انواع روش های موجود در درمان سرطان تخمدان

درمان قطعی سرطان تخمدان درمان سرطان تخمدان

بهترین دکتر برای درمان سرطان تخمدان
مراحل سرطان تخمدان

بخش قبلی: علائم سرطان تخمدان

گروه پزشکان بهایند، اولین مرکز هوشمند فوق تخصصی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان (اولین مرکز تخصصی درمان هدفمند و ایمنی درمانی)
ارتباط مستقیم با مرکز:

واتساپ(09023009259)

درمان این بیماری معمولاً شامل ترکیبی از جراحی و شیمی درمانی است.

عمل جراحی درمان سرطان تخمدان

عملیات جراحی برای از بین بردن این سرطان شامل موارد زیر است:

  • جراحی برای برداشتن یک تخمدان. برای سرطان در مرحله اولیه که از بیش از یک تخمدان فراتر نرفته باشد ، جراحی ممکن است شامل برداشتن تخمدان درگیر و لوله فالوپ آن باشد. این روش می تواند توانایی شما در بچه دار شدن را حفظ کند.
  • جراحی برای برداشتن هر دو تخمدان. اگر سرطان در هر دو تخمدان شما وجود داشته باشد ، اما هیچ نشانه ای از پیشروی سرطان وجود نداشته باشد، ممکن است جراح شما هر دو تخمدان و هر دو لوله فالوپ را بردارد. در این روش، رحم دست نخورده در جای خود باقی می ماند، بنابراین شما همچنان هم می توانید با استفاده از روش انجماد نطفه یا تخمک یا با استفاده از تخمک های یک اهدا کننده باردار شوید.
  • جراحی برای برداشتن هر دو تخمدان و رحم. اگر سرطان شما گسترش پیدا کرده باشد و یا مایل نیستید که توانایی بچه دار شدن خود را حفظ کنید ، جراح شما تخمدان ها ، لوله های فالوپ ، رحم ، غدد لنفاوی مجاور و یک لایه از بافت چربی شکم (امنتوم) را نیز بر می دارد.
  • جراحی سرطان پیشرفته. اگر سرطان شما پیشرفته باشد ، پزشک تان ممکن است شیمی درمانی و به دنبال آن جراحی را برای رفع هرچه بیشتر سرطان توصیه کند.

شیمی درمانی سرطان تخمدان

شیمی درمانی یک درمان دارویی است که در آن از مواد شیمیایی برای از بین بردن سلول هایی که سریع در بدن رشد می کنند، از جمله سلول های سرطانی استفاده می شود. داروهای شیمی درمانی را می توان از طریق تزریق وریدی یا به صورت خوراکی مصرف کرد. بعضی اوقات داروها مستقیماً به داخل شکم (شیمی درمانی داخل صفاقی) تزریق می شود.

پرتودرمانی برای سرطان تخمدان

شیمی درمانی اغلب بعد از جراحی، جهت از بین بردن سلول های سرطانی ای که ممکن است باقی مانده باشند، صورت می گیرد. همچنین قبل از عمل نیز می توان از این روش استفاده کرد.

درمان هدفمند درمان سرطان تخمدان

در درمان هدفمند از داروهایی استفاده می شود که ناهنجاری های خاصی در سلول های سرطانی شما را مورد هدف قرار می دهد. داروهای درمان هدفمند معمولاً برای معالجه سرطان تخمدانی که بعد از شروع درمان اولیه یا سرطانی که در برابر سایر درمان ها مقاومت می کند ، مورد استفاده قرار می گیرد. پزشک شما ممکن است سلول های سرطانی شما را آزمایش کند تا مشخص شود به احتمال زیاد کدام روش درمان هدفمند بر سرطان شما تأثیر خواهد گذاشت

درمان های حمایتی (مراقبت تسکینی)

مراقبت تسکین دهنده، مراقبت های پزشکی تخصصی است که بر روی رهایی از درد و سایر علائم جدی بیماری تمرکز دارد. در مراقبت تسکینی ، تیمی از پزشکان ، پرستاران و سایر متخصصان آموزش دیده ارائه می شود که با شما ، خانواده و سایر پزشکان تان در تعامل و همکاری هستند تا حمایت و پشتیبانی بیشتری را ارائه دهند. در صورت انجام درمان های تهاجمی ، مانند جراحی ، شیمی درمانی یا پرتو درمانی ، از مراقبت تسکینی استفاده می شود.

پرتودرمانی سرطان تخمدان

هنگامی که از مراقبت تسکینی در کنار سایر درمان های استاندارد استفاده می شود ، ممکن است مبتلایان به سرطان احساس بهتر و زندگی طولانی تری داشته باشند.

مراقبت تسکینی توسط تیمی از پزشکان ، پرستاران و سایر متخصصان متخصص آموزش دیده ارائه می شود. هدف تیم های مراقبت تسکینی این است که کیفیت زندگی افراد مبتلا به سرطان و خانواده های شان را بهبود بخشد. این نوع مراقبت در کنار درمان های دیگر یا سایر مواردی که ممکن است دریافت کنید، ارائه می شود.

 

مقابله و پشتیبانی درمان سرطان تخمدان

  • تشخیص سرطان می تواند از نظر احساسی چالش برانگیز باشد. با گذشت زمان ، افراد مبتلا یاد می گیرند که با روش های منحصر به فردی با مشکل خود کنار بیایند. اما تا زمانی که متوجه نشده اید چه کاری برای شما مفید است ، اقدامات زیر را به کار گیرید:
  • شخصی را پیدا کنید که با او صحبت کنید. شنونده خوبی پیدا کنید که مایل به گوش دادن به حرف های شما باشد و شما بتوانید به راحتی در مورد امیدها و ترس های خود با وی صحبت کنید. این فرد ممکن است یک دوست یا عضوی از خانواده تان باشد. مشورت با یک مشاور ، مددکار اجتماعی پزشکی ، یک فرد روحانی یا گروه پشتیبانی سرطان نیز ممکن است مفید باشد. از پزشک خود در مورد گروه های حمایتی در شهر یا منطقه خود سوال کنید یا با یک سازمان سرطان مانند انجمن سرطان تماس بگیرید.
  • بگذارید دیگران کمک تان کنند. درمان سرطان می تواند بسیار طاقت فرسا باشد. به دیگران درباره این که چه چیزی برای شما مفیدتر اطلاع دهد.
  • اهداف منطقی تعیین کنید. داشتن هدف به شما کمک می کند تا احساس کنید همه چیز تحت کنترل است و می توانید به شما حس مهم بودن بدهد. اما واقع بین باشید و اهدافی را انتخاب کنید که به آنها برسید.
  • برای خود وقت بگذارید. خوب غذا خوردن ، استراحت کردن و خواب کافی می تواند به مقابله با استرس و خستگی ناشی از سرطان کمک کند.

 

بهترین دکتر برای درمان سرطان تخمدان

آیا سرطان تخمدان کشنده است
بهترین دکتر برای درمان سرطان تخمدان

اگر علائم یا علائمی دارید که برای تان نگران کننده هستند ، قدم اول، مراجعه به پزشک خانوادگی، پزشک عمومی یا متخصص زنان و زایمان تان است.

اگر پزشک تان به سرطان تخمدان مشکوک باشد ، ممکن است شما را به یک متخصص سرطان های دستگاه تولید مثل زنان (انکولوژیست زنان) ارجاع دهد. متخصص انکولوژیست زنان و زایمان ، همان متخصص زنان و زایمان است که آموزش بیشتری در زمینه تشخیص و درمان سرطان تخمدان و سایر سرطان های زنان دارد.

 

آنچه شما می توانید انجام دهید

  • از محدودیت های قبل از ملاقات با پزشک آگاه باشید. در زمان مراجعه ، حتماً سؤال کنید که آیا پیش از این اقداماتی وجود دارد که باید انجام دهید ، مانند محدود کردن رژیم غذایی خود.
  • علائمی را که تجربه کرده اید یادداشت کنید ، حتی مواردی که ممکن است برای شما غیر مرتبط به نظر برسند.
  • سوابق پزشکی اصلی خود ، از جمله سایر بیماری ها را یادداشت کنید.
  • اطلاعات شخصی مهم خود ، از جمله فشارهای اساسی یا تغییرات اخیر زندگی را یادداشت کنید.
  • فهرستی از تمام داروها ، ویتامین ها یا مکمل هایی که مصرف می کنید ، تهیه کنید.
  • یکی از اعضای خانواده یا یک دوست را همراه خود به مطب ببرید. گاهی اوقات ارائه همه اطلاعات ارائه شده در هنگام ملاقات می تواند دشوار باشد. ممکن است نکته ای را فراموش کرده باشید اما فردی که شما را همراهی می کند آن را یادآوری کند.
  • سوالات خود را برای پرسیدن از پزشک یادداشت کنید.

 

سوالاتی که باید از پزشک خود بپرسید

  • چه عاملی منجر به بروز این سرطان در من شده است؟
  • به چه نوع آزمایشاتی نیاز دارم؟
  • چه درمان هایی وجود دارد و چه عوارض جانبی را می توان انتظار داشت؟
  • سرطان تخمدان چقدر طول میکشد ؟
  • آیا سرطان تخمدان کشنده است ؟
  • اگر قصد داشته باشم بچه دار شوم ، چه گزینه هایی برای من موجود است؟
  • من بیماری دیگری نیز دارم. چگونه می توانم به بهترین وجه آنها را مدیریت کنم؟

علاوه بر سوالاتی که تهیه کرده اید ، چنانچه سوال دیگری به ذهن تان می رسد، در هنگام مراجعه از پزشک خود بپرسید.

 

آنچه از پزشک انتظار می رود

پزشک تان نیز احتمالاً تعدادی سؤال از شما خواهد پرسید. داشتن آمادگی برای پاسخگویی به آنها ممکن است به شما فرصت دهد تا نکات دیگری را که می خواهید به آنها بپردازید را مطرح کنید. پزشک ممکن است سوالات زیر را از شما بپرسد:

  • از چه زمانی علائم تان شروع شد و آنها چقدر شدید هستند؟
  • آیا علائم شما مداوم است یا گاه به گاه پیش می آید؟
  • فکر می کنید چه چیزی علائم شما را بهبود می بخشد؟
  • آیا خویشاوندانی دارید که به سرطان تخمدان یا سرطان سینه مبتلا باشند؟
  • آیا در سوابق خانوادگی شما سرطان های دیگری وجود دارد؟

 

سخن پایانی درمان سرطان تخمدان

چنانچه به مشاوره نیاز دارید به این صفحه مراجعه فرمایید یا اگر به دنبال یک تیم متخصص با تجربه و کار آزموده در درمان سرطان در ایران هستید، فهرست متخصصان ما را در این زمینه بررسی کنید. این متخصصان کارآزموده روش های جدید درمان سرطان پانکراس را به بهترین شکلی که مناسب شماست به شما ارائه می دهند.

ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم.

تماس با ما

شاد و تندرست باشید.

گروه پژوهش و تحقیقات بهایند

منبع: mayoclinic

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا