معجزه درمان سرطان | آشنایی با بهترن درمان های سرطان

معجزه درمان سرطان

معجزه درمان سرطان : زمانی بود که برای درمان شدن سرطان به معجزه نیاز داشتیم. در گذشته روش های درمان سرطان چندان گسترش پیدا نکرده بودند و این بیماری در دسته بیماری های لاعلاج قرار می گرفت. ابتلا به سرطان، در گذشته برای بیمار با مرگ تفاوتی نداشت. اما امروزه علم پزشکی به نقطه ای رسیده که سرطان را به جای بیماری های لاعلاج، در دسته بیماری های سخت قرار داده است.

گروه پزشکان بهایند، اولین مرکز هوشمند فوق تخصصی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان (اولین مرکز تخصصی درمان هدفمند و ایمنی درمانی)
ارتباط مستقیم با مرکز:

واتساپ(09023009259)

این به معنای آن است که دیگر برای درمان کردن سرطان به معجزه نیازی ندارید. معجزه درمان سرطان در دست پزشکان درمانگر قرار گرفته است. روش ها و راهکارهایی که برای کنترل سرطان به وجود آمده اند، شانس درمان این بیماری را بالا برده اند. امروزه خیلی از سرطان ها را می توان کاملا درمان کرد!

در این مقاله از به آیند به بهترین روش هایی که می توان برای درمان سرطان مورد استفاده قرار داد اشاره می کنیم. با ما همراه باشید تا با معجره درمان سرطان آشنا شوید.

معجزه درمان سرطان
معجزه درمان سرطان

 

درمان سرطان

در خیلی از موارد، چنانچه سرطان به موقع و در مراحل ابتدایی رشد و پیشرفت شناسایی شود، شانس درمان آن بسیار بالاست. امروزه اصولا سرطان هایی خطرناک شده اند که دیرتر تشخیص داده شده و دیرهنگام برای درمان آنها اقدام می شود.

در این میان برخی از سرطان ها مانند سرطان روده، سینه، پروستات، مثانه، تیروئید و پوست هم هستند که اصولا شانس نجات پیدا کردن از آنها بسیار بالاست.

برای کنترل یا درمان سرطان روش های مختلفی وجود دارد که رایج ترین آنها عبارتند از:

معجزه درمان سرطان
معجزه درمان سرطان

جراحی سرطان

چنانچه سرطان به قدری پیشرفت کرده باشد که تشکیل یک توده بدهد، می توان با استفاده از جراحی آن را از بدن خارج کرد. جراحی مستقیم ترین و همچنان یکی از موثرترین روش های درمان سرطان به شمار می رود. هرچند یکی از قدیمی ترین روش هاست، اما همچنان اثرگذاری بالایی دارد.

اصولا اگر توده سرطانی خیلی بزرگ نباشد، یا به نواحی اطراف گسترش پیدا نکرده باشد، می توان با جراحی آن را درمان یا کنترل کرد. البته در برخی از موارد مانند جراحی ماستکتومی و لامپکتومی در سرطان سینه، می توان بخشی یا کل سینه را خالی کرد تا همراه آن تمام توده سرطانی هم برداشته شود (بعدها می توان از طریق عمل های زیبایی، حجم از دست رفته سینه را با استفاده از پروتز به آن باز گرداند).

همچنین در سرطان های دیگر مانند سرطان رحم و معده نیز می توان با حذف اندام، سلول های سرطانی را از بدن خارج نمود. این کار برای شرایطی است که سرطان کل اندام را در برگرفته باشد. اصولا بعد از جراحی نیز به درمان های تکمیلی نیاز خواهید داشت تا سلول های سرطانی باقی مانده در بدن هم از بین بروند و شانس بازگشت سرطان کاهش پیدا کند.

برای شنایی بیشتر با جراحی سرطان سینه بهتر است این مقاله را مطالعه کنید.

معجزه درمان سرطان
معجزه درمان سرطان

شیمی درمانی

شیمی درمانی معروف ترین روش دارو درمانی سرطان است. داروهای شیمی درمانی به گونه ای طراحی شده اند که می توانند در بازه زمانی مشخص، به سلول های سرطانی حمله کرده و آنان را از بین ببرند. اما متأسفانه در طول این پروسه، داروهای شیمی درمانی اثرمخرب خود را روی بافت ها و سلول های سالم بدن هم می گذارند.

اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم، با شیمی درمان عملا کل بدن خود را مسموم می کنید تا در این سمپاشی عمومی سلول های سرطانی از بین بروند. سلول های سالم بدن قابلیت بازسازی خودشان را دارند و بعد از درمان های تکمیلی می توانند سلامت اولیه خود را بازیابی کنند. اما سلول های سرطانی از چنین قابلیتی برخوردار نبوده و پس از آسیب دیدن از بین می روند.

عوارض و خطرات شیمی درمانی بسیار زیاد است، به صورتی که برای کنترل آنها باید درمان های دیگری را هم در پیش بگیرید.

برای آشنایی بیشتر با شیمی درمانی بهتر است این مطلب را مطالعه کنید.

معجزه درمان سرطان
معجزه درمان سرطان

پرتو درمانی

پرتو درمانی بیشتر یک روش تکمیلی است. در این روش از پرتوهای پرانرژی اشعه ایکس برای آسیب زدن به سلول های سرطانی استفاده می شود. این پرتوهای پرقدرت در طول زمانی باعث تغییر ژنتیکی سلول های سرطانی شده و ژن خود نابودی را در آنها را فعال می کند. یا اینکه آنها را ضعیف کرده و توده سرطانی را کوچک می نماید.

به واسطه هدفگیری دقیق، عوارض و خطرات پرتودرمانی نسبت به شیمی درمانی کمتر است. منبع اشعه نیز می تواند خارج از بدن بوده یا داخل بدن قرار بگیرد.

برای آشنایی بیشتر بهتر است مقاله پرتودرمانی سرطان را مطالعه کنید.

معجزه درمان سرطان
معجزه درمان سرطان

درمان قطعی سرطان بدخیم

سرطان های بدخیم، سرطان هایی هستند که به نواحی فراتر از منشأ خود سرایت می کنند. سرعت رشد و گسترش سرطان های بدخیم زیاد است و کنترل آنها دشوار.

اصولا هیچ درمان قطعی برای سرطان بدخیم وجود ندارد. مگر اینکه منتظر معجزه درمان سرطان باشید. اما روش های درمانی می توانند سرعت رشد و گسترش سرطان های بدخیم را کند کرده و آن را کنترل کنند. شانس درمان سرطان های بدخیم وجود دارد، اما حقیقتا بسیار کم است. هرچند با روش هایی می توان طول عمر فرد مبتلا به این نوع سرطان را افزایش داد.

روش جدید درمان سرطان

در میان روش های رایج درمان سرطان، راهکارها و روش های نوینی که نسبتا تازه معرفی شده اند بیشتر شبیه معجزه درمان سرطان هستند. روش های جدید درمان سرطان پیشرفت های زیادی نسبت به راهکارهای سنتی پیدا کرده اند و توانسته اند اثرگذاری خود را ثابت کنند. بهترین روش های جدید درمان سرطان عبارتند از:

ایمونوتراپی

معجزه درمان سرطان با ایمونوتراپی یا ایمنی درمانی شایعه نیست. ایمونوتراپی یا ایمنی درمانی در واقع یکی روش دارو درمانی است که با استفاده از داروهای خاصی سرطان را درمان می کند. اصولا شانس درمان سرطان هایی که در مراحل اولیه تشخیص داده می شوند با ایمونوتراپی بالاست.

ایمنی درمانی عوارض و خطرات بسیار کمی داشته و طبیعی ترین راهکار برای درمان سرطان به شمار می رود. چراکه داروهای ایمونوتراپی اصولا هیچ کاری با سلول های سرطانی ندارند! در واقع بعد از آزمایش توده و  سلول های سرطانی و بررسی رفتار آنها در آزمایشگاه، داروهای ایمنوتراپی متناسب با شرایط طراحی و تجویز می شوند.

این داروها به جای حمله به سلول های سرطانی، تشخیص می دهند که چرا این سلول ها توسط سیستم ایمنی بدن از بین نمی روند. دلیل مصونیت سلول های سرطانی از سیستم ایمنی هم اغلب به خاطر ان است که یا پنهان می شوند، یا آنقدر قدرتمند هستند که سیستم ایمنی توان مقابله با آنها را ندارد.

از این رو داروهای ایمونوتراپی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند تا با سرطان مبارزه کند. یعنی یا جای سلول های سرطانی مخفی شده را به آن نشان می دهند یا آن را تقویت می کنند تا توان مبارزه با سرطان را داشته باشد. در این شرایط عملا خود بدن شماست که با بیماری مبارزه می کند و به بهترین شکل ممکن هم این کار را انجام می دهد. ایمونوتراپی مثل یک داروی تقویتی است که بدن را به سلاح های لازم برای مبارزه با سرطان مجهز می کند.

برای آشنایی بیشتر بهتر است مقاله ایمونوتراپی را مطالعه کنید.

معجزه درمان سرطان
معجزه درمان سرطان

تارگت تراپی

تارگت تراپی یا درمان هدفمند، یکی از درمان های نوین سرطان به شمار می رود. این روش هم در زمره درمان های دارویی جای می گیرد. داروهای تارگت تراپی، همانطور که از نامشان هم پیداست، می توانند با استفاده از پروتئین های قرار گرفته روی سلول های سرطانی آنها را تشخیص داده و مستقیما به آنها حمله کنند.

عملکرد تارگت تراپی شباهت زیادی با شیمی درمانی دارد، با این تفاوت که به جای یک سلاح کشتار جمعی با تلفات بالا، سعی می کند با استفاده از سربازان تک تیرانداز، بدون تلفات شهروندی کار سلول های سرطانی را تمام کند. برای اینکه بتوانید از مزیت های معجره درمان سرطان با تارگت تراپی برخوردار شوید، سلول های سرطانی شما باید شرایط لازم را داشته باشد.

واقعیت این است که داروهای تارگت تراپی بر اساس جهش های ژنتیکی و پروئتین های قرار گرفته روی سلول های سرطانی آنها را هدف قرار می دهند. بنابراین اگر سلول های سرطانی فاقد پروتئین های مشخصی باشند، داروهای تارگت تراپی نمی توانند آنها را هدف بگیرند.

در این راستا قبل از درمان هدفمند باید حتما آزمایش ژنتیک بدهید.

برای آشنایی بیشتر بهتر است مقاله تارگت تراپی را مطالعه کنید.

معجزه درمان سرطان
معجزه درمان سرطان

بهترین مرکز درمان سرطان

مرکز تخصصی درمان سرطان به آیند در تهران از جمله معدود مراکز درمانی در ایران است که خدمات تارگت تراپی و ایمونوتراپی را در اختیار بیماران عزیز ایرانی قرار می دهد.

مطالعات تخصصی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا