بهترین دکتر سرطان کیست؟ | مرکز درمان سرطان به آیند

بهترین دکتر سرطان

وقتی بحث درمان می شود، همه ما همیشه به دنبال بهترین دکترها می گردیم. مخصوصا وقتی پای سرطان که از نظر بسیاری خطرناک ترین و مرگبارترین بیماری است به میان می آید، اهمیت پیدا کردن بهترین دکتر سرطان دوچندان می شود.

گروه پزشکان بهایند، اولین مرکز هوشمند فوق تخصصی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان (اولین مرکز تخصصی درمان هدفمند و ایمنی درمانی)
ارتباط مستقیم با مرکز:

واتساپ(09023009259)

اما چگونه می توانید بهترین دکتر سرطان را پیدا کنید؟ چگونه می توانید مطمئن باشید پزشکی که پیدا کرده اید واقعا بهترین دکتر برای سرطان است؟ اصولا عبارت “بهترین دکتر سرطان” یک عبارت کلی است. چون اولین سوالی که پیش می آید این است که برای چه نوع درمانی؟

بهترین دکتر سرطان
بهترین دکتر سرطان

خیلی ها تصور می کنند که هر کدام از انواع سرطان یک دکتر مخصوص به خودش را دارد. مثلا متخصص درمان سرطان خون با متخصص درمان سرطان پستان یا متخصص درمان سرطان کبد متفاوت است. اما در واقع اینطور نیست. متخصص های درمان سرطان بر اساس نوع سرطان دسته بندی نمی شوند، بلکه تفاوت آنها در انواع روش های درمان سرطان است.

علم پزشکی امروزه پیشرفت های زیادی کرده و روش های مختلفی برای کنترل و درمان سرطان پیدا شده اند. روش هایی مانند جراحی، پرتودرمانی، شیمی درمانی، هورمون تراپی ، تارگت تراپی، ایمونوتراپی و غیره.

هرکدام پزشکان سرطان نیز در یکی از این روش ها تخصص یا به عبارت دیگر فلوشیپ دارند. بنابراین به جای گشتن به دنبال بهترین دکتر سرطان، باید به دنبال مثلا بهترین پرتودرمانگر سرطان، یا بهترین متخصص ایمونوتراپی سرطان یا بهترین جراح سرطان باشید.

هرکدام از این پزشکان می توانند با استفاده روشی که در آن تخصص دارند، انواع سرطان را درمان یا کنترل کنند.

اما از کجا بفهمیم که کدام روش بهترین درمان برای سرطان ماست؟ چگونه تشخیص دهیم که برای درمان سرطان خود به کدام متخصص باید مراجعه کنیم؟

بهترین مرکز درمان سرطان

واقعیت این است که بیماران خودشان نمی توانند تشخیص دهند که بهترین روش درمان برای سرطانشان چیست. معروف ترین روشی که برای درمان سرطان وجود دارد، شیمی درمانی است. به همین خاطر اغلب بیماران وقتی به سرطان مبتلا می شوند، اول از همه سراغ متخصصین شیمی درمانی می روند. در حالی که در بسیاری از موارد اصولا شیمی درمانی روش مناسب کنترل یا درمان سرطان آنها نیست.

خیلی از بیماران مبتلا به سرطان، وقت گرانبهای خود را تلف کرده و مدام بین این متخصص و آن متخصص آواره می شوند تا بهترین روش درمان را پیدا کنند. در حالی که اصولا نیازی به اینکار نیست.

بهترین دکتر سرطان
بهترین دکتر سرطان

پیدا کردن بهترین روش درمان سرطان کاری است که پزشک انکولوژیست شما، یا درمانگر اصلی برایتان انجام می دهد. بهترین کاری که می توانید برای پیدا کردن بهترین دکتر سرطان انجام دهید، این است که به یک مرکز معتبر و تخصصی مانند مرکز تخصصی به‌آیند اعتماد کنید.

به‌آیند از معدود مراکز تخصصی برای درمان سرطان در ایران است که یک کادر پزشکی فوق تخصصی تشکیل شده. زمانی که به به‌آیند مراجعه می کنید، پس از تشخیص دقیق نوع سرطان و مرحله پیشرفت آن، کادر درمانی مجموعه پرونده شما را به شور می گذارند و پس از بررسی دقیق شرایط شما بهترین برنامه درمانی را تدوین می نمایند.

این برنامه درمانی می تواند مثلا ترکیبی از جراحی، پرتودرمانی و ایمونوتراپی باشد. بسیاری از اوقات هم بسته به بیماری، تنها یک روش درمانی کافی است. اعضای کادر پزشکی به‌آیند هرکدام در یکی از رشته های درمان سرطان تخصص دارند و در حوزه کاری خود جزو بهترین ها هستند. بنابراین زمانی که به به‌آیند مراجعه می کنید تمام فرآیندهای درمانی شما به صورت یکپارچه در یک مرکز و تحت نظارت یک کادر پزشکی هماهنگ صورت می گیرد.

در نتیجه وقت گرانبهای خود را اتلاف نخواهید کرد و به سرعت روند بهترین درمان سرطان را زیر دست بهترین دکتر سرطان آغاز می کنید. البته هیچ روش درمانی بدون مشورت و تصمیم خود شما انجام نمی پذیرد.

در ادامه به گوشه ای از خدمات درمانی سرطان که در مرکز به‌آیند به شما ارائه می شوند اشاره می کنیم. به‌آیند در تمامی بخش ها از حضور بهترین متخصصان بهره می برد.

بهترین دکتر سرطان
بهترین دکتر سرطان

جراحی سرطان

جراحی یکی از قدیمی ترین و همچنان بهترین روش ها برای درمان سرطان است. اگر توده سرطانی شما شرایط لازم برای جراحی را داشته باشد، پزشک متخصص با جراحی ناحیه مورد نظر توده را از بدن خارج کرده و از این طریق بخش اعظم سلول های سرطانی را حذف می کند. جراحی معمولا به عنوان روش اصلی درمان سرطان مورد استفاده قرار می گیرد، اما پس از آن به درمان های تکمیلی مانند تارگت تراپی، شیمی درمانی، پرتودرمانی یا ایمونوتراپی نیاز خواهید داشت تا سلول های سرطانی باقی مانده در بدن نیز از بین بروند و شانس بازگشت سرطان کاهش پیدا کند.

شیمی درمانی

شیمی درمانی رایجترین روش دارو درمانی است. داروهای شیمی درمانی اثرات مخربی دارند و می توانند موجب تضعیف یا مرگ سلول های سرطانی در بدن شوند. مهمترین معضل شیمی درمانی آن است که علاوه بر سلول های سرطانی، به بافت ها و سلول های سالم بدن هم آسیب می رساند و از این رو عوارض زیادی دارد. هرچند این عوارض در بسیاری موارد قابل کنترل هستند.

خیلی از اوقات از شیمی درمانی برای کوچک کردن تومور سرطانی قبل از جراحی استفاده می شود.

پرتو درمانی

پرتو درمانی ، همانطور که از نامش پیداست روشی است که از اشعه های پرقدرت انرژی (اشعه ایکس) برای هدف گیری و از بین بردن سلول های سرطانی استفاده می کند. طی جلسات شیمی درمانی، اشعه هایی که وارد بدن می شوند به سلول های سرطانی برخورد کرده و رفته رفته باعث تغییر رفتار و از بین رفتن خود به خودی آنان می شوند. منبع اشعه های پرتو درمانی می تواند خارج یا داخل بدن باشد. پرتودرمانی برای کنترل و درمان سرطان ها در مراحل اولیه بسیار مناسب است و می تواند به عنوان درمان تکمیلی برای سرطان های پیشرفته تر نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

بهترین دکتر سرطان
بهترین دکتر سرطان

ایمونوتراپی

در ایمونوتراپی سرطان از داروهایی استفاده می شود که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند و باعث می شوند تا سیستم ایمنی بدن سلول های سرطانی ا راحت تشخیص داده یا قدرت بیشتری در نابود کردن آنها داشته باشد. ایمونوتراپی طبیعی ترین روش برای درمان سرطان است که عوارض کمی دارد و در بسیاری از موارد جایگزین خوبی برای شیمی درمانی است. هرچند همه سرطان ها در هر استیجی را نمی توان با ایمونوتراپی درمان کرد.

تارگت تراپی

تارگت تراپی یا درمان هدفمند سرطان نیز از جمله درمان های دارویی است که از داروهای ویژه ای برای نابود کردن سلول های سرطانی استفاده می کند. این داروها اختصاصا طراحی شده اند تا با تشخیص پروتئین های سلول های سرطانی، فقط آنها را هدفگیری کرده و از بین ببرند. تارگت تراپی عملکردی مشابه شیمی درمانی دارد، با این تفاوت که کمترین آسیب را به بافت ها و سلول های سالم بدن می زند و عوارض اندکی دارد. داروهای تارگت تراپی نسبتا محدود هستند و برای درمان همه نوع سرطانی مناسب نیستند.

مطالعات تخصصی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا