انزال زیاد و سرطان پروستات | آیا انزال زیاد از سرطان پروستات جلوگیری می کند؟

انزال زیاد و سرطان پروستات
انزال زیاد و سرطان پروستات

انزال زیاد و سرطان پروستات

به دلایلی که هنوز کاملا روشن نیست، گفته می‌شود که انزال زیاد می تواند ریسک ابتلا به سرطان پروستات را در آقایان کاهش دهد. اما به هر صورت ارتباطاتی بین انزال زیاد سرطان پروستات وجود دارد.

گروه پزشکان بهایند، اولین مرکز هوشمند فوق تخصصی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان (اولین مرکز تخصصی درمان هدفمند و ایمنی درمانی)
ارتباط مستقیم با مرکز:

واتساپ(09023009259)

با این وجود طبق برخی از تحقیقات انجام شده، به نظر نمی رسد که انزال زیاد از طریق رابطه جنسی یا خودارضایی خطرات جدی ابتلا به سرطان پروستات، در افراد پر خطر را کاهش دهد. این تحقیقات تفاوت انزال از طریق رابطه جنسی و خودارضایی، و تأثیر هرکدام از آنها روی میزان ابتلا به سرطان پروستات را بررسی نکرده اند.

به عنوان مثال یکی از تحقیقاتی که روی 32000 مرد زیر 18 سال انجام شد، نشان داد که انزال حداکثری، یعنی حداقل 21 بار در ماه می تواند تا 20 درصد شانس این افراد برای ابتلا به سرطان پروستات را، به نسبت کسانی که در ماه 4 تا 7 بار انزال را تجربه می‌کنند، کاهش دهد. طبق نتیجه این آزمایش، هرچه تعداد انزال بالاتر برود، شانس ابتلا به سرطان پروستات هم کمتر می شود. این در حالی که است که بسیاری از تحقیقات دیگر نشان داده اند که هیچ ارتباطی بین انزال زیاد و سرطان پروستات وجود ندارد.

این نکته را به یاد داشته باشید که حتی اگر انزال زیاد از حد شانس ابتلا به سرطان پروستات را کم کند، آنقدر مشکلات دیگری برای بدن به وجود می‌آورد که به درصد کاهش خطر سرطانش نمی‌ارزد.

رادیوتراپی در درمان سرطان پروستات

برخی از پزشکان معتقدند که انزال در مردان، از طریق خارج کردن مواد شیمیایی مضر موجود در منی، می تواند باعث مراقبت بیشتر از غده پروستات شود. این هم ممکن است که انزال در واقع هیچ ارتباطی با مراقبت از پروستات نداشته باشد. مردانی که به اندازه کافی انزال را تجربه می کنند و سبک زندگی سالمی دارند، به صورت کلی در شانس کمتری از ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند.

انزال زیاد و سرطان پروستات
انزال زیاد و سرطان پروستات

آیا انزال واقعا می تواند از سرطان پروستات جلوگیری کند؟

بیایید فرض را بر آن بگذاریم که انزال زیاد و سرطان پروستات با هم مرتبط هستند. اما سوال اصلی اینجاست که چند مرتبه انزال در ماه را می توان در زمره انزال زیاد به شمار بیاید؟

یکی از تحقیقاتی که در دانشگاه هاروارد انجام شده، نشان داده است که تعداد انزال باید حداقل 21 بار در ماه باشد که زیاد به شمار رود. از طرف دیگر، یک تحقیق مشابه دیگر در استرالیا، ادعا می کند که این عدد باید هفت بار در هفته باشد.

اما یک نکته ظریف در این بین وجود دارد: تحقیقی هست که می گوید تعداد زیاد انزال تنها زمانی می تواند روی کاهش شانس ابتلا به سرطان پروستات موثر باشد، که فرد بالای 50 سال سن داشته باشد.

تحقیقات چه می گویند؟

راهکارهایی که برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات پیشنهاد می شوند، اغلب شامل کارهای زیادی می شوند که فرد نباید انجام دهد. به همین خاطر این خبر که انزال، یعنی اتفاقی که برای بسیاری از مردان لذت بخش است، می تواند موجب کاهش ریسک سرطان پروستات شود، می تواند برای خیلی ها خوشحال کننده باشد.

انزال زیاد و سرطان پروستات

محققان هنوز به درستی درک نکرده اند که آیا انزال زیاد و سرطان پروستات با هم ارتباطی دارند یا خیر. یکی از تئوری ها این است که انزال زیاد باعث خلاص شدن غده پروستات از مواد سرطانزا، عفونت ها و ماده هایی است که موجب التهاب می شوند.

با وجود مدارک محکمی که در تأیید این تئوری وجود دارند، نظریه ارتباط انزال زیاد و سرطان پروستات هنوز قطعی نیست و موارد پیچیده ای در مورد آن وجود دارد. برای مثال، یکی از مواردی که زیاد در این نظریه مورد بحث قرار می گیرد، سن مورد نظر فرد است.

طبق نتایج یکی از تحقیقاتی که در سال 2008 انجام شد، مشخص شد مردانی که در دهه 20 و 30 زندگی خود زیاد رابطه جنسی داشته اند، اتفاقا شانس بیشتری برای ابتلا به سرطان پروستات دارند. این تحقیق نتوانست تفاوتی بین اثر انزال در اثر رابطه جنسی و  خودارضایی پیدا کند.

از طرف دیگر تحقیقات انجام شده در دانشگاه هاروارد نظریه تحقیق قبلی را رد کرد و ادعا کرد که ارتباطی بین سن فرد و تأثیرگذاری انزال روی سرطان پروستات پیدا نکرده است. این تحقیق هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ارتباطی بین سن انزال زیاد و سرطان پروستات وجود دارد، پیدا نکرد. هرچند نشان داد که مزیت های انزال زیاد در جلوگیری از سرطان پروستات، در افراد مسن تر بسیار بیشتر است.

در این بین یک گروه تحقیقات پزشکی استرالیایی دیگر هم ادعا کردند که انزال در سنین جوانی هم می توان شانس ابتلا به سرطان پروستات را کم کند.

البته این نکته را به یاد داشته باشید که انزال زیاد هیچ محافطتی در برابر سرطان پروستات پیشرفته و تهاجمی از فرد به عمل نمی آورد.

هنوز به تحقیقات بیشتری نیاز است تا رابطه بین انزال زیاد و سرطان پروستات به درستی مشخص شود.

انزال زیاد و سرطان پروستات

چه کسانی در خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند؟

سرطان پروستات، بعد از سرطان پوست دومین سرطان رایج در میان مردان است. در کشور آمریکا از هر 7 مرد، یک نفر در طول زندگی‌اش به سرطان پروستات مبتلا خواهد شد.

عوامل زیر می توانند شانس ابتلا به سرطان پروستات را زیادتر کنند:

  • سن : شانس ابتلای مردان بالای 50 سال به سرطان پروستات بیشتر است.
  • ژنتیک : اگر یکی از بستگان شما به سرطان پروستات مبتلا باشد، شانس شما هم برای ابتلا به آن زیاد خواهد بود.
  • وزن : چاقی شانس ابتلا به انواع پیشرفته سرطان پروستات را بیشتر می کند.
  • سطح فعالیت : عدم فعالیت فیزیکی شانس ابتلا به این سرطان را زیادتر می کند.
  • رژیم غذایی : رژیم غذایی مبتنی برای گوشت و لبنیات، که در آن از میوه و سبزیجات کم استفاده می شود می تواند شانس ابتلا را افزایش دهد.
  • قد : احتمال ابتلای مردان بلند قد به سرطان پروستات بیشتر است.
  • قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی

همچنین شانس ابتلا به سرطان پروستات برای مردانی که با بیشتر از 30 نفر مختلف رابطه جنسی داشته اند، یا به بیماری های جنسی مبتلا بوده اند زیادتر است.

راه های کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات

علت اصلی سرطان پروستات هنوز معلوم نیست. اما تحقیقات نشان داده اند که رعایت سبک زندگی سالم و رژیم غذایی مناسب می تواند خطر ابتلا به این سرطان را کاهش دهد. از جمله:

  • کاهش مصرف گوشت قرمز، چربی های حیوانی و لبنیات پر چرب
  • مصرف بیشتر میوه و سبزیجات
  • مصرف منظم قرص آسپیرین می تواند سرعت رشد سرطان پروستات در مردانی که به آن مبتلا هستند را کاهش دهد
راه های کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات
راه های کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات

منبع

4 دیدگاه دربارهٔ «انزال زیاد و سرطان پروستات | آیا انزال زیاد از سرطان پروستات جلوگیری می کند؟»

  1. بنیامین وفابخش

    سلام و ارادت خوب هستین من 60 سال سن دارم وپرستاتم بزرگ شده و فعلا اومنیک 0/4 استفاده میکنم و طبق تجربه ای که پیدا کرده ام انزال کم باعث تنبل شدن عضله پروستات شده و باعث میشود بمرور زمان عمل جهش منی کم فشارتر شود و موجب میشود مقدار کمتر ی از منی وسموم از بدن خارج شود و زمینه سرطان پروستات را مهیا میکند
    از طرفی انزال زیاد یک نوع ورزش برای عضله پروستات محسوب میشود و زمانی که بیشتر تکرار میشود به بهبود جهش منی منجر میشود و این عمل مانند عرق کردن در عضلات بدن که باعث خارج شدن سموم بدن از طریق عضلات شده و عظلات قوی و سالمی به ورزشکار میدهد ، باعث تقویت و سلامت پروستات میشود از طرفی تکرار بیش از حد انزال مشکلاتی برای بدن و حتی خود آلت تناسلی بوجود میاورد که گاها ‌درد در هنگام انزال را هم برای اقایان به همراه دارد ، از شما دکتر های محترم تقاضا دارم راهی برای ورزش دادن به پروستات به غیر از عمل انزال مکرر ، ( شاید نوعی فیزیو تراپی ) و یا روش های متفاوت دیگر که قطعا شما دکترهای عزیز اطلاعات کامل تری دارید را کشف و به آزمایش های خود و تحقیقاتتان اضافه کنید بلکه راه حل بهتری برای معالجه این پروستات پیدا کنید ، در ضمن برای همکاری و انتقال تجربیاتم در صورتی که شما نیاز داشته باشید حاضر به همکاری هستم

    1. تیم پزشکان بهایند

      سلام می تونین با متخصص اورولوژی مجموعه مشاوره داشته باشین.برای هماهنگی به واتسپ مجموعه پیغام بدین.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا