چگونه بهترین جراح پستان را بشناسیم؟ | ویژگی های یک جراح سینه خوب

بهترین جراح پستان
بهترین جراح پستان

بهترین جراح پستان

برای پیدا کردن بهترین جراح پستان ابتدا باید ببینید که قصد دارید چه نوعی از جراحی پستان را انجام دهید؟

گروه پزشکان بهایند، اولین مرکز هوشمند فوق تخصصی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان (اولین مرکز تخصصی درمان هدفمند و ایمنی درمانی)
ارتباط مستقیم با مرکز:

واتساپ(09023009259)

به صورت عمده اندام سینه را به دو دلیل اصلی جراحی می کنند. یا برای درمان بیماری های سینه، یا برای اهداف زیبایی و بهبودی شکل ظاهری سینه ها. بسته به اینکه قصد شما از جراحی سینه کدامیک از موارد فوق است، معیارها برای انتخاب بهترین جراح پستان می تواند کمی متفاوت باشد. هرچند به صورت کلی معیارها تا حد بسیار زیادی مشترک هستند.

امروزه تعداد جراحانی که ادعا می کنند بهترین جراح سینه هستند کم نیست. به همین دلیل هم آشنایی با روش های مناسب برای تشخیص بهترین جراح اهمیت دو چندان پیدا کرده است. چراکه در خیلی از موارد این ادعاها بیشتر از اینکه واقعی باشند، تبلیغاتی هستند. بنابراین چنانچه قصد انجام هرگونه جراحی پستان را دارید مطالعه این مقاله می تواند نه تنها برای شما مفید، بلکه ضروری باشد.

با ما همراه باشید.

بهترین جراح پستان
بهترین جراح پستان

بهترین جراح سرطان سینه

سرطان سینه یکی از خطرناک ترین و البته رایجترین بیماری های شایع در میان خانم ها است که سالیانه تلفات زیادی می گیرد. عمده این تلفات صرفاً به خاطر تشخیص دیرهنگام سرطان و اقدامات دیرهنگام درمانی است. سرطان سینه با وجود اینکه بیماری خطرناکی است، کاملا در مراحل ابتدایی درمانپذیر است و می توان با روش های مختلفی آن را درمان نمود.

برای آشنایی با مراحل سرطان سینه بهتر است به این مقاله مراجعه نماید.

با وجود اینکه روش هایی مانند شیمی درمانی و پرتو درمانی می توانند در درمان سرطان پستان تأثیرگذار باشند، اما اصلی ترین روش برای اینکار همچنان جراحی کردن سینه است. با جراحی، پزشک متخصص می تواند در سریعترین زمان و به بهترین شکل ممکن توده و سلول های سرطانی را از بدن خارج کند و خطر را رفع نماید. گرچه برای تضمین اثربخشی، معمولا بعد از جراحی توصیه می شود تا از پرتو درمانی یا حتی شیمی درمانی تکمیلی هم استفاده شود.

اما با وجود اینکه جراحی کردن بهترین روش درمان سرطان سینه است، خود فرآیند جراحی می تواند خطراتی داشته باشد و آسیب های جدیدی وارد کند. مخصوصا که اندام سینه بسیار حساس و آسیب پذیر است. بسیاری از موارد جراحی سرطان پستان انجام شده زیر دست پزشکان غیرحرفه ای و بی تجربه، نه تنها نتوانسته باعث بهبود سرطان شود، بلکه با وارد کردن آسیب های جدی تر به بافت های داخلی، مشکلات جدید و حتی خطرناک تری را به وجود آورده است. علاوه بر این در بسیاری از موارد هم پزشکان غیرمتخصص و کم تجربه به گمان اینکه توده سرطانی را کامل بیرون کشیده اند جراحی را تمام کرده اند، در حالی که بیمار بعد از مدت کوتاهی مجبور شده است جراحی مجدد انجام دهد.

بهترین جراح سرطان سینه
بهترین جراح سرطان سینه

در کنار این خطرات مربوط به سلامتی، اغلب افرادی که جراحی سرطان پستان را انجام می دهند از شکل و ظاهر سینه های خود بعد از عمل ناراضی هستند. درصد بسیار زیادی از خانم هایی که جراحی های درمانی سرطان سینه را تجربه می کنند، پس از مدتی ناچار می شوند برای بهبود وضعیت ظاهری سینه ها، یک جراحی زیبایی هم انجام دهند.

البته در مواردی که برای درمان سرطان، به جراحی ماستکتومی یا تخلیه سینه نیاز است، بیمار در هر صورت باید بعد از مدتی جراحی بازسازی سینه انجام دهد، تا سینه ها به حالت حجیم قبلی بازگردند. ولی چنانچه به بهترین جراح پستان مراجعه کرده باشید، این عمل می تواند همزمان با جراحی درمانی هم صورت بگیرد.

با تمام این تفاسیر، انتخاب یک جراح ماهر و حرفه ای برای درمان سرطان سینه اهمیت بسیار ویژه ای دارد. اگر مایلید که پول، وقت و از همه مهمتر، سلامتی شما به خطر نیفتد، بهتر است با آگاهی کامل و چشمانی کاملا باز جراح سینه را انتخاب نمایید.

اما با وجود این همه تبلیغات و ادعاهای مختلفی که می شود، چطور می توان یک جراح سینه خوب را از یک جراح سینه بد تشخیص داد؟

بهترین جراح پلاستیک سینه

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، جراحی های سینه را به دو دسته اصلی درمانی و زیبایی تقسیم می کنند. بسیاری از افراد هستند که نیازی به جراحی کردن سینه ها ندارند، اما برای بهبود وضعیت آناتومی و حتی سلامتی بدن دست به جراحی کردن سینه می زنند.

به عنوان مثال بسیاری از خانم ها از مشکلات مربوط به داشتن سینه های بزرگ رنج می برند. سینه های بزرگ به واسطه وزن و کششی که روی بدن وارد می کنند، علاوه بر اینکه نارحتی های عمومی را سبب می شوند، می توانند موجب فشار آمدن به کمر، گردن و شانه ها شوند. علاوه بر این داشتن سینه های بزرگ، ریسک ابتلا به سرطان سینه را در سنین بالاتر بیشتر می کند.

بنابراین بسیاری از خانم هایی که شرایطش را دارند، ترجیح می دهند تا با جراحی از شر سینه های بزرگ خود خلاص شوند و آنها را به اندازه ای نرمال تر برسانند. و این کار با استفاده از جراحی کوچک کردن سینه ها امکان پذیر است.

از طرف دیگر بسیاری از خانم ها هستند که مایلند تا شکل ظاهری سینه های خود را اصلاح کنند، ناقرینگی سینه را برطرف کنند، یا سینه های خود را بزرگ تر نمایند. داشتن سینه های خیلی کوچک گرچه راحت تر است، اما روی آناتومی کلی بدن تأثیر می گذارد و خیلی از خانم ها این را نمی پسندند. به همین علت هم اقدام به پروتزگذاری و جراحی زیبایی سینه می کنند.

برای آشنایی بیشتر با جراحی های زیبایی سینه بهتر است به مقاله ماموپلاستی مراجعه نمایید.

بهترین جراح پلاستیک سینه
بهترین جراح پلاستیک سینه

اما همانطور که اشاره کردیم، سینه اندامی بسیار ظریف، حساس و آسیب پذیر است، و جراحی به صورت کلی عملی پر ریسک و پر خطر تلقی می شود.

در موارد زیادی که گزارش شده، بسیاری از افرادی که جراحی زیبایی سینه انجام داده اند، بعد از جراحی دچار مشکلات و بیماری های داخلی سینه شده اند. اگر پزشکی که جراحی را انجام می دهد مهارت، تجربه و شناخت کافی از اندام سینه نداشته باشد ممکن است طی جراحی زیبایی بعضا آسیب های جبران ناپذیری به سینه وارد کند یا حتی شانس ابتلا به سرطان سینه را هم به شدت بالا ببرد.

از طرف دیگر در بسیاری از موارد، پزشکانی که تخصص و مهارت کافی نداشته اند، نتوانسته اند با جراحی، شکل و اندازه دلخواه بیمار از سینه هایش را به او ارائه کنند (اتفاقی که معمولا با ناقرینه شدن سینه ها همراه است). و بیمار مجبور شده است برای اصلاح کار او مجدداً تحت جراحی های بعضاً متعدد قرار بگیرد.

از این رو اگر مایل هستید که با تنها یک عمل جراحی، بهترین نتیجه را از نظر شکل ظاهری سینه بگیرید، و خطری هم سلامت اندام سینه شما را تهدید نکند، انتخاب یک جراح پلاستیک سینه خوب اهمیت دو چندان پیدا می کند. ولی تعداد پزشکانی که ادعا می کنند بهترین جراح زیبایی سینه هستند، حتی بسیار بیشتر از پزشکانی است که ادعای مهارت در درمان سرطان سینه را دارند. چون علاوه بر متخصصان، بسیاری از جراحان پلاستیک هم هستند که این جراحی های زیبایی را انجام می دهند. با این اوصاف چگونه می توان یک جراح خوب را از یک یک جراح غیرحرفه ای تشخیص داد؟

بهترین جراح سینه

به مشکلات جراحی کردن هرکدام از انواع جراحی سینه، و اهمیت انتخاب یک جراح سینه خوب اشاره کردیم. اما بهتر است به معیارها و روش های مناسب برای تشخیص بهترین جراح پستان بپردازیم.

مهمترین کاری که شما می توانید برای تمیز دادن یک جراح خوب از یک جراح نه چندان ماهر انجام دهید، تحقیق، بررسی و از همه مهمتر سوال پرسیدن است.

در وهله اول سعی کنید گزینه های خود را محدود کنید. از اطرافیان، آشنایان و دوستانی که سابقه انجام جراحی سینه داشته اند سوال بپرسید که آیا از تجربه جراحی پیش پزشک خود رضایت داشته اند یا خیر. علاوه بر این می توانید به تالاهای گفتگوی آنلاین مراجعه کنید، یا ببینید که نام کدام جراحان بیشتر مطرح می شود. با اینکار می توانید فهرستی از جراحانی که توصیه های خوبی از آنها شده است تهیه کنید و این چند نفر را مورد بررسی قرار دهید. این کار مخصوصا در انجام جراحی های درمانی، که باید هرچه زودتر انجام شوند مهم است. چراکه باعث می شود زودتر بهترین جراح پستان را شناسایی کنید.

پس از انتخاب چند گزینه پیش رو، سعی کنید ابتدا به صورت تلفنی، و بعد حتما به صورت حضوری یک جلسه مشاوره اولیه با جراح مورد نظر داشته باشید. این جلسه در شناخت و انتخاب یک جراح سینه خوب بسیار مهم خواهد بود. پس بهتر است آماده باشید و سوالات خود را تنظیم کنید.

در جلسه مشاوره تلاش کنید تا در مورد موارد زیر با پزشک صحبت کنید:

  • مطمئن شوید که جراح مورد نظر در انجام عمل خاصی که قصد انجامش را دارید تجربه دارد. برای این منظور بهتر است سوالات زیر را از او بپرسید:
  • تمرینات و تعلیمات شما در زمینه عملی که من قصد انجامش را دارم چگونه بوده است؟
  • چند سال سابقه انجام این جراحی را دارید؟
  • چند بار این جراحی را انجام داده اید؟

برای آشنایی با انواع جراحی سینه بهتر است به این مطلب مراجعه نمایید.

  • اگر می خواهید جراحی زیبایی انجام دهید، زیبایی شناسی و مهارت جراح را در این زمینه بررسی کنید.
  • از پزشک بخواهید عکس های قبل و بعد از عمل جراحی هایی را که انجام داده است به شما نشان بدهد.
  • از پزشک بخواهید که چند نفر از مراجعین قبلی را به شما معرفی کند، و در زمینه انتخاب این جراح با آنها صحبت کنید.
  • سوابق پزشک را بررسی کنید.
  • ببینید که آیا افرادی که او را توصیه کرده اند، خودشان قابل اعتماد هستند یا خیر؟
  • به حسی که جراح و اعضای کادر درمانی در شما ایجاد می کنند توجه داشته باشید. بعد از جلسه از خودتان بپرسید:
  • آیا من از وقت گذراندن در کنار این جراح لذت می برم؟
  • آیا به نظرات او درباره چیزهایی که برایم خوب یا بد هستند اعتماد دارم؟
  • آیا آنقدر با او احساس راحتی می کنم که بتوانم در طول فرآیند تمام سوالاتم را از او بپرسیم؟
  • آیا اینقدر با او راحت هستم که در مورد سوابق پزشکی و عادات رفتاری جسمی‌ام با او صحبت کنم؟
  • به یک جراح اکتفا نکنید. حتی اگر نتیجه جلسه مشاوره با یک جراح به خوبی پیشرفت و احساس کردید او بهترین جراح پستان است، حتما سعی کنید گزینه های دیگر را هم بررسی نمایید و زود تصمیم نگیرید.
  • حتما در مورد هزینه جراحی با پزشک صحبت کنید.
  • ارزیابی پزشکان مختلف از وضعیت منحصر به فرد خودتان، و توصیه هایی که به شما می کنند را بسنجید تا ببینید که حرف های کدامیک به نظر منطقی تر می آیند.
بهترین جراح سینه
بهترین جراح سینه

دکتر فوق تخصص جراحی سینه

جدای از اینکه خودتان بهترین نفر برای انتخاب بهترین جراح سینه هستید، توصیه می کنیم برای انتخاب گزینه های اولیه مورد نظر، حتما به پزشکان فوق تخصص جراحی پستان مراجعه نمایید.

برای شناخت دکترهای فوق تخصص جراحی سینه، باید بدانید که این افراد تنها متخصصین در حوزه انجام جراحی های پستان به شمار می روند. از آنجایی که رشته فوق تخصصی جراحی پستان، به نسبت رشته جدیدی است، تا به حال بسیاری از جراحی های سینه را پزشکانی انجام می دادند که تخصصشان در حوزه های دیگری بود.

برای مثال اغلب جراحی های درمانی سینه را پزشکان متخصص جراحی عمومی انجام می دادند، و جراحی های زیبایی سینه را، همانطور که اشاره کردیم، جراحان پلاستیک. اما به واسطه مشکلاتی که هرکدام از این دست جراحان داشتند و عدم شناخت کافی از اندام سینه ، کم کم نیاز به شکل گرفتن یک رشته تخصصی در این زمینه احساس شد.

امروزه بهترین و ایمن ترین جراحی های سینه را پزشکان فوق تخصص جراحی پستان انجام می دهند. فوق تخصص جراحی پستان کسی است که به صورت ویژه روی اندام سینه کار کرده و بیشترین شناخت را از هر نظر از این اندام دارد. علاوه بر آن، مزیت بزرگ دیگری که این جراحان فوق تخصص دارند، مهارتشان در انجام هر دو جراحی های درمانی و زیبایی سینه است. به معنی آن که بهترین گزینه برای انجام هر دو نوع جراحی پستان هستند.

از آنجایی که پزشکان فوق تخصص جراحی سینه بهترین افراد برای انجام جراحی های درمانی هستند، می توانید با خیالی آسوده از ایمنی عمل و نتیجه ظاهری مناسب، برای جراحی های زیبایی سینه به آنها مراجعه کنید. همچنین چون جراحان زیبایی سینه خوبی هم هستند، در زمانی که جراحی های درمانی را پیش ایشان انجام می دهید، می توانید مطمئن باشید که ظاهر سینه ها بعد از عمل دچار خدشه نمی شود. این پزشکان تنها جراحانی هستند که می توانند عمل بازسازی سینه را بلافاصله، و طی یک عمل، بعد از جراحی های سرطان سینه انجام دهند. با اینکار شما از نیاز به انجام دو جراحی مختلف خلاص می شوید.

برای آشنایی بیشتر با این پزشکان، مقاله بهترین متخصص جراحی پستان را مطالعه نمایید.

بهترین مرکز جراحی سینه در تهران

علاوه بر متخصصان مختلف، مراکز معتبر درمانی هم می توانند گزینه های بسیار خوبی برای پیدا کردن بهترین جراح پستان باشند. این اتفاق به ویژه در انتخاب جراح سرطان سینه اهمیت ویژه ای دارد.

بهترین جراح پستان
بهترین جراح پستان

گروه پزشکان به‌آیند مجموعه ای متشکل از پزشکان متخصص در حوزه های مختلف درمان و پیشگیری از سرطان است، که از مرحله غربالگری و تشخیص تا درمان و حتی مراحل پس از درمان همراه بیماران است. با انتخاب به‌آیند شما سلامت خود را به جای یک متخصص، به کادر درمانی متخصص می سپارید که به صورت جمعی، و از همه زوایا مورد شما را بررسی می کنند. به همین دلیل می توانند با اطمینان خاطر بیشتر، بهترین روش های درمانی را به شما پیشنهاد کنند، و برای شما به انجام برسانند.

این امر به ویژه در درمان سرطان پستان بسیار مهم خواهد بود.

با ما در تماس باشید.

بهترین مرکز درمان سرطان در تهران
بهترین مرکز درمان سرطان در تهران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا