رفع سوالات و ابهامات شما درباره پروتز سینه زیبایی

پروتز سینه زیبایی

پروتز سینه برای ایجاد تعادل بدن و تقارن زیبایی پس از جراحی پستان طراحی شده است. این نه تنها جبران بصری را امکان پذیر می کند ، بلکه بیشتر به زنان کمک می کند تا امنیت ، اعتماد به نفس و مثبت بودن را در زندگی روزمره خود بدست آورند.

گروه پزشکان بهایند، اولین مرکز هوشمند فوق تخصصی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان (اولین مرکز تخصصی درمان هدفمند و ایمنی درمانی)
ارتباط مستقیم با مرکز:

واتساپ(09023009259)

تزريق چربي به سينه بهتر است يا پروتز

طیف گسترده ای از پروتز خارجي سينه که از سیلیکون استاندارد یا سبک ساخته شده اند ، وجود دارد. نمونه هایی از پروتزهای نامتقارن نیز وجود دارد که به طور خاص برای سمت راست یا چپ بدن طراحی شده اند. با استفاده از ترکیبی از انواع مختلف سیلیکون ، تولیدکنندگان این محصولات ، محصولی را ایجاد می کنند که حداکثر راحتی را داشته باشد ، در حالی که نیازهای خاص را برآورده می کند. طراحی های مفصلی که در قسمت پشتی پروتزهای انجام می شود ، تأثیرات مختلفی مانند تأثیر ماساژ بر روی پوست یا جلوگیری از بافت اسکار ، ایجاد حالت چسبندگی و یا تناسب مناسب را می دهد.

عوارض پروتز سينه

به دلیل همین طیف وسیع در پروتز سینه ، ممکن است انتخاب کمی دشوار باشد. از اینرو ما سوالات متداول و ابهامات شما را با دکتر امیرپاشا ابراهیمی ، یکی از بهترين دكتر جراح پروتز سينه در تهران در میان گذاشته ایم. پس چنانچه در فکر پروتز سینه هستید ، این مطلب را از دست ندهید.

بهترين جراح پروتز سينه در تهران

 

کدام نوع پروتز سینه زیبایی را انتخاب کنم؟

پروتزها در اشکال ، اندازه ها و رنگ های بسیار متنوع موجودند و از موادی ساخته شده اند که از نظر حرکت ، احساس و وزن تا حد ممکن شبیه یک پستان طبیعی می باشند. بسیار حائز اهمیت است که تا آنجا که ممکن است پروتز سینه را متناسب با سبک زندگی خود انتخاب کنید. ممکن است بخواهید سبک های مختلف لباس را که می خواهید پروتز خود را بپوشید در نظر بگیرید. پروتز سينه عوارض

گاهی اوقات افراد به جای پروتز دائمی ، پروتز موقت (نرم و لطیف) را انتخاب می کنند. پروتز سينه زير عضله

در ادامه انواع پروتز سینه زیبایی را شرح داده ایم. پروتز سينه قيمت

پروتز کامل یا استاندارد

پروتز سینه نی نی سایت
پروتز کامل

این پروتز دارای پشتوانه های مختلفی است که مستقیماً روی دیواره قفسه سینه جایی که تمام بافت پستان برداشته شده است ، قرار می گیرد. از نظر اندازه ، شکل و رنگ پوست با سینه دیگر شما مطابقت دارد. اگر هر دو پستان را برداشته اید ، می توانید سایزی را که با آن احساس راحتی بیشتری می کنید انتخاب کنید.

پروتز جزئی یا شکل دار

قيمت پروتز سينه مارك منتور
پروتز جزئی

پروتز جزیی برای زنانی مناسب است که قسمتی از پستان شان برداشته شده است. این پروتز سینه داخل سوتین پوشیده می شود و به شکلی است که طرح کلی پستان را پر می کند. این نوع نیز مانند اغلب پروتز های سینه از مواد سیلیکونی ساخته شده است. فیلم عمل پروتز سينه

پروتز صدفی

پروتز سینه زیبایی
پروتز صدفی

این نوعی پروتز جزئی است که اگر اندازه سینه های شما با یکدیگر متفاوت باشد ممکن است مورد استفاده قرار گیرد. این پروتز صدفی شکل از سیلیکون نرم ساخته شده است که روی پستان کوچکتر شما قرار می گیرد تا با سینه بزرگتر تان مطابقت داشته باشد. این نوع پروتز سینه زیبایی همچنین می تواند برای زنانی که جراحی بازسازی پستان را انجام داده اند ، در جایی که تقارن حاصل نشده است مفید باشد.

پروتز چسبنده

پروتز چسب دار

پروتز چسبنده (کامل یا جزئی) مستقیماً به پوست می چسبد. این نوع پروتز ها می تواند برای خانم هایی که فعال هستند یا می خواهند کمتر از سوتین حمایت کننده استفاده کنند مناسب باشد ، زیرا مستلزم پوشیدن سوتین نیست. اگر لباس تان به گونه ای است که به اندازه کافی قادر است پروتز را نگه دارد ، می توانید آن را با لباس و تاپ های بدون بند نیز پوشید.

به بیشتر خانم ها توصیه می شود که 12 ماه پس از جراحی یا در طی رادیوتراپی (و گاهی بعد از آن) از پروتز چسب دار استفاده نکنند زیرا ممکن است به پوست آسیب برساند. اکثر پروتز های چسبنده دارای سطحی چسبناک به عنوان بخشی از پروتز هستند.

 

انواع پروتز سینه زیبایی در چه شکل هایی موجودند؟

پروتز نوک سینه
پروتز اشکی شکل

پروتزهای پستان در اشکال متقارن ، اشکی شکل یا نا متقارن موجودند.

متقارن

فرم متقارن معمولاً به شکل بیضی یا مثلثی است که می توان آن را در دو سمت چپ یا راست پوشید.

اشکی شکل

شکل قطره ای یا اشکی اغلب برای خانم هایی مناسب است که پستان های شان در ناحیه تحتانی و خارجی پر و در بالای نوک پستان کمتر پر است. این نوع را نیز می توان در دو سمت راست یا چپ پوشید.

نا متقارن

پروتز سینه مامتقارن عموماً برای خانم هایی که عمل جراحی گسترده تری انجام داده اند ، بیشتر مناسب است زیرا از دارای لبه هایی برای تثبیت در زیر بغل یا دیواره فوقانی قفسه سینه است. با این حال ، این نوع می تواند توسط زنانی که جراحی گسترده ای انجام نداده اند نیز استفاده شود. پروتز نامتقارن به طور خاص برای سمت چپ یا راست طراحی شده است.

سفارشی

در این روش از اسکنر سه بعدی برای تولید یک تصویر سه بعدی کامپیوتری از ناحیه قفسه سینه استفاده می شود ، سپس می توان از آن برای ایجاد شکل پروتز سفارشی استفاده کرد. ایده کلی این نوع پروتز این است که مطابقت خوبی با دیواره قفسه سینه ایجاد کند ، که حرکت پروتز را متوقف کند و با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد.

 

انواع پروتز سینه زیبایی در چه وزن هایی موجودند؟

پروتز سینه
پروتز سینه زیبایی

پروتزهای سیلیکونی وزن های مختلفی دارند. مناسب ترین وزن به سنگینی سینه دیگر شما بستگی دارد ، یا اگر هر دو پستان را برداشته اید می توانید وزنی را که با آن احساس راحتی بیشتری می کنید انتخاب کنید.

پروتز با وزن کامل ممکن است به شما تعادل بیشتری دهد زیرا با وزن پستان دیگر شما مطابقت دارد. با این حال ، اگر به سایز بزرگ احتیاج دارید ، نسخه کم وزن تر مناسب تر خواهد بود.

اگر پروتز سینه خیلی سبک باشد ، می تواند به اطراف حرکت کند یا ور بیاید بنابراین با پستان دیگر هم تراز نخواهد بود. در صورت بروز چنین اتفاقی با پزشک خود مشورت کنید.

 

انواع پروتز سینه زیبایی از چه موادی ساخته شده اند؟

پروتز آب نمکی
پروتز سیلیکونی

بیشتر پروتزها از سیلیکون ساخته می شوند که ماده ای نرم و ژل مانند است.

هزينه عمل پروتز سينه

پروتزهای فومی نیز موجود هستند. پروتز فومی ، سبک و خنک تر است. اگر فعالیت خاصی داشته باشید یا در هوای گرم این سبک ممکن است مناسب تر باشد. بعضی از پروتزها با دانه های پلی پروپیلن پر می شوند. این قالب ها به شکل سوتین درآمده و چون هوا قادر به گردش است ، خنک تر نیز هستند.

 

آیا می توانم پروتز سینه متناسب با رنگ پوست خود تهیه کنم؟

جراحي بزرگ كردن سينه نی نی سایت
پروتز پستان

اگرچه دستیابی به تطبیق دقیق رنگ ممکن است دشوار باشد ، اما بسیاری از پروتزهای متناسب با رنگ پوست شما در رنگ های مختلف موجود است. تهیه تا حد امکان نزدیک به رنگ پوست ممکن است به شما کمک کند تا احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

برخی از شرکت ها به طور سفارشی پروتز می سازند یا می توانند به محصولات موجود رنگ اضافه کنند. ساخت این پروتزهای سفارشی خاص ممکن است زمان بیشتری طول بکشد.

بعضی از خانم ها کاوری برای پروتزهای خود درست می کنند یا می خرند که دقیقا با پوست خودشان همخوانی دارد.

در مورد یافتن پروتز متناسب با رنگ پوست خود با پزشک تان مشورت کنید.

 

آیا پروتزهای سینه دارای بند پشتی یا کاور هستند؟

نوک سینه مصنوعی
پروتز

پشت اکثر پروتزها از همان مواد جلو ساخته شده است. بعضی از آنها ممکن است پشتوانه متفاوتی داشته باشند ، مانند پارچه یا یک صفحه ژله ای نرم ، که برای راحتی بیشتر شما طراحی شده است. پشت هایی که می توانند به صورت مناسب برای یک دیواره قفسه سینه ناهموار ساخته شوند نیز موجود هستند. برخی از پروتزها دارای پشتی هستند که امکان جریان هوا بیشتر را دارند و ممکن است خنک تر باشند.

تهیه کاور پارچه ای نرم برای پوشاندن سطح سیلیکون امکان پذیر است ، اگرچه ممکن است باعث شود پروتز بخوبی روی پوست ننشیند. اما می تواند از بروز بثورات یا واکنش های پوستی جلوگیری کند ، که ممکن است در صورت گرم شدن و تعریق در پشت پروتز اتفاق بیفتد. برای جلوگیری از این امر می توانید از جیب سوتین نیز استفاده کنید. اگر زیر پروتز راش پوستی ایجاد شد ، باید با پزشک خود یا پزشک عمومی مشورت کنید.

 

آیا برای شنا باید از پروتز خاصی استفاده کنم؟

پروتز سینه نی نی سایت
پروتز شنا

پروتزهای شنا ویژه ای برای استفاده در هنگام شنا ساخته شده اند که در اثر آب نمک یا کلر آسیب نمی بینند. برخی از پروتزهای شنا شفاف هستند.

برخی از افراد از پروتز شنای خاصی استفاده نمی کنند. برای اطلاعات بیشتر با پزشک خود مشورت کنید.

 

آیا می توانم نوک سینه مصنوعی بخرم؟

پروتز سینه زیبایی
پروتز نوک سینه

نوک سینه مصنوعی (یا نیپل مصنوعی) از سیلیکون نرم ساخته شده است که می توانند روی پستان بازسازی شده یا پروتز پوشیده شود. این محصول یا خود چسب دارد یا با چسب مخصوصی عرضه می شود که می تواند نوک سینه مصنوعی را برای چند روز در محل خود نگه دارد.

پروتز نوک سینه در اندازه ها و رنگ های مختلف وجود دارد اما برخی از بیمارستان ها آنها را به صورت سفارشی درست می کنند تا با نوک سینه پستان دیگر شما مطابقت داشته باشد.

به طور جایگزین می توان از محافظ نوک پستان (یا “روکش”) روی نوک پستان دیگر استفاده کرد ، بنابراین کمتر واضح به نظر می رسد.

 

بهترين دكتر جراح پروتز سينه در تهران

بهترين جراح سينه ني ني سايت
جراح سينه خوب

چنانچه به مشاوره نیاز دارید به این صفحه مراجعه فرمایید یا اگر به دنبال یک تیم متخصص با تجربه و کار آزموده در درمان سرطان در ایران هستید، فهرست متخصصان ما را در این زمینه بررسی کنید. این متخصصان کارآزموده روش های جدید درمان سرطان را به بهترین شکلی که مناسب شماست به شما ارائه می دهند.

چنانچه به دنبال بهترین جراح سينه در تهران هستید ، ما به شما دکتر امیرپاشا ابراهیمی دارای بورد تخصصی جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران ، فلوی رسمی جراحی پستان (سرطان و زیبایی) از دانشگاه علوم پزشکی تهران ، از اعضای زبده تیم به آیند را معرفی می کنیم.

برای مشاوره با ایشان روی لینک زیر کلیک کنید:

تماس با ما

ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم.

شاد و تندرست باشید.

گروه پژوهش و تحقیقات بهایند

منبع: breastcancernow

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا