جراح سینه در تهران و کارهایی که باید برایتان انجام دهد!

جراح سینه در تهران

جراح سینه در تهران

گروه پزشکان بهایند، اولین مرکز هوشمند فوق تخصصی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان (اولین مرکز تخصصی درمان هدفمند و ایمنی درمانی)
ارتباط مستقیم با مرکز:

واتساپ(09023009259)

سرطان سینه امروزه ذهن و خاطر خیلی از دختران جوان ما را به خود مشغول کرده است! بله درست خوانده اید!!

امروزه دختران و زنان جوان زیادی هم به سرطان سینه مبتلا می شوند. دیگر فاکتور سن یا ارث چندان مطرح نیست. موارد بسیار بوده است که بیمار بدون این که هیچ یک از فاکتورهای خطر را داشته باشد، به سرطان سینه مبتلا شده است!

جراح سینه در تهران
جراح سینه در تهران

این زنگ خطری برای جامعه است و باید هر چه سریع تر فکری به حالش شود.

خوشبختانه پزشکان و جراحان خوب زیادی در کشور ما هستند که مهارت بالایی در جراحی سرطان سینه دارند و در صورتی که نیازمند یکی از آن ها شدید، می توانید به آن ها مراجعه کنید.

در این مطلب تصمیم داریم در مورد جراحی سرطان سینه، راقبت های بعد از آن و البته معرفی یکی از بهترین متخصصین جراحی سرطان سینه با شما صحبت کنیم. در صورتی که این مطلب برایتان جذابیت دارید، می توانید به اسکرول کردن این متن ادامه دهید.

 

جراحی سرطان پستان چگونه انجام می شود

بعد از تشخیص سرطان سینه، در صورتی که درمان های دیگر برای رفع توده های سرطانی پاسخگو نباشند، تنها راهکار شما مراجعه به یک جراح سینه است. برخلاف ترسی که همه ی ما از جراحی داریم، گاهی مواقع جراحی سرطان سینه بهترین راهکار خواهد بود.

البته باید جراح خود را به درستی انتخاب کنید تا تمام توده سرطانی را بردارد و خطر عود مجدد سرطان را به حداقل برساند.

نکته ای که باید بدانید این است که چندین نوع عمل جراحی سرطان سینه وجود دارد و انتخاب یکی از این روش های جراحی به نظر دکتر و شرایط بیمار بستگی دارد.

به عنوان مثال فاکتورهای زیر در انتخاب نوع جراحی سرطان سینه موثر خواهد بود:

اول از همه این که اندازه توده سرطانی چقدر است! گاهی مواقع اندازه ی توده سرطانی به قدری بزرگ است که هیچ چاره ی دیگری به جز عمل ماستکتومی باقی نمی ماند و باید بخشی از سینه را برداشت!

دوم این که محل قرارگیری توده سرطانی در کجای پستان قرار گرفته است. نوعی عمل جراحی سرطان سینه به نام لامپکتومی وجود دارد که در طول آن، فقط خود توده از داخل پستان برداشته می شود. اما این مسئله به اندازه ی توده و محل قرار گیری آن در پستان بستگی دارد.

گاهی مواقع انجام چنین عملی ممکن نیست و هیچ راهی به جز ماستکتومی باقی نمی ماند.

سوم این که اندازه ی سینه بیمار نیز در انتخاب نوع جراحی مطرح خواهد بود.

هر یک از روش های جراحی سینه ( ماستکتومی، لامپکتومی یا …) می توانند بسته به مهارت جراح، نتیجه بخش باشند!

باید دقت داشته باشید که در برخی از انواع جراحی های سرطان سینه، لازم است که پس از اتمام عمل، جلسات رادیوتراپی انجام گیرد. به خصوص اگر از عمل لامپکتومی صورت گرفته باشد.

مراقبت های بعد از عمل جراحی سرطان سینه

بعد از انجام جراحی سرطان سینه، بهتر است بهترین مراقبت ها را از خود داشته باشید تا دوره نقاهت شما کوتاه تر شود. به همین خاطر توصیه ی برخی از بهترین جراحان سرطان سینه را برایتان گردآوری کرده ایم. مطالعه بفرمایید:

ابزار شیردوشی

بعد از اتمام جراحی، ممکن است که با یک ابزار شیردوشی از بیمارستان مرخص شوید. این ابزار مفید می تواند مایعاتی که از ناحیه جراحی ترشح می کند را خشک کرده و جمع آوری کند. پزشک پیش از این که بیمارستان را ترک کنید، به شما آموزش خواهد داد که چگونه از این دستگاه استفاده کنید.

مراقبت های بعد از عمل جراحی سرطان سینه
مراقبت های بعد از عمل جراحی سرطان سینه

اولین مرحله این است که مخزن دستگاه را خالی کنید، مایعات خروجی را اندازه گیری کنید و حواستان هم به هرگونه مشکل احتمالی باشد.

میزان مایعاتی که ترشح می شود به تدریج کمتر خواهد شد. رنگ این مایعات نیز به تدریج از قرمز تیره به نارنجی و سپس شفاف تبدیل می شود. معمولا از 1 تا 3 هفته بعد از جراحی، این ابزار از روی محل جراحی برداشته می شود.

تعویض بانداژها

سوتین های مخصوصی به شما داده می شود که بانداژها را پس از جراحی در جای خود نگه دارد. پزشک جراح به شما خواهد گفت که چه موقع این سوتین ها را بردارید و چگونه لباس های خود را تعویض کنید. بهتر است از یک نفر برای انجام این کار کمک بخواهید.

خشک نگه داشتن محل جراحی

محل جراحی و زخم ها را تا 1 هفته بعد از جراحی خشک نگه دارید. می توانید برای استحمام از یک اسفنج خیس استفاده کنید. البته دوش گرفتن یا نشستن در وان حمام نیز بدون مشکل خواهد بود. به شرطی که محل زخم جراحی را خشک نگه دارید.

مراقبت های پوستی

ممکن است بلافاصله بعد از جراحی، محل آن سیاه یا آبی باشد. در طول چند روز این معضل برطرف خواهد شد. ممکن است احساس بی حسی یا ناراحتی یا حتی قلقلک در قسمت داخلی بالای بازویتان یا زیربغل داشته باشید. این حس طبیعی است.

یک دوش آب داغ می تواند خیلی کمک کند اما ابتدا اجازه دهید که یک هفته تان طی شود. زمانی که زیربغلتان را شیو می کنید یا از دئودورانت استفاده می کنید، داخل آینه را نگاه کنید تا از دست زدن به جای زخم خودداری کرده باشید.

زمانی که زخم بهبود پیدا می کند، ممکن است کی ضخیم و سفت شود. با یک لوسیون ملایم، ویتامین E یا لانولین خالص ناحیه را ماساژ دهید. لوسیون هایی که حاوی الکل یا رایحه هستند ممکن است به شدت منجر به التهاب و قرمزی شوند. بعد از چند هفته، زخم ها نرم تر خواهند شد.

مسکن

پزشکتان بعد از انجام جراحی، قطعا یک سری از داروهای مسکن را برایتان تجویز می کند. در مورد مصرف داروهای بدون نسخه از پزشکتان سوال کنید. در طول سه روز بعد از جراحی، از مصرف آسپرین یا هرگونه دارویی که حاوی این ماده است اجتناب کنید. آسپرین خون را رقیق کرده و به این ترتیب، از بند آمدن خون جلوگیری می کند.

بهترین جراح سینه در تهران | جراح سینه خوب

حالا که با روش های جراحی سینه و مراقبت های بعد از آن آشنا شدید، زمانش رسیده است تا یکی از بهترین جراحان فوق تخصص سینه را به شما معرفی کنیم!

جراح سینه در تهران
جراح سینه در تهران

مجموعه بهآیند مفتخر است تا یکی از برترین فلوشیپ های جراحی سینه، یعنی دکتر امیرپاشا ابراهیمی را به شما معرفی کنید. دکتر ابراهیمی از معدود افرادی هستند که در ایران، فلوی جراحی سینه را دارند و می توانند بهترین جراحی سینه را برایتان انجام دهند.

تجربه ی صدها بیمار بهبود پیدا کرده، به خوبی نشانگر مهارت ایشان است. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت اصلی دکتر امیرپاشا ابراهیمی مراجعه کنید.

منبع مقاله

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا