درمان سرطان سینه با طب سنتی | گیاهان دارویی برای سرطان سینه

درمان سرطان سینه با طب سنتی
درمان سرطان سینه با طب سنتی

درمان سرطان سینه با طب سنتی

سرطان سینه از جمله رایجترین سرطان ها در میان زنان است. البته سرطان پستان به زنان محدود نمی شود، و آقایان هم می توانند به آن مبتلا شوند. و دلیل این امر آن است که سرطان سینه، به جز منشأهای ژنتیکی، غالبا علت هورمونی دارد. به همین خاطر، بر هم خوردن تعادل هورمونی می تواند منجر به بروز سرطان سینه در فرد شود. اما به هر صورت، طبیعتا شانس خانم ها برای ابتلا به این سرطان بسیار بیشتر از آقایان است.

گروه پزشکان بهایند، اولین مرکز هوشمند فوق تخصصی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان (اولین مرکز تخصصی درمان هدفمند و ایمنی درمانی)
ارتباط مستقیم با مرکز:

واتساپ(09023009259)

سرطان سینه علاوه بر رواج زیادی که در بین خانم ها دارد، دومین سرطان کشنده، بعد از سرطان ریه در زنان هم به شمار می رود. این در حالی است که اتفاقا سرطان پستان را می توان به خوبی و حتی به صورت کامل درمان کرد! اما با این وجود چرا همچنان آمار مرگ و میر در اثر این سرطان بالا است؟

مطالعه این مطلب نیز توصیه میشود: درمان سرطان سينه با طب سنتي 

این اتفاق دو علت اصلی دارد. اول اینکه بسیاری از خانم ها متوجه خطر جدی ابتلا به این سرطان نیستند و علائم آن را جدی نمی گیرند، و وقتی به پزشک مراجعه می کنند که سرطان به مرحله غیر قابل درمان رسیده است. بنابراین بهتر است مراقب سینه های خود باشید و این نکته را بدانید که حتی سالم ترین سبک زندگی هم نمی تواند به صورت صد در صدی از بروز سرطان پستان جلوگیری کند.

از طرف دیگر بسیاری از خانم ها هستند که از ترس درمان های اصلی سرطان، روش های جایگزینی را انتخاب می کنند، که نه تنها در درمانشان موثر نیست، بلکه تنها وقت ارزشمندشان را به هدر می دهد.

در این مقاله قصد داریم تا در مورد درمان سرطان سینه با طب سنتی بیشتر صحبت کنیم. چراکه بسیاری از خانم ها همچنان به طب سنتی اعتقاد و اعتماد دارند، و به جای یک پزشک متخصص، به یک حکیم سنتی برای درمان مراجعه می کنند. و جالب اینکه بسیاری هم ادعا دارند که از طب سنتی نتیجه گرفته اند! از این رو بیشتر به مقوله درمان سرطان سینه با طب سنتی خواهیم پرداخت تا صحت این ادعا را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

درمان سرطان سینه با طب سنتی
درمان سرطان سینه با طب سنتی

طب سنتی و درمان سرطان سینه

طب سنتی سابقه بسیار طولانی و البته محترمی دارد. از پیش از دوران پزشکی مدرن، همواره انسان ها برای درمان امراض مختلف به طب سنتی وابسته بوده اند. حتی امروزه هم طرفداران طب سنتی کم نیستند. طبیبان این حوزه ادعا دارند که می توانند بیماری ها و امراض گوناگون را با روش های خود درمان کنند. این ادعا تا جایی پیشرفته است که به درمان سرطان های مختلف نیز رسیده است.

درمان گیاهی سرطان سینه

از جمله سرطان سینه. در زیر به برخی از داروها و درمان هایی که طب سنتی معمولا برای درمان و مخصوصا پیشگیری از ابتلا به سرطلان سینه تجویز می کند می پردازیم:

سیر

سیر شاید هزاران سال است که برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه، سرشار از آمینه اسیدهای ضروری و ترکیبات آنتی اکسیدان است. همچنین وجود سولفید های آلی و پلی سولفید در سیر، باعث شده تا این گیاه خواص ضد سرطان داشته باشد. سیر می تواند در تضعیف سیستم ایمنی سلول های سرطانی موثر باشد و از این طریق به سیستم ایمنی بدن در مبارزه با سرطان کمک کند. همچنین آنزیم های سم‌زدای آن می توانند باعث تقویت مستقیم سیستم ایمنی بدن هم بشوند.

علاوه بر سرطان سینه، می توان از سیر برای درمان و پیشگری از سرطان روده بزرگ، سرطان ریه، و سرطان مثانه استفاده کرد.

زردچوبه

زردچوبه حاوی ماده ای به نام کورکمین و ترکیبات فنولیک بوده و از این رو خاصیت ضد سرطانی دارد. تحقیقات نشان داده اند که زردچوبه می تواند در ممانعت از انتشار و گسترش سلول های سرطانی در بدن موثر باشد. از این رو این گیاه طلایی، می تواند برای درمان انواع سرطان ها، و به ویژه سرطان سینه مفید باشد.

درمان سرطان سینه با طب سنتی
درمان سرطان سینه با طب سنتی

چای سبز

خواص بسیار زیاد چای سبز بر کسی پوشیده نیست. از زمان های قدیم، از این گیاه خوش طعم برای مبارزه با سرطان استفاده می کرده اند. چای سبز نه تنها می تواند برای درمان سرطان مفید باشد، بلکه ماده ای بسیار خوب برای پیشگیری از ابتلا به سرطان در افراد سالم هم هست. گفته می شود که ترکیبات موجود در چای سبز از جهش های ژنتیکی سلول ها جلوگیری می کنند.

چای سبز علاوه بر سرطان سینه، می تواند در درمان سرطان روده بزرگ هم موثر باشد. همچنین افرادی که تحت اشعه قرار می گیرند می توانند از مزیت های این گیاه، به خاطر آنتی اکسیدان موجود در آن به خوبی بهره ببرند.

جنسینگ

اکثر مردم گیاه جنسینگ را برای خواص تقویت جنسی آن می شناسند، اما واقعیت این است که این گیاه جادویی می تواند اثرات مثبت زیاد دیگری هم داشته باشد. از جمله درمان سرطان سینه. ترکیبات معدنی موجود در جنسینگ می توانند مانع رشد و گسترش توده های سرطانی در بدن شوند و از این طریق با سرطان مبارزه کنند.

آیا می توان سرطان را با طب سنتی درمان کرد؟

کمی با ادعاها و برخی از داروهای گیاهی بری درمان سرطان آشنا شدیم. اما آیا واقعا مصرف این گیاهان می تواند سرطان شما را درمان کند؟ آیا می توانید با نوشیدن چای سبز، و خوردن دمنوش زردچوبه و غیره سرطان سینه را از بین ببرید؟

واقعیت این است که بسیاری از مردم ادعا دارند که این کار را کرده اند. اما این ادعاها تا چه حدی درست هستند و نشانی از تبلیغات ندارند؟

تا به امروز هیچ تحقیق قابل اتکایی مبنی بر اینکه طب سنتی می تواند باعث درمان سرطان ها، و مخصوصا سرطان سینه شود وجود ندارد. گرچه هیچکس مخالفتی با اثرات مثبت این گیاهان دارویی ندارد، اما این گیاهان نمی توانند سرطان شما را درمان کنند.

درمان سرطان سینه با طب سنتی
درمان سرطان سینه با طب سنتی

این امر چند دلیل مشخص دارد. اول اینکه دوز مواد درمانی مورد نیاز شما برای درمان سرطان (اگر برای درمان به دارو نیاز داشته باشید) در این گیاهان دارویی بسیار کم است. به همین دلیل برای اینکه دوز کافی از مواد مورد نیاز درمانی به بدن شما برسد، باید به صورت منظم، و تا حداقل چند سال از این داروها استفاده کنید تا بتوانید نتیجه ای حداقلی از آنها بگیرید. زمانی که مبتلایان به سرطان سینه، مطلقا ندارند.

از طرف دیگر حتی خود طبیبان سنتی هم ادعا نمی کنند که می توانند امراض را درمان کنند. بلکه می گویند که با عوض کردن طبع بدن، تنها جسم را تقویت می کنند تا خودش با بیماری ها مبارزه کند. بنابراین خبری از درمان های مستقیم نیست. از این رو طب ستنی گرچه می تواند درمان تکمیلی خوبی برای کمک به درمان های اصلی باشد، اما هرگز جایگزین آنها نیست.

بسیاری از افرادی که طب سنتی را برای درمان سرطان سینه انتخاب می کنند، تنها وقت و هزینه خود را دور می ریزند. یادتان باشد که هرچه دیرتر برای درمان اصلی سرطان اقدام کنید، شانس درمان شدن شما کاهش پیدا می کند.

بهترین درمان سرطان سینه

امروزه همچنان بهترن روش برای درمان سریع، و موثر سرطان سینه، استفاده از جراحی های درمانی است. جراحی هایی که برای درمان سرطان سینه مورد استفاده قرار می گیرند، یا از نوع لامپکتومی (جراحی موضعی) هستند، یا از نوع ماستکتومی (جراحی کامل سینه).

درمان سرطان سینه با طب سنتی
درمان سرطان سینه با طب سنتی

واقعیت این است که علم پزشکی هنوز نتوانسته درمانی بهتر از جراحی برای سرطان سینه پیدا کند. دلیلی هم بر این امر نیست، چراکه جراحی بهتر از هر روش دیگری می تواند سرطان سینه را درمان کند.

بسیاری از افرادی که طب سنتی را انتخاب می کنند، از ترس خطرات جراحی و درمان های شیمیایی دست به این تصمیم می زنند. این در حالی است که امروزه جراحی سینه آنقدر پیشرفت کرده که خطراتش به حداقل رسیده، و می تواند بلافاصله بعد از حتی تخلیه سینه، با عمل بازسازی و ایمپلنت گذاری حجم سینه ها را به آنها بازگرداند. پس تا وقتی که به یک جراح خوب سینه مراجعه می کنید، نیازی نیست نگران ایمنی جراحی و ظاهر سینه های خود باشید.

گروه پزشکان به‌آیند، به عنوان یکی از برترین مراکز درمان و پیشگیری از انواع سرطان، افتخار دارد تا از حضور دکتر امیرپاشا ابراهیمی، فوق تخصص جراحی های پستان، در کادر درمان خود بهره ببرد.

19 دیدگاه دربارهٔ «درمان سرطان سینه با طب سنتی | گیاهان دارویی برای سرطان سینه»

  1. سلیمه یزدان پناهی

    جراحی ساده ترین بخش قضیه هست اما شیمی در مانی و پرتو درمانی و عوارثش رو ذکر نکردید

  2. با سلام
    لطفا به مقالاتی مراجعه بفرمایید که در زیر مجموعه عنوان phytomedicine دسته بندی می شوند.

  3. با درود وقتی در جراحی هم راهی برای درمان نیست چه تفاوتی با درمان گیاهی دارد

    1. تیم پزشکان بهایند

      درمان جراحی یکی از مسیرهای اصلی درمان سرطانه درمان گیاهی به تنهایی توصیه نمیشه و حتما با صلاحدید پزشک معالج استفاده بشه

    1. تیم پزشکان بهایند

      سلام نیاز هست مدارک بیمارتون بررسی بشه می تونین با انکولوژیست مجموعه مشاوره داشته باشین

  4. من طرف چپ سینه ام کمی زرد رنگ شده
    من ۱۴ سالمه
    نمیدونم سرطان هست یا چیزی دیگه ای
    وقتی شستم رنگش نرفت واقعا خیلی ترسیدم

    1. تیم پزشکان بهایند

      سلام دوست عزیز نیاز هست با متخصص اطفال مشاوره داشته باشین

  5. سلام رو سینه راست من توده حس میکنم ولی نه تغییری میبینم رو سینه نه تغییر اندازه توده فقط بعضی وقت ها درد داره ولی کم

  6. سلام من دچار ماستیت سینه شدم و به پزشک مراجعه کردم مرحله اول کورتون داد و بعد گلوکزاسیلین 500 ولی هر چند وقت تورم و دوباره دچار عفونت میشه ممنون میشم راهنمایی کنید و بعد دوسال مجدد شروع شده د ودکتر پیشنهاد دورناژ داده

    1. تیم پزشکان بهایند

      سلام دوست عزیز نیاز هست معاینه بشین و مدارکتون بررسی بشه می تونین با فوق تخصص جراحی پستان مجموعه مشاوره داشته باشین

  7. سلام خسته نباشید

    خالم غده بد خیم درجه ۲و۳ سینه داره
    عملم کرده ولی پرتو درمانی و شیمی درمانی باید بشه
    میخواستم بدونم با استفاده از داروها و جوشونده های گیاهی و داروهای که دکترشون تجویز کرده میشه که این مریضی ریشه کن شه؟؟

    1. تیم پزشکان بهایند

      سلام دوست عزیز درمان گیاهی به تنهایی تایید نمیشه در کنار درمان اصلی با صلاحدید پزشک معالج توصیه میشه

  8. سلام من۲۹سالمه و توده سینه خوش خیم دارم دکتربرام داروننوشته فقط بعد۶ماه باید بازم سونو بدم.چیکار کنم بزرگ نشه؟

  9. سلام.من یک سال شیمی درمانی شدم ، پزشک گفت باید جراحی کنی و پستان را برداری.
    من ناراحت شدم و نرفتم ، الان می خواهم دوباره ادامه بدهم ، چه کنم.
    با تشکر

  10. دوستان براي درمان سرطان ميتونيد روزانه ٣كرم بره موم و يك فتشق غذا خوري موم عسل و يك عدد ليمو رو فريز كنيد بعد رنده كنيد با بوست و يك عدد سير و يه فتشق عدس و مقداري اب بياز بزاريد بجوشه و عصاره اون و روزي يك فاشف بخوريد حتما نتيجه ميكيريد

  11. من مادربزرگم وقتی معاینه شد دکتر گفت غده داخل معده بیست ساله در معدش هست چطور این همه دوام داشته!! اون عادت داشت بعد غذا یه قاشق چای خوری بعد غذا سیاه دانه زنیان میخورد چون می‌گفت دلم چنگ میزنه،!! و میخورد اروم می‌گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا