بهترین مرکز تارگت تراپی کجاست؟

بهترین مرکز تارگت تراپی

تارگت تراپی نسل جدیدی از درمان سرطان است که در دسته درمان های دارویی به شمار می رود. تارگت تراپی یا درمان هدفمند سرطان طراحی شده تا سلول های سرطانی را هدف بگیرد تا بتواند با ایمنی و اثرگذاری بیشتر بیماری را درمان کند. اما مانند هر درمان دیگری، برای اینکه بتوانید از این روش نتیجه بگیرید باید بهترین مرکز تارگت تراپی را شناسایی کرده، و برای درمان به آنجا مراجعه کنید.

گروه پزشکان بهایند، اولین مرکز هوشمند فوق تخصصی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان (اولین مرکز تخصصی درمان هدفمند و ایمنی درمانی)
ارتباط مستقیم با مرکز:

واتساپ(09023009259)

بهترین مرکز تارگت تراپی
بهترین مرکز تارگت تراپی

پس از ارائه توضیحاتی مختصر پیرامون تارگت تراپی برای افرادی که هنوز آشنایی زیادی با این درمان ندارند، در این مقاله به بررسی ویژگی های یک مرکز تارگت تراپی خوب می پردازیم. با ما همراه باشید.

تارگت تراپی چیست؟

تارگت تراپی از داروهایی که به صورت خاص طراحی شده اند تا سلول های سرطانی را هدف بگیرند و به سلول های سالم آسیبی نرسانند استفاده می کند.

سلول های سرطانی معمولا تغییراتی در ژنتیک خود دارند که باعث می شود از سلول های عادی متفاوت باشند. همین تغییرات ژنتیکی هستند که موجب رشد و تقسیم بیش از حد این سلول ها می شوند. اما این تغییرات ژنتیکی در همه سرطان ها یکسان نیست. به عنوان مثال سرطان روده و سرطان سینه تغییرات ژنتیکی متفاوتی از یکدیگر دارند. داروهای تارگت تراپی همین تغییرات ژنیکی را هدف می گیرند و با اثرگذاری روی آنها مانع رشد و گسترش بیشتر سلول های سرطانی، یا حتی باعث مرگ آنها می شوند.

تارگت تراپی چگونه عمل می کند؟

داروهای تارگت تراپی با پیدا کردن و هدف گرفتن بخش هایی از سلول های سرطانی کار خود را انجام می دهند. انواع مختلف داروهای تارگت تراپی، کارهای مختلفی با سلول های سرطانی انجام می دهند. از جمله:

  • جلوگیری از رشد سلول های سرطانی
  • ایجاد تغییر در پروتئین سلول های سرطانی تا باعث مرگ آنها شود
  • تحریک سیستم ایمنی برای مبارزه بهتر با سلول های سرطانی
  • منتقل کردن مواد شیمیایی یا رادیواکتیو برای نابود کردن سلول های سرطانی
بهترین مرکز تارگت تراپی
بهترین مرکز تارگت تراپی

در برخی از موارد تارگت تراپی می تواند به تنهایی سرطان را درمان کند، اما همچنن می تواند به عنوان درمان مکمل، در کنار روش های دیگری همچون رادیوتراپی و جراحی و غیره نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

هزینه تارگت تراپی

هزینه تارگت تراپی شاید آنطور که تصورش را دارید، ارزان نباشد. واقعیت این است که بیشتر شرکت های بیمه خدمات تارگت تراپی را پوشش نمی دهند و داروهای این روش درمانی اغلب در خارج از کشور تولید می شوند. به همین خاطر ممکن است هزینه داروهای تارگت تراپی اندکی سنگین باشد. اما نتیجه کار قطعا ارزش هزینه ای که برایش می کنید را دارد.

دارو تارگت تراپی

به صورت کلی داروهای تارگت تراپی به انواع زیر تقسیم می شوند:

  • مهارکننده های رگ زایی (مانند bevacizumab )
  • پادتن های مونوکلونال (مانند cetuximab )
  • مهارکننده های پتاسیم (مانند bortezomib )
  • مهارکننده های انتقال سیگنال (مانند imatinib )

عوارض تارگت تراپی

تارگت تراپی اصولا طراحی شده تا درمان ایمنی باشد. به همین خاطر شانس بروز عوارض جانبی در طول این روش کم است و کلا هم عوارض ساده و بی خطری دارد که عبارتند از:

بهترین مرکز تارگت تراپی
بهترین مرکز تارگت تراپی
  • تغییرات پوستی از قبیل خارش، خشکی، حساسیت به نور یا تغییر رنگ پوست
  • تغییر در رشد و رنگ موها
  • فشار خون بالا
  • مشکلات خونریزی
  • لخته شدن خون
  • ورم صورت، مچ پا، پا و دست ها
  • تغییر در روش عملکرد قلب (بسیار نادر)

 بهترین مرکز تارگت تراپی در ایران

خب حال که به صورت خلاصه با جنبه های مختلف تارگت تراپی آشنا شدید، بهتر است به اصل مطلب بازگردیم و ویژگی هایی بهترین مرکز تارگت تراپی که می تواند به بهترین شکل ممکن خدمات این درمان را به شما ارائه کند بپردازیم.

پیش از هر چیز باید بدانید که تارگت تراپی یک روش درمانی نوین و جدید است. به همین خاطر متخصصان زیادی در جهان نیستند که در این حوزه فعالیت می کنند. همچنین با وجود مزیت های زیادی که دارد، به واسطه نوپا بودن، تارگت تراپی هنوز هم رواج چندانی در جهان پیدا نکرده و مرکز زیادی نیستند که خدمات آن را برای بیماران سرطانی انجام می دهند. از طرف دیگر داروهای تارگت تراپی زیادی هم کشف نشده اند، گرچه هر روز بر تعداد آنها افزوده می شود.

بهترین مرکز تارگت تراپی
بهترین مرکز تارگت تراپی

با این حساب مراکز و متخصصان تارگت تراپی به صورت کلی گوهرهای کمیابی هستند. اما نگران نباشید، چراکه خوشبختانه تعداد معدودی متخصص در ایران هم وجود دارند که می توانند خدمات درمان تارگت تراپی را برای شما انجام دهند.

بهترین مراکز تارگت تراپی بهترین متخصصان این درمان را در اختیار دارند. همچنین از ابزار تشخیص لازم برخوردارند و می توانند آزمایشات مورد نیاز پیش از شروع درمان را تحت نظارت کامل برایتان انجام دهند.

بهترین متخصص تارگت تراپی

همانطور که گفتیم متخصصان تارگت تراپی در ایران گرچه حضور دارند، اما اندک هستند. پزشکانی که تارگت تراپی انجام می دهند باید در زمینه ژنتیک سرطان تخصص داشته باشند. چراکه درمان هدفمند اصولا در زمره درمان های ژنتیکی سرطان هم هست. متخصصان تارگت تراپی در ایران پزشکان فوق تخصص هستند، چراکه تارگت تراپی تنها در سطح فوق تخصصی و تنها در دانشگاه های معتبر خارج از کشور آموزش داده می شود.

اما خود شما نیز می توانید با بررسی عملکرد عمومی، یک پزشک خوب را از پزشک غیر حرفه ای شناسایی کنید.

اول از هر چیز تحقیق کنید که پزشک مورد نظر شما مدرک تخصصی این درمان را داشته باشد و متخصص دیگری نیست که به صورت تجربی تارگت تراپی هم برای شما انجام می دهد. سطح سواد و تخصص پزشک درمانگر بسیار مهم است، چراکه نوع و دوز مناسب داروهای درمان هدفمند اهمیت حیاتی در اثرگذاری و ایمنی این روش دارند.

یک پزشک خوب ابتدا شرایط و وضعیت بیماری و سلامت عمومی شما را بررسی می کند. سپس دستور انجام آزمایشات مختلفی، از جمله آزمایش ژنتیک می دهد تا ببیند که آیا سرطان شما شرایط لازم برای درمان شدن با تارگت تراپی را دارد یا خیر. سپس داروهای مناسب را با دوز صحیح تجویز می کند و بعد فرآیند درمان را آغاز می نماید.

بهترین مرکز تارگت تراپی
بهترین مرکز تارگت تراپی

یک پزشک متخصص خوب همواره در طول درمان بر روی روند درمانی نظارت دارد و پیشرفت شما را مورد ارزیابی قرار می دهد تا ببیند که آیا درمان اثرگذار بوده است یا نه. همچنین تعیین می کند که چه مدت به ادامه روند درمانی نیاز دارید.

بهترین مرکز تارگت تراپی در تهران

تقریبا می توان گفت که تمام مراکز تارگت تراپی در ایران (که تعداد محدودی هم هستند) در تهران واقع شده اند. در این میان مرکز تخصصی درمان سرطان به آیند می تواند بهترین مرکز تارگت تراپی برای شما باشد. چراکه به آیند یک مرکز تک بعدی نیست. این مرکز یک امکان ویژه در اختیار شما قرار می دهد، که آنهم بهره مندی از کادر درمانی است. زمانی که برای درمان سرطان به به‌آیند مراجعه می کنید، گروهی از پزشکان مجرب که در حوزه های درمانی مختف تخصص دارند پرونده شما را بررسی کرده، و پس از ارزیابی شرایط شما بهترین روش درمانی را انتخاب می کنند. به همین خاطر دیگر نیاز نیست بین متخصصان و درمان های مختلف سرگردان شوید و وقت با ارزش خود را هدر دهید.

به آیند به لطف حضور دکتر امینه واقفی، متخصص ژنتیک سرطان و فوق تخصص درمان های هدفمند، خدمات تارگت تراپی را به شما ارائه می کند. بسته به شرایط بیماری می توانید تارگت تراپی را به صورت تکی یا در ترکیب با سایر روش های درمانی دریافت کنید.

بهترین مرکز تارگت تراپی
بهترین مرکز تارگت تراپی

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا