12+1 ماده غذایی کاهش دهنده خطر ابتلا به انواع سرطان (بخش 2)

رجوع به بخش قبلی

گروه پزشکان بهایند، اولین مرکز هوشمند فوق تخصصی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان (اولین مرکز تخصصی درمان هدفمند و ایمنی درمانی)
ارتباط مستقیم با مرکز:

واتساپ(09023009259)

  1. زردچوبه مواد غذایی ضد سرطان

مواد غذایی ضد سرطان لنفوم

زردچوبه ادویه ای است که به دلیل خواص تقویت کننده سلامتی بسیار معروف است. کورکومین ، ماده موثره آن ، یک ماده شیمیایی با اثرات ضد التهابی ، آنتی اکسیدانی و حتی ضد سرطانی است. مواد غذایی ضد سرطان

در یک مطالعه ، اثرات کورکومین بر روی 44 بیمار مبتلا به زائدات در روده بزرگ که ممکن بود سرطانی شده باشند ، مورد بررسی قرار گرفت. پس از 30 روز از مصرف 4 گرم کورکومین به طور روزانه ، تعداد زائدات موجود تا 40٪ کاهش پیدا کرد.

در یک مطالعه آزمایشگاهی دیگر ، مشخص شد که کورکومین با هدف قرار دادن آنزیمی خاص مربوط به رشد سرطان ، شیوع سلول های سرطانی در روده بزرگ را کاهش می دهد.

یک مطالعه آزمایشگاهی دیگر نیز نشان داد که کورکومین به از بین بردن سلول های سرطانی سر و گردن کمک می کند.

همچنین در سایر مطالعات آزمایشگاهی نشان داده شده است که کورکومین در کاهش رشد سلول های سرطانی ریه ، پستان و پروستات نیز موثر واقع می شود.

به منظور کسب بهترین نتیجه ، حداقل 1/2 تا 3 قاشق چای خوری (1 تا 3 گرم) زردچوبه آسیاب شده در برنامه غذایی روزانه خود در نظر بگیرید. از آن به عنوان ادویه آسیاب شده برای طعم دادن به غذاها استفاده کنید و آن را همراه با فلفل سیاه استفاده کنید تا به جذب آن کمک کند.

خلاصه

زردچوبه حاوی کورکومین است ، ماده شیمیایی که در مطالعات آزمایشگاهی و انسانی نشان داده شده است که منجر به کاهش رشد بسیاری از انواع سرطان و زائدات رشد یافته می شود.

 

  1. مرکبات

مواد غذایی ضد سرطان

مصرف برخی از مرکبات مانند لیمو ، لیمو ترش ، گریپ فروت و پرتقال در برخی مطالعات با کاهش خطر سرطان همراه بوده است. مواد غذایی ضد سرطان

یک مطالعه بزرگ نشان داد که شرکت کنندگانی که مقدار بیشتری مرکبات مصرف می کنند ، کمتر در معرض ابتلا به سرطان های دستگاه گوارش و دستگاه تنفسی فوقانی قرار می گیرند.

یک بررسی بر روی 9 مطالعه همچنین نشان داد که مصرف هر چه بیشتر مرکبات با کاهش خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده مرتبط است.

سرانجام ، مروری بر 14 مطالعه نشان داد که مصرف بالای مرکبات ، یا حداقل سه وعده در هفته ، خطر ابتلا به سرطان معده را تا 28٪ کاهش می دهد.

این مطالعات حاکی از آن است که گنجاندن چندین وعده مرکبات در رژیم غذایی تان در هفته ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد.

بخاطر داشته باشید که این مطالعات فاکتورهای دیگری که ممکن است در آن دخیل باشند را در نظر نمی گیرند. مطالعات بیشتری در مورد تأثیر مرکبات به طور خاص بر رشد سرطان مورد نیاز است.

خلاصه

مطالعات نشان داده است که مصرف بالای مرکبات می تواند خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان ها ، از جمله سرطان های لوزالمعده و معده ، و همچنین سرطان های دستگاه گوارش و دستگاه تنفسی فوقانی را کاهش دهد.

 

  1. بذر کتان مواد غذایی ضد سرطان

پیشگیری از سرطان خون

بذر کتان سرشار از فیبر و همچنین چربی های مفید برای قلب است و می تواند یک افزودنی سالم در رژیم شما باشد.

برخی تحقیقات نشان داده است که بذر کتان حتی ممکن است به کاهش رشد سرطان و از بین بردن سلول های سرطانی کمک کند.

در یک مطالعه ، 32 زن مبتلا به سرطان پستان بیش از یک ماه مافین بذر کتان یا دارونمای آن را دریافت کردند.

در پایان مطالعه ، در گروهی که بذر کتان دریافته کرده بودند ، سطح مارکرهای خاصی که رشد تومور را اندازه گیری می کنند و همچنین مرگ سلول های سرطانی کاهش پیدا کرده بود.

در مطالعه دیگری ، 161 مرد مبتلا به سرطان پروستات تحت درمان با بذر کتان قرار گرفتند ، که مشخص شد این امر رشد و گسترش سلول های سرطانی را کاهش می دهد.

بذر کتان سرشار از فیبر است و سایر مطالعات نشان داده اند که از بدن در برابر سرطان روده بزرگ محافظت می کند.

سعی کنید هر روز یک قاشق غذاخوری (10 گرم) بذر کتان آسیاب شده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و آن را در نوشیدنی های خود مخلوط کنید ، آن را روی سریال صبحانه و ماست بپاشید یا در پخت و پز به غذاهای مورد علاقه خود اضافه کنید. مواد غذایی ضد سرطان

خلاصه

برخی مطالعات نشان داده است که بذر کتان ممکن است رشد سرطان در سرطان های پستان و پروستات را کاهش دهد. همچنین سرشار از فیبر است که ممکن است خطر سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

  1. گوجه فرنگی

پیشگیری از سرطان پروستات

لیکوپن ترکیبی است که در گوجه فرنگی یافت می شود و مسئول رنگ قرمز خوشرنگ آن است که همچنین دارای خاصیت ضد سرطانی نیز می باشد.

چندین مطالعه نشان داده است که افزایش مصرف لیکوپن و گوجه فرنگی می تواند منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات شود.

بررسی 17 مطالعه همچنین نشان داد که مصرف هر چه بیشتر گوجه فرنگی خام ، گوجه فرنگی پخته شده و لیکوپن همگی با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات مرتبط هستند.

مطالعه دیگری بر روی 47365 نفر نشان داد که مصرف هر چه بیشتر سس گوجه فرنگی ، به طور ویژه ای با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات مرتبط است.

برای کمک به افزایش مصرف ، هر روز یک یا دو وعده گوجه فرنگی را با افزودن آن به ساندویچ ها ، سالاد ها ، سس ها یا غذاهایی مانند ماکارونی در رژیم غذایی خود بگنجانید.

در عین حال به یاد داشته باشید که این مطالعات نشان می دهد ممکن است ارتباطی بین خوردن گوجه فرنگی و کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات وجود داشته باشد ، اما عوامل دیگری را که می تواند در این امر دخیل باشد ، به حساب نمی آورند. مواد غذایی ضد سرطان

خلاصه

برخی مطالعات حاکی از آنند که مصرف بیشتر گوجه فرنگی و لیکوپن می تواند خطر سرطان پروستات را کاهش دهد. با این حال ، مطالعات بیشتری لازم است. مواد غذایی ضد سرطان

 

  1. سیر مواد غذایی ضد سرطان

مواد غذايي ضد سرطان سينه

آلیسین ، جزء فعال سیر است ، ترکیبی که در مطالعات متعدد آزمایشگاهی نشان داده شده است که سلول های سرطانی را از بین می برد.

چندین مطالعه ، ارتباط بین مصرف سیر و کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را نشان داده است. مواد غذایی ضد سرطان

یک مطالعه بر روی 543،220 شرکت کننده نشان داد که کسانی که مقدار زیادی سبزیجات حاوی آلیوم مانند سیر ، پیاز ، تره فرنگی و موسیر مصرف می کنند ، در مقایسه با افرادی که به ندرت آنها را مصرف می کنند ، خطر ابتلا به سرطان معده کمتری دارند.

مطالعه ای بر روی 471 مرد نیز نشان داد که مصرف هر چه بیشتر سیر با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات همراه است.

مطالعه دیگری نشان داد شرکت کنندگانی که مقدار زیادی سیر ، و همچنین میوه ، سبزیجات زرد رنگ ، سبزیجات سبز تیره و پیاز مصرف می کنند ، کمتر در معرض رشد تومورهای روده بزرگ قرار می گیرند. با این حال ، این مطالعه اثرات سیر را جداگانه مورد بررسی قرار نداده است.

بر اساس این یافته ها ، گنجاندن 2 تا 5 گرم (تقریبا یک حبه) سیر تازه در رژیم غذایی روزانه تان می تواند به شما در بهره مندی از خواص تقویت کننده سلامتی آن کمک کند.

با این وجود ، علیرغم نتایج امیدوار کننده ای که نشان می دهد ارتباطی بین سیر و کاهش خطر ابتلا به سرطان وجود دارد ، مطالعات بیشتری برای بررسی تأثیر سایر عوامل در این زمینه لازم است.

خلاصه

سیر حاوی آلیسین است ، ترکیبی که در مطالعات آزمایشگاهی نشان داده شده است که سلول های سرطانی را از بین می برد. مطالعات نشان داده است که خوردن سیر بیشتر می تواند منجر به کاهش خطرهای سرطان معده ، پروستات و روده بزرگ شود.

 

  1. ماهی های چرب

پیشگیری از سرطان ریه

برخی تحقیقات نشان می دهد که گنجاندن چند وعده مصرف ماهی در رژیم غذایی شما در هر هفته ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

یک مطالعه بزرگ نشان داد که مصرف بیشتر ماهی با کاهش خطر ابتلا به سرطان دستگاه گوارش همراه است.

مطالعه دیگری که رژیم غذایی 478،040 بزرگسال را دنبال می کرد ، نشان داد که خوردن ماهی بیشتر ، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد ، در حالی که گوشت های قرمز و فرآوری شده در واقع این خطر را افزایش می دهند.

به طور خاص ، ماهی های چرب مانند سالمون ، ماهی خال مخالی و آنچوی حاوی مواد مغذی حیاتی ای مانند ویتامین D و اسید های چرب امگا 3 هستند که با کاهش خطر ابتلا به سرطان ارتباط دارند.

به عنوان مثال ، اعتقاد بر این است که برخورداری از سطح کافی ویتامین D از سرطان محافظت کرده و خطر ابتلا به آن را کاهش می دهد.

علاوه بر این ، تصور می شود که اسید های چرب امگا 3 از پیشرفت این بیماری جلوگیری می کند.

مصرف دو وعده ماهی چرب در هفته برای دریافت دوز کافی اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین D و به حداکثر رساندن مزایای بالقوه سلامتی این مواد مغذی توصیه می شود.

با این وجود ، تحقیقات بیشتری برای تعیین چگونگی تأثیر ماهی های چرب بر روی خطر ابتلا به سرطان در انسان مورد نیاز است.

خلاصه

مصرف ماهی ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. ماهی های چرب حاوی ویتامین D و اسیدهای چرب امگا 3 هستند ، دو ماده مغذی که تصور می شود از سرطان محافظت می کنند.

 

خط آخر مواد غذایی ضد سرطان

با ادامه تحقیقات جدید ، به طور فزاینده ای روشن شده است که چگونگی رژیم غذایی شما می تواند تأثیر عمده ای بر خطر ابتلا به سرطان داشته باشد.

اگرچه مواد غذایی زیادی وجود دارد که توانایی کاهش انتشار و رشد سلول های سرطانی را دارند ، اما تحقیقات فعلی محدود به مطالعات انجام شده در آزمایشگاه ها ، حیوانات و مشاهدات است.

برای درک چگونگی تأثیر مستقیم این غذاها بر رشد سرطان در انسان ، مطالعات بیشتری لازم است.

در ضمن به یاد داشته باشید که یک رژیم غذایی غنی از مواد غذایی کامل ، در کنار یک سبک زندگی سالم می تواند بسیاری از جنبه های سلامتی شما را بهبود می بخشد.

 

توصیه ای به شما 

گروه پزشکان بهایند

چنانچه به مشاوره نیاز دارید به این صفحه مراجعه فرمایید یا اگر به دنبال یک تیم متخصص با تجربه و کار آزموده در درمان سرطان در ایران هستید، فهرست متخصصان ما را در این زمینه بررسی کنید. این متخصصان کارآزموده روش های جدید درمان سرطان پانکراس را به بهترین شکلی که مناسب شماست به شما ارائه می دهند.

ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم.

تماس با ما

شاد و تندرست باشید.

گروه پژوهش و تحقیقات بهایند

[button link=”https://www.healthline.com/nutrition/cancer-fighting-foods#TOC_TITLE_HDR_2″ color=”green” newwindow=”yes”] منبع[/button]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا