مقابل ، در طی ماستکتومی ، تمام بافت پستان برداشته می شود. پزشکان ممکن است از لامپکتومی به عنوان بیوپسی برشی یا کوادرانکتومی نیز یاد کنند.

لامپکتومی یک گزینه درمانی برای درمان سرطان سينه در مراحل اوليه است. گاهی اوقات از لامپکتومی برای رد کردن تشخیص سرطان نیز استفاده می شود. وقتی جراحی لامپکتومی برای برداشتن سرطان انجام می شود ، معمولاً با پرتو درمانی سینه انجام می شود تا احتمال بازگشت سرطان کاهش یابد.

بهترین دکتر درمان سرطان در ایران

عمل بازسازي سينه بعد از سرطان

بازسازي سينه
بازسازي سينه

زنانی که برای درمان سرطان پستان تحت عمل جراحی قرار گرفته است ممکن است برای بازسازی فرم و شکل پستان خود به جراحی های بیشتری نیاز داشته باشند. به این عمل ، جراحی بازسازی سینه یا جراحی بازسازی پستان گفته می شود. اگر به فکر انجام این کار هستید ، بهتر است قبل از جراحی برداشتن تومور یا سینه خود ، با جراح خود و یا یک جراح پلاستیک باتجربه در مورد جراحی بازسازی پستان صحبت کنید. با این کار تیم جراحی تان می توانند بهترین روش درمانی را برای شما برنامه ریزی کنند ، حتی اگر تصمیم بگیرید صبر کنید و بعداً جراحی ترمیمی سینه تان را انجام دهید.

بهترین پزشک درمان سرطان

جراحی زیبایی بزرگ کردن یا سینه ماموپلاستی افزایش دهنده

جراحی پستان
ماموپلاستی تقویت کننده

جراحی زیبایی سینه – که به آن ماموپلاستی تقویت کننده نیز گفته می شود – عملی است که به منظور افزایش سایز پستان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این جراحی شامل قرار دادن ایمپلنت های پستان در زیر بافت پستان یا عضلات سینه است.

برای برخی از خانم ها ، جراحی زیبایی سینه راهی برای افزایش اعتماد به نفس است. برای برخی دیگر ، این جراحی از بازسازی پستان برای شرایط مختلف از جمله بعد از برداشتن سینه است. بهترین مرکز درمان سرطان در تهران

مراکز درمان سرطان تهران

جراحی کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی کاهنده

عمل كوچك كردن سينه با ليزر
ماموپلاستی کاهنده

جراحی کوچک کردن سینه ، که به آن ماموپلاستی کاهنده نیز می گویند ، روشی است که برای از بین بردن چربی ، بافت و پوست اضافی از پستان ها استفاده می شود. اگر سینه های بزرگی دارید ، می توانید برای کاهش ناراحتی یا دستیابی به اندازه سینه متناسب با بدن خود ، جراحی کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی کاهنده را انتخاب کنید.

جراحی کوچک کردن سینه همچنین ممکن است به بهبود تصویر از خود و توانایی شما برای شرکت در فعالیت های بدنی کمک کند.

جراحی کاهنده پستان برای زنانی که پستان های بزرگی دارند و می خواهند مشکلاتی از جمله موارد زیر را برطرف کنند ، گزینه مناسبی است:

  • درد مزمن کمر ، گردن و شانه که جهت تسکین به داروهای مسکن نیاز دارد
  • بثورات مزمن یا تحریک پوستی در زیر پستان ها
  • درد عصب
  • فعالیت محدود
  • تصویر ضعیف از خود که از داشتن پستان های بزرگ نشات می گیرد
  • مشکل در یافتن سوتین و لباس متناسب

به طور کلی جراحی کوچک کردن پستان در موارد زیر توصیه نمی شود:

  • استعمال دخانیات
  • ابتلا به بیماری های خاصی مانند دیابت یا مشکلات قلبی
  • ابتلا به چاقی مفرط
  • عدم تمایل به تشکیل اسکار بر روی سینه ها

شما می توانید در هر سنی – حتی گاهی در دوران نوجوانی – جراحی کوچک کردن پستان انجام دهید. اما اگر هنوز سینه های تان کاملاً رشد نکرده است ، ممکن است بعداً در زندگی نیاز به جراحی دوم داشته باشید.

اگر برنامه های خاصی برای آینده ، همچون موارد زیر دارید ، ممکن است لازم باشد جراحی ماموپلاستی کاهنده پستان را به تعویق بیندازید:

  • زایمان. اگر خانواده تشکیل نداده اید یا خانواده شما هنوز کامل نشده است ، بهتر است صبر کنید تا بارداری مسئله ساز نشود. دوران شیردهی نیز ممکن است پس از جراحی کاهش پستان چالش برانگیز باشد ، اگرچه برخی از روش های جراحی می توانند توانایی شما در تغذیه با شیر مادر را حفظ کنند.
  • کاهش وزن. چنانچه علاقه مند به کاهش وزن به واسطه تغییر برنامه غذایی خود و شروع یک برنامه ورزشی هستید ، بهتر است صبر کنید تا تصمیم بگیرید که آیا انجام ماموپلاستی برای شما مناسب است یا خیر. کاهش وزن اغلب می تواند منجر به تغییر سایز پستان ها شود.

مراکز درمانی سرطان تهران

لیفت سینه یا ماستوپکسی

ماستوپکسی نی نی سایت
بالا كشيدن سينه با جراحي

لیفت سینه – که تحت عنوان ماستوپکسی (mastopexy) نیز شناخته می شود – یک عمل جراحی است که توسط جراح پلاستیک انجام می شود و به واسطه آن شکل پستان شما تغییر می کند. در هنگام جراحی ماستوپکسی ، پوست اضافی برداشته می شود و بافت پستان برای بالا بردن پستان اصلاح می شود. از اینرو در بین عموم مردم به عنوان عمل بالا كشيدن سينه نیز شناخته می شود.

اگر سینه هایتان آویزان است یا نوک سینه ها به سمت پایین گرایش دارند ، می توانید عمل لیفت سینه را انجام دهید. عمل ماستوپکسی همچنین ممکن است باعث تقویت اعتماد به نفس شما شود.

چنانچه به دنبال بهترین جراح سينه در تهران هستید ، ما به شما یکی از اعضای زبده مجموعه به آیند ، دکتر امیر پاشا ابراهیمی دارای بورد تخصصی جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران ، فلوی رسمی جراحی پستان (سرطان و زیبایی) از دانشگاه علوم پزشکی تهران ، از اعضای زبده تیم به آیند را معرفی می کنیم.

برای مشاوره با ایشان لطفاً کلیک کنید.

مرکز درمان سرطان تهران

ژن درمانی سرطان

ژن درمانی سرطان
ژن درمانی سرطان pdf

مهمترین کاربرد ژن درمانی در درمان سرطان است. در برخی موارد ، برخی سلول ها از بیمار گرفته می شود و ویروس در آزمایشگاه در معرض سلول ها قرار می گیرد. ویروس به ژن دلخواه متصل شده و به سلول ها راه پیدا می کند. این سلول ها در آزمایشگاه مجاز به رشد هستند. سپس سلول های رشد یافته با تزریق داخل وریدی (IV) به بیمار بازگردانده می شود یا به حفره بدن (یعنی ریه) یا تومور تزریق می شود.

در موارد دیگر ، حامل با ژن متصل مستقیماً با تزریق داخل وریدی به بیمار داده می شود یا به حفره بدن یا تومور تزریق می شود. هنگامی که ژن به سلول رسید ، باید به هسته سلول (جایی که DNA یا کد ژنتیکی در آن است) برود و با مواد ژنتیکی انسان ترکیب شود. سپس باید آن را “روشن” کرد تا محصول پروتئینی آن ژن تولید شود. برای موفقیت در انتقال ژن ، پروتئین تولید شده باید به درستی کار کند. همانطور که می بینید ، این چند مرحله مهم است که باید برای درمان مناسب به دقت انجام شود.

جراحی سرطان

بهترین مرکز درمان سرطان در تهران
بهترین مرکز درمان سرطان در تهران

درمان سرطان با عمل جراحی روشی مستقیم برای خارج کردن تومور سرطانی از داخل بدن و احتمالا برداشتن برخی از بافت های مجاور تومور است. جراحی قدیمی ترین نوع درمان سرطان است که همچنان به عنوان یکی از بهترین روش های درمان بسیاری از سرطان ها به کار برده می شود.  به آیند به عنوان بهترین مرکز درمان سرطان در تهران به لطف حضور بهترین متخصصان این حوزه، در صورت نیاز کار جراحی سرطان را نیز برای بیماران انجام می دهد.

جراحی برداشتن توده سرطانی معمولا با هدف کمک به بدن برای بازگشت به روال عادی گذشته، یا تسکین عوارض جانبی سرطان انجام می شود. همچنین جراحی ممکن است با اهداف زیر نیز صورت بگیرد:

  • برای اطمینان از اینکه واقعا یک توده سرطانی در بدن هست
  • برای پیدا کردن محل دقیق تومور سرطانی
  • برای فهمیدن اینکه آیا سرطان گسترش پیدا کرده یا به دیگر اندام های بدن هم رسیده است یا نه

جراحی سرطان بسته به شدت عمل ممکن است در کلینیک خود پزشک هم صورت بگیرد. هرچند در بیشتر موارد جراحی سرطان را در بیمارستان های مجهز صورت می دهند. اینکه جراحی سرطان را در کجا انجام می دهید به نوع جراحی و زمان مورد نیاز برای بهبود بستگی دارد. همچنین ممکن است نیاز باشد تا قبل از جراحی داروهای بیهوشی استفاده کنید.

جراحی همچنان به عنوان اصلی ترین روش درمان سرطان شناخته می شود و بسیاری از روش های دیگر به عنوان درمان تکمیلی در کنار آن به کار برده می شوند.

تارگت تراپی

تارگت تراپی به عنوان یکی از درمان های دارویی سرطان، از داروهایی استفاده می کند که برای هدف گرفتن سلول سرطانی، بدون آسیب زدن به بافت های سال بدن طراحی شده اند.

سلول های سرطانی معمولا جهش ها یا تغییرات خاصی در ژن های خود دارند که آنها را از سلول های طبیعی متفاوت می کند. ژن ها بخشی از DNA سلول هستند که دستورات لازم برای انجام فعالیت های مختلف را به سلول می دهد. وقتی سلولی جهش ژنتیکی خاصی داشته باشد، دیگر به صورت طبیعی رفتار نمی کند. به عنوان مثال، تغییرات ژنی در سلول های سرطانی ممکن است ممکن است باعث رشد و تقسیم بسیار سریع سلول شود. همین جهش های ژنتیکی هستند که آن را به یک سلول سرطانی تبدیل می کنند.

بهترین مرکز درمان سرطان در تهران
بهترین مرکز درمان سرطان در تهران

انواع مختلفی از سرطان وجود دارد و همه سلول های سرطانی نیز یکسان نیستند. به عنوان مثال، سلول های سرطان کولون و سرطان سینه جهش های ژنتیکی متفاوتی نسبت به هم دارند که باعث می شود رشد یا گسترش آنها نیز با هم تفاوت داشته باشد. حتی در میان افراد مختلفی که به نوع یکسانی از سرطان مبتلا هستند (مانند سرطان روده بزرگ) نیز ممکن است ژنتیک سرطان متفاوت باشد. همین تفاوت در جهش های ژنتیکی است که باعث می شود مثلا سرطان روده یک نفر با سرطان روده دیگری تفاوت داشته باشد.

محققان همچنین دریافته ‌اند محیطی که سرطان‌های مختلف در آن شروع می شوند، رشد می کنند یا گسترش می یابند نیز همیشه یکسان نیست. به عنوان مثال، برخی از سرطان ‌ها دارای انواع خاصی از پروتئین ‌ها یا آنزیم ‌ها هستند که پیام‌ های خاصی را به سلول سرطانی می‌ فرستند. پیام هایی که به سلول دستور می دهد تا بیشتر از حد نرمال رشد کند یا تقسیم سلولی انجام دهد.

آگاهی از این جزئیات باعث کشف داروهای جدیدی شد که می توانند این پروتئین ها یا آنزیم ها را هدف بگیرند و جلوی ارسال این پیام های مخرب را بگیرند. داروهای هدفمند می توانند این سیگنال ها را خاموش یا مسدود سازند تا از این طریق جلوی رشد و گسترش بیشتر سلول های سرطانی را بگیرند. همچنین می توانند محتوای این سیگنال ها را تغییر داده تا به سلول های سرطانی دستور دهند خودشان را نابود کنند.

درمان هدفمند نوع مهمی از روش های درمان سرطان است و محققان همچنان  در حال پیدا کردن داروهای هدفمند جدید هستند. چند سرطان هستند که امروزه تارگت تراپی به خوبی روی انها جواب می دهد. اما بسته به مرحله رشد و گسترش سرطان، و البته نوع آن از تارگت تراپی اغلب یه عنوان یک درمان تکمیلی در کنار شیمی درمانی، جراحی یا هورمون درمانی استفاده می شود.

مرکز درمان سرطان به آیند افتخار دارد یکی از اولین مراکز در ایران باشد که به لطف حضور دکتر امینه واقفی، خدمات درمان هدفمند را به مراجعین خود ارائه کند.

برای آشنایی با تارگت تراپی این مقاله را مطالعه کنید.

 

ایمنی درمانی یا ایمونوتراپی

ایمنی درمانی
ایمونوتراپی یا ایمنی درمانی

ایمونوتراپی یا ایمنی درمانی نوعی درمان سرطان است که به سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند تا با سرطان مقابله کند. سیستم ایمنی بدن به شما کمک می کند تا با عفونت ها و سایر بیماری ها مقابله کنید. این سیستم از گلبول های سفید خون و اندام ها و بافت های سیستم لنفاوی تشکیل شده است.

ایمنی درمانی نوعی درمان بیولوژیک است. درمان بیولوژیک نیز نوعی درمان است که در آن از مواد ساخته شده از ریز موجودات زنده برای درمان سرطان استفاده می شود.

پیشرفته ترین جدیدترین و آخرین درمان سرطان در جهان و ایران

به آیند یکی از بهترین مراکز درمان سرطان در ایران به شمار می رود که ایمونوتراپی مانند کارتی سل تراپی را پوشش می دهد. یکی از اعضای خوب و حرفه ای تیم پزشکان بهایند (بهترین مرکز درمان سرطان در ایران) سرکار خانم دکتر امینه سادات واقفی دارای بورد تخصصی پاتولوژی از دانشگاه علوم پزشکی تهران ، فلوشیپ هماتوپاتولوژی از اسپانیا ، فلوشیپ کانسرژنتیک از آمریکا ، و مشاور ژنتیک سرطان / سرطان های ارثی یا خانوادگی هستند که کمک شایانی در زمینه پیشگیری از سرطان ارائه می دهند.

جهت مشاوره درمان یا پیشگیری از سرطان با سرکار خانم دکتر امینه سادات واقفی کلیک کنید.

شیمی درمانی

بهترین مرکز درمان سرطان در تهران
بهترین مرکز درمان سرطان در تهران

شیمی درمانی شمال استفاده از داروها برای از بین بردن سلول های سرطانی است. این نوع درمان سرطان از طریق جلوگیری از رشد، تقسیم و گسترش سلول های سرطانی عمل می کند.

شیمی درمانی می تواند به عنوان درمان اصلی بسیاری از سرطان های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. شیمی درمانی یکی قدیمی ترین و موثرترین روش های درمان سرطان است.

داروهای شیمی درمانی جزو داروهای سیستماتیک هستند. به معنای آن که وارد جریان خون شده و خودشان را به نقطه مورد نظر میرساند.

انواع مختلفی از شیمی درمانی وجود دارد. به صورت کلی داروهایی که در شیمی درمانی مورد استفاده قرار می گیرند، داروهای قدرتمندی هستند که در بخش های خاصی از چرخه سلولی، به سلول های سرطانی حمله می کنند. همه سلول های بدن ما وارد چرخه سلولی می شوند. چرخه سلولی روشی است که سلول ها تقسیم شده و سلول های جدید تولید می کند.سلول های سرطانی چرخه سلولی را سریع‌ تر از سلول های معمولی طی می کنند. به شناخت همین ویژگی، داروهای شیمی درمانی می توانند سلول های سرطانی را پیدا کرده و آنها را از بین ببرند.. اصولا هر لولی که رشد سریعی دارد تحت تاثیرات مخرب داروهای شیمی درمانی قرار می گیرد.

از آنجایی که برخی از سلول های طبیعی بدن مانند سلول های مرتبط با رشد مو نیز سرعت رشد بالایی دارند، به ناچار تحت تاثیر شیمی درمانی قرار می گیرند. از این روست که معمولا عوارض شیمی درمانی نسبت به سایر روش های دارو درمانی سرطان بیشتر است.

در صورت تشخیص پزشک، شما می توانید کار شیمی درمانی سرطان را نیز در مرکز تخصصی درمان سرطان به آیند انجام دهید.

برای آشنایی بیشتر با شیمی درمانی بهتر است این مطلب را مطالعه نمایید.

پرتو درمانی سرطان

بهترین مرکز درمان سرطان در تهران
بهترین مرکز درمان سرطان در تهران

پرتودرمانی (که رادیوتراپی نیز نامیده می شود) یکی از روش های درمانی سرطان است که از دوزهای بالای پرتوهای انرژی برای از بین بردن سلول های سرطانی و کوچک کردن تومورها استفاده می کند. در دوزهای پایین، معمولا از اشعه ایکس برای دیدن و عکسبرداری از داخل بدن استفاده می شود. اما همین اشعه در دوزهای بالاتر و البته کنترل شده می تواند باعث از بین سرفتن سلول های سرطانی نیز بشود.

در دوزهای بالا، پرتودرمانی سلول های سرطانی را از بین می برد یا با آسیب رساندن به DNA، رشد آنها را کند می کند. سلول های سرطانی که DNA آنها بیش از حد ترمیم آسیب دیده، دیگر تقسیم نمی شوند و رفته رفته می میرند. سلول های سرطانی مرده نیز تجزیه شده و از بدن خارج می شوند.

پرتو درمانی به سرعت و در لحظه سلول های سرطانی را از بین نمی برد. بلکه ممکن است روزها یا هفته ها طول بکشد تا بتواند به درستی به DNA سلول های سرطان آسیب برساند. مرگ این سلول های نیز خود وقت گیر است. بنابارین جلسات پرتودرمانی معمولا چند ماه به طول می انجامند.

پرتو درمانی می تواند به صورت داخلی (منبع اشعه در داخل بدن قرار می گیرد) و خارجی (منبع اشعه بیرون بدن است) انجام شود. همچنین می تواند یک درمان مکمل خوب پیش یا پس از جراحی باشد.

به آیند به عنوان بهترین مرکز درمان سرطان در تهران خدمات پرتودرمانی را نیز به بیماران خود ارائه می دهد.

برای آشنایی بیشتر با پرتودرمانی این مقاله را مطالعه کنید.

هورمون تراپی سرطان

بهترین مرکز درمان سرطان در تهران
بهترین مرکز درمان سرطان در تهران

هورمون تراپی نوعی درمان سرطان است که موجب توقف یا کند شدن رشد سرطانیی می شود که از هورمون های بدن برای تغذیه و رشد خود استفاده می کنند. هورمون درمانی به دو دلیل اصلی استفاده می شود :

  • برای درمان سرطان
  • برای کاهش علائم سرطان

هورمون تراپی یا از طریق کاهش میزان هورمون های تولید شده توسط بدن سرطان را کنترل می کند، یا از طریق تغییر رفتار هورمون ها اینکار را انجام می دهد.

مطالعات تخصصی 1

مطالعات تخصصی 2

گروه پژوهش و تحقیقات بهایند

ویرایش : ناصری


منبع برای اطلاعات بیشتر:

انجمن ژن درمانی و سلول درمانی آمریکا ژن درمانی و سلول درمانی. موجود در: https://www.asgct.org/education/gene-and-cell-therapy-defined

موسسه ملی بهداشت مرجع خانه ژنتیک. ژن درمانی چیست؟ موجود در: https://ghr.nlm.nih.gov/primer/therapy/genetherapy

منابع مطلب:

عامر ، M.H. (2014 ، 10 سپتامبر). ژن درمانی سرطان: وضعیت فعلی و چشم انداز آینده درمان های مولکولی و سلولی ، 2 (27). 10.1186/2052-8426-2-27.

موسسه ملی بهداشت- کتابخانه ملی علوم ایالات متحده (2020 ، 15 آوریل). ژن درمانی چیست؟ برگرفته از https://ghr.nlm.nih.gov/primer/therapy/genetherapy

و https://www.oncolink.org/cancer-treatment/immunotherapy/what-is-gene-therapy

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا