جراحی ماستوپکسی یا عمل لیفت سینه چیست

لیفت سینه یا ماستوپکسی چیست

لیفت سینه نی نی سایت
لیفت سینه چیست

لیفت سینه – که تحت عنوان ماستوپکسی (mastopexy) نیز شناخته می شود – یک عمل جراحی است که توسط جراح پلاستیک انجام می شود و به واسطه آن شکل پستان شما تغییر می کند. در هنگام جراحی ماستوپکسی ، پوست اضافی برداشته می شود و بافت پستان برای بالا بردن پستان اصلاح می شود. از اینرو در بین عموم مردم به عنوان عمل بالا كشيدن سينه نیز شناخته می شود.

گروه پزشکان بهایند، اولین مرکز هوشمند فوق تخصصی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان (اولین مرکز تخصصی درمان هدفمند و ایمنی درمانی)
ارتباط مستقیم با مرکز:

واتساپ(09023009259)

اگر سینه هایتان آویزان است یا نوک سینه ها به سمت پایین گرایش دارند ، می توانید عمل لیفت سینه را انجام دهید. عمل ماستوپکسی همچنین ممکن است باعث تقویت اعتماد به نفس شما شود.

بهترین جراح زیبایی سینه

جراحی لیفت سینه اندازه پستان شما را به طور قابل توجهی تغییر نمی دهد. با این حال ، این عمل را می توان در ترکیب با جراحی بزرگ کردن سینه یا کاهش پستان انجام داد.

هزینه عمل کوچک کردن سینه

 

ليفت سينه با جراحی در چه مواردی مناسب است

ماستوپکسی نی نی سایت
بالا كشيدن سينه با جراحي

هنگامی که سن افزایش می یابد ، سینه های شما تغییر می کند و خاصیت ارتجاعی و سفتی خود را از دست می دهد. دلایل زیادی برای این نوع تغییرات در پستان ها وجود دارد ، از جمله:

  • بارداری. در دوران بارداری ، با پر شدن و سنگین شدن سینه ها ، رباط هایی که از پستان شما پشتیبانی می کنند ، کشیده می شوند. این کشش ممکن است باعث افتادگی پستان بعد از بارداری شود – خواه کودک خود را با شیر خود تغذیه کنید و خواه نکنید.
  • نوسانات وزن. تغییر در وزن شما می تواند باعث کشیدگی پوست پستان و از بین رفتن قابلیت ارتجاعی آن شود.
  • جاذبه زمین. با گذشت زمان ، نیروی جاذبه باعث کشیدگی و افتادگی رباط ها در پستانها می شود.

لیفت پستان می تواند این افتادگی را جبران کند و موقعیت نوک سینه ها و ناحیه تیره اطراف نوک سینه (آرئولا) را بالا بکشد. می توان اندازه آرئولا را نیز در طی مراحلی کاهش داد تا متناسب با سینه های تازه شکل گرفته تان باشد.

بهترین دکتر جراحی کوچک کردن سینه

در موارد زیر می توانید این جراحی را در نظر بگیرید:

  • پستانهای شما آویزان شده – شکل و حجم خود را از دست داده اند ، یا اینکه صاف و دراز شده اند
  • نوک سینه ها – در صورت عدم پشتیبانی از پستان – زیر چین های پستان می روند
  • نوک سینه ها و آرئولا های شما به سمت پایین سوق دارند
  • آرئولا ها جای متناسب خود روی پستانها را از دست داده اند
  • یکی از پستانهای شما از دیگری پایین تر است

بالا كشيدن سينه با جراحي برای همه مناسب نیست. اگر در آینده قصد باردار شدن دارید ، بهتر است لیفت پستان را به تأخیر بیندازید. در دوران بارداری پستان شما می تواند کشش پیدا کند و نتایج لیفت را از بین ببرد.

دوران شیردهی نیز مورد توجه است. اگرچه شیردهی معمولاً پس از لیفت امکان پذیر است ، اما از آنجا که نوک سینه ها از بافت زیرین پستان جدا نشده اند – ممکن است برخی از زنان در تولید شیر کافی مشکل پیدا کنند.

در حالی که عمل ماستوپکسی را می توان روی هر سایز سینه انجام داد ، اما زنان دارای سینه های آویزان کوچکتر ، نتایج طولانی تری خواهند داشت. سینه های بزرگتر سنگین تر هستند و همین باعث می شود دوباره آویزان شوند.

 

عوارض ماستوپکسی یا لیفت سینه چیست

عمل ماستوپکسی
عوارض ماستوپکسی

لیفت سینه پیامدهای متعددی دارد ، از جمله:

  • اسکار. با وجودی که اسکار دائمی است ، اما ظرف یک تا دو سال محو می شود. جای زخم ناشی از لیفت سینه را معمولاً می توان با سوتین و لباس شنا پنهان کرد. به ندرت ، بهبود ضعیف باعث ضخیم و پهن شدن جای زخم ها می شود.
  • تغییر در حس نوک پستان یا پستان. در حالی که حس معمولاً طی چند هفته پس از جراحی برمی گردد ، اما ممکن است از دست دادن حس دائمی باشد. حس جنسی به طور معمول تحت تأثیر قرار نمی گیرد.
  • بد شکلی یا عدم تقارن در شکل و اندازه پستانها. این ممکن است در نتیجه تغییرات در طول روند بهبودی رخ دهد. همچنین ، ممکن است جراحی عدم تقارن قبلی را با موفقیت اصلاح کند.
  • از دست دادن جزئی یا کامل نوک سینه ها یا آرئولا ها. به ندرت ، در حین لیفت پستان خون رسانی به نوک پستان یا آرئولا قطع می شود. این می تواند به بافت پستان در منطقه آسیب برساند و منجر به از بین رفتن جزئی یا کامل نوک سینه یا آرئولا شود.
  • مشکل در شیردهی. در حالی که شیردهی معمولاً بعد از لیفت امکان پذیر است ، اما برخی از زنان ممکن است در تولید شیر کافی مشکل داشته باشند.

مانند هر عمل جراحی بزرگ ، لیفت پستان خطر خونریزی ، عفونت و واکنش نامطلوب به بیهوشی را به همراه دارد. همچنین ممکن است به باند جراحی یا سایر مواد استفاده شده در حین یا بعد از عمل واکنش آلرژیک داشته باشید.

 

آمادگی های لازم برای لیفت سینه نی نی سایت

لیفت سینه
جراحی لیفت سینه

در ابتدا ، شما با یک جراح پلاستیک در مورد لیفت سینه صحبت خواهید کرد. در اولین بازدید شما ، جراح شما احتمالاً:

  • سابقه پزشکی تان را مرور می کند. آماده باشید تا به سوالات مربوط به شرایط پزشکی فعلی و گذشته خود پاسخ دهید. اگر سابقه خانوادگی سرطان پستان دارید به پزشک بگویید. نتایج هرگونه ماموگرافی یا نمونه برداری از پستان را با او در میان بگذارید. درباره هر دارویی که مصرف می کنید یا اخیراً مصرف کرده اید و همچنین هر جراحی که انجام داده اید صحبت کنید.
  • معاینه بدنی انجام می دهد. برای تعیین گزینه های درمانی شما ، پزشک سینه های شما را بررسی می کند – از جمله موقعیت نوک پستان ها و آرئولا. وی همچنین کیفیت رنگ پوست شما را در نظر خواهد گرفت. پوست پستانی که از تون خوبی برخوردار باشد ، پس از لیفت سینه ، پستانها را در موقعیت بهتری نگه می دارد. پزشک همچنین ممکن است برای پرونده پزشکی تان از پستان شما عکس بگیرد.
  • درباره انتظارات شما پرس و جو می کند. توضیح دهید که چه انتظاراتی از انجام عمل لیفت سینه دارید. اطمینان حاصل کنید که خطرات و مزایا ، از جمله اسکار و تغییر در حس سینه یا نوک آن را درک می کنید.

قبل از لیفت سینه ممکن است لازم باشد:

  • برای ماموگرافی برنامه ریزی کنید. پزشک شما ممکن است یک ماموگرافی اولیه را قبل از عمل و یک ماموگرافی دیگر را چند ماه پس از آن توصیه کند. این به تیم پزشکی شما کمک می کند تا تغییرات در بافت پستان شما را ببیند و ماموگرافی های آینده را تفسیر کند.
  • سیگار نکشید. سیگار کشیدن باعث کاهش جریان خون در پوست می شود و می تواند روند بهبودی را کند سازد. اگر سیگار می کشید ، پزشک توصیه می کند قبل از جراحی سیگار را ترک کنید.
  • از مصرف برخی داروها خودداری کنید. به احتمال زیاد باید از مصرف آسپیرین ، داروهای ضد التهابی و مکمل های گیاهی که باعث افزایش خونریزی می شود خودداری کنید.
  • در هنگام بهبودی از دیگران کمک بگیرید. برنامه ریزی کنید که کسی بعد از جراحی شما را به خانه برساند و با شروع بهبودی در کنارتان باشد. ممکن است در طول دوره نقاهت اولیه به شخصی نیاز داشته باشید تا در انجام کارهای روزمره مانند شستن موها به شما کمک کند.
  • وزن متعادل داشته باشید. در صورت افزایش وزن در سال گذشته ، تغییراتی در رژیم غذایی یا شرکت در یک برنامه ورزشی را برای کمک به کاهش وزن در نظر بگیرید.

 

آنچه شما می توانید از جراحی لیفت سینه انتظار داشته باشید

هزینه عمل ماستوپکسی
جراحی ماستوپکسی

جراحی ماستوپکسی را می توان در بیمارستان یا یک مرکز جراحی سرپایی انجام داد. گاهی اوقات این روش با آرام بخشی و بی حسی موضعی انجام می شود که فقط بخشی از بدن شما را بی حس می کند. در موارد دیگر ، بیهوشی عمومی – که شما را بیهوش می کند – توصیه می شود.

در طول جراحی

تکنیک های مورد استفاده برای برداشتن پوست پستان و تغییر شکل بافت پستان متفاوت است. تکنیک خاصی که جراح پلاستیک شما انتخاب می کند ، محل برش ها و جای زخم های حاصل را تعیین می کند.

پزشک ممکن است برش هایی در نواحی زیر ایجاد کند:

  • در اطراف آرئولا – ناحیه تیره اطراف نوک سینه ها
  • از آرئولا به سمت پایین تا چین خوردگی زیر پستان
  • به صورت افقی در امتداد چین

پزشک ممکن است بخیه هایی را در اعماق پستان ایجاد کند تا بافت پستان شما تغییر شکل داده و در صورت لزوم اندازه آرئولا را کاهش دهد. او پوست اضافی پستان را برداشته و نوک سینه ها را به موقعیت بالاتری منتقل می کند. سپس پزشک پوست پستان را جمع کرده و برش ها را با بخیه ، نوار جراحی یا چسب های پوستی می بندد.

مراحل جراحی ماستوپکسی

این روش به طور معمول دو تا سه ساعت طول می کشد و شما می توانید در همان روز به خانه بروید.

بعد از جراحی

بعد از بالا كشيدن سينه با جراحي ، به احتمال زیاد سینه های شما با گاز و سوتین مخصوص جراحی پوشانده می شود. ممکن است لوله های کوچک در محل های برش در پستان شما قرار داده شود تا خون یا مایعات اضافی تخلیه شود.

سینه های شما حدود دو هفته متورم و کبود می شوند. در اطراف برش ها که به مدت چند ماه قرمز یا صورتی خواهد بود ، احتمالاً احساس درد و سوزش خواهید داشت. بی حسی در نوک پستان ها ، آرئولا و پوست پستان ممکن است حدود شش هفته طول بکشد.

در چند روز اول پس از لیفت سینه ، طبق توصیه پزشک داروی ضد درد استفاده کنید. از کشیدگی ، خم شدن و بلند کردن اجسام اجتناب کنید. به پشت یا پهلو بخوابید تا به پستان خود فشار وارد نکنید.

حداقل یک تا دو هفته پس از لیفت پستان از فعالیت جنسی خودداری کنید. در مورد فعالیت های روزمره مانند شستن مو ، یا استحمام ، از پزشک خود سوال کنید.

لوله های تخلیه مایعات ممکن است در نزدیکی برش های شما قرار بگیرند و معمولاً ظرف چند روز برداشته می شوند. هنگامی که پزشک لوله ها را خارج می کند ، احتمالاً بانداژهای شما را نیز تعویض می کند یا بر می دارد.

با پزشک خود در مورد زمان کشیدن بخیه ها صحبت کنید. بعضی از بخیه ها به خودی خود جذب می شوند. اما برخی باید در مطب پزشک کشیده شوند که اغلب یک یا دو هفته پس از عمل است.

به مدت سه یا چهار روز به صورت شبانه روزی از سوتین جراحی استفاده کنید. سپس به مدت سه یا چهار هفته یک سوتین محافظ نرم باید بپوشید. ممکن است پزشک برای بهبودی استفاده از نوار سیلیکون یا ژل را بر روی بخیه های شما پیشنهاد دهد.

در حین بهبودی ، پستان های خود را از آفتاب دور نگه دارید. پس از آن ، در هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب از بخیه های خود محافظت کنید.

 

هزینه عمل ماستوپکسی

هزینه عمل زيبايي سينه زنان
عمل ليفت سينه هزينه

هزينه عمل بالا كشيدن سينه به عوامل متعددی بستگی دارد و از اینرو بسیار متغیر است. از اینرو جهت اطلاع دقیق از قیمت ماستوپکسی لطفا به لینک زیر مراجعه کنید.

هزینه لیفت سینه | هزینه عمل ماستوپکسی

 

نتایج ماستوپکسی نی نی سایت

شما متوجه تغییر فوری در شکل ظاهری پستان های خود خواهید شد – اگرچه شکل آنها همچنان در حال تغییر است و در طی چند ماه آینده کامل می شود.

در ابتدا ، زخم ها قرمز و توده ای به نظر می رسند. در حالی که اسکار دائمی است ، اما ظرف یک تا دو سال محو و بی رنگ می شود. جای زخم ناشی از لیفت سینه را معمولاً می توان با سوتین و لباس شنا پنهان کرد.

ممکن است متوجه شوید که اندازه سوتین شما بعد از لیفت سینه کمی کوچکتر است – حتی اگر همزمان جراحی کاهش پستان انجام نداده باشید. این تنها به دلیل نتیجه سفت و لیفت شدن سینه های شما است.

نتایج لیفت پستان ممکن است دائمی نباشد. با افزایش سن ، پوست شما به طور طبیعی کشیدگی کمی پیدا می کند و ممکن است افتادگی خاصی ایجاد شود – به خصوص اگر سینه های بزرگتر و سنگینی داشته باشید. حفظ وزن ثابت و متعادل می تواند به شما در حفظ نتایج جراحی کمک کند.

 

بهترين جراح ليفت سينه در تهران

بهترين جراح سينه ني ني سايت
بهترين جراح لیفت سينه ني ني سايت

چنانچه به مشاوره نیاز دارید به این صفحه مراجعه فرمایید یا اگر به دنبال یک تیم متخصص با تجربه و کار آزموده در درمان سرطان در ایران هستید، فهرست متخصصان ما را در این زمینه بررسی کنید. این متخصصان کارآزموده روش های جدید درمان سرطان را به بهترین شکلی که مناسب شماست به شما ارائه می دهند.

چنانچه به دنبال بهترین جراح سينه در تهران یا بهترين دكتر ليفت سينه در تهران هستید ، ما به شما دکتر امیرپاشا ابراهیمی دارای بورد تخصصی جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران ، فلوی رسمی جراحی پستان (سرطان و زیبایی) از دانشگاه علوم پزشکی تهران ، از اعضای زبده تیم به آیند را معرفی می کنیم.

برای مشاوره با ایشان روی لینک زیر کلیک کنید:

تماس با ما

ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم.

شاد و تندرست باشید.

گروه پژوهش و تحقیقات بهایند

منبع: mayoclinic

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا