بهترین راه درمان کند کردن رشد تومور مغزی!

درمان کند کردن رشد تومور

درمان کند کردن رشد تومور چگونه صورت میگیرد؟ آیا درمانی برای آن وجود دارد؟

گروه پزشکان بهایند، اولین مرکز هوشمند فوق تخصصی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان (اولین مرکز تخصصی درمان هدفمند و ایمنی درمانی)
ارتباط مستقیم با مرکز:

واتساپ(09023009259)

تصور خیلی از مردم بر این است که ابتلا به تومور مساوی است با مرگ زودهنگام! هنوز این تصور قدیمی رایج است که خیلی از بیماران مبتلا به تومور به زودی از میان ما می روند و این بیماری، هیچ گونه درمانی ندارد.

اما علم سال هاست که در این زمینه پیشرفت های چشمگیری داشته است. درمان کند کردن رشد تومور های مغزی، از طریق ایمونوتراپی، تارگت تراپی یا روش های دیگری مثل پرتودرمانی و…انجام می شود. روش هایی که کارایی خود را بارها ثابت کرده اند و می توان به اثربخش بودن آن ها اطمینان داشت.

اگر می خواهید با موضوع درمان کند کردن رشد تومور های مختلف بیشتر آشنا شوید، توصیه می کنیم این مقاله از به آیند را از دست ندهید.

درمان تومور مغزی با دارو

در مقالات پیشین راجع به ایمنی درمانی صحبت کرده ایم. به طور خلاصه ایمنی درمانی، شیوه ای از درمان سرطان است که به سیستم ایمنی کمک می کند که سلول های سرطانی را بهتر تشخیص داده و مبارزه ی بهتری با آن ها داشته باشد. طبیعتا هر چقدر که این سلول های سرطانی در مراحل اولیه تکثیر باشند، تشخیص آن ها راحت تر خواهد و نتیجه ی بهتری از درمان می توان داشت.

داروهایی که در طول ایمونوتراپی تجویز می شود، ممکن است متفاوت باشند. برخی از این دارو ها به شکل خوراکی، تزریقی یا پوستی خواهند بود. تجویز هر یک از این داروها با توجه به شرایط بیمار و نوع سرطان، مرحله ی وخامت تومور و نکات زیاد دیگری بستگی دارند. دقیقا به همین خاطر است که ایمنی درمانی معمولا موثرتر از روش های دیگر ظاهر می شود چرا که برای هر بیماری، یک استراتژی درمان منحصر به فرد دارد.

درمان هدفمند چیست؟

زمانی که سیستم ایمنی بدن یک فعالیت مضر را شناسایی می کند، آنتی بادی می سازد. آنتی بادی ها در واقع نوعی پروتئین هستند  که با استفاده از اتصال به آنتی ژن ها، می توانند با عفونت مبارزه کنند. این آنتی ژن ها شامل مولکول هایی هستند که منجر به ایجاد واکنش سیستم ایمنی در بدن می شوند.

درمان کند کردن رشد تومور
درمان کند کردن رشد تومور

آنتی بادی های مونوکلونال در آزمایشگاه ساخته می شوند تا آنتی بادی های طبیعی بدن را برای مقابله با بیماری بهبود دهند. این آنتی بادی ها می توانند به شکل های مختلفی با سرطان بجنگند. به عنوان مثال، می توان از این آنتی بادی های مونوکلونال استفاده کرد تا به این ترتیب فعالیت پروتئین های سلول های سرطانی را مسدود کنند. این نوع درمان با نام تارگت تراپی یا همان درمان هدفمند نیز شناخته می شود.

یا این که از درمان هایی استفاده شود که در طول آن، ژن های خاص سرطان، پروتئین یا بافت اطراف که باعث رشد و زنده ماندن تومور می شوند را مورد هدف قرار داد و با آن ها مبارزه کرد.

دیگر انواع آنتی بادی مونوکلونال با استفاده از انسداد یا مهار کردن نقاط بازرسی ایمنی، می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند. نقاط بازرسی ایمنی، در واقع جلوی سیستم ایمنی را می گیرد که به سلول های سالم حمله نکند. یک سلول سرطانی می تواند با استفاده از فعال کردن این نقاط بازرسی، می تواند خود را از چشم سیستم ایمنی مخفی نگه دارد.

با استفاده از مهارکننده های نقاط بازرسی ایمنی، می توان این توانایی سلول های سرطانی را از بین برد و به این ترتیب در نابودی سلول های سرطانی و تومورها به شما کمک می کند.

پاسخ به برخی سوالات رایج در مورد درمان کند کردن رشد تومور

طبیعی است که اگر شما یا یکی از عزیزانتان به سرطان مبتلا شده است، با انبوهی از سوالات مواجه شده باشید. در ادامه می خواهیم به برخی از رایج ترین سوالاتی که مربوط به درمان کند کردن رشد تومور و درمان سرطان پاسخ بدهیم. اگر این سوالات، برای شما نیز مطرح شده است، توصیه می کنیم ادامه این متن را از دست ندهید.

درمان کند کردن رشد تومور
درمان کند کردن رشد تومور

آیا تومور مغزی کشنده است؟

در پاسخ به این سوال باید به آمار و ارقام مراجعه کنیم. نمی توان نسخه ای ثابت پیچاند. به طور کلی حدود 70 درصد تومورهای مغزی یا هرگونه تومور دیگری، خوش خیم هستند و می توان آن ها را درمان کرد. اما در صورتی که تشخیص سرطان دیر اتفاق بیفتند، ممکن است سرطان به مرحله ی متاستاز نزدیک شده و خطرناک شود. البته باز هم با قطعیت نمی توان گفت که این گونه سرطان ها هم کشنده هستند. همه چیز به سایز تومور و سرعت رشد آن بستگی دارد.

آیا تومور مغزی بدخیم قابل درمان است؟ بهترین راه درمان کند کردن رشد تومور

بهترین روش درمان تومورهای بدخیم روش های ترکیبی است که از چند نوع درمان برای برداشت تومور سرطانی استفاده می کنند. مثلا ترکیب ایمنی درمانی با رادیوتراپی و شیمی درمان یا حتی جراحی می تواند بهترین گزینه برای درمان بیماری های خطرناکی مثل تومور مغزی بدخیم باشد. مهم ترین نکته این جاست که بهترین پزشک را برای درمان های خود انتخاب کنید.

طول عمر بیماران تومور مغزی خوش خیم چقدر است؟

نمی توان با قطعیت راجع به این موضوع نظر داد. بیشتر تومورهای مغزی از نوع خوش خیم هستند که با درمان های مختلف کاملا برطرف می شوند و بیمار می تواند به زندگی طبیعی خود برگردد. البته همواره خطر عود مجدد نیز وجود دارد. بنابراین چک آپ های ماهانه را نباید فراموش کرد. با یک روتین دقیق و درمان منظم، طول عمر یک بیمار مبتلا به تومور نیز درست مانند دیگر افراد جامعه است.

درمان کند کردن رشد تومور
درمان کند کردن رشد تومور

عوارض شیمی درمانی تومور مغزی چیست؟

هر درمانی ممکن است عوارض خاص خود را داشته باشد. در میان تمام درمان های رایج سرطان و کند کردن رشد تومور، شیمی درمانی آزاردهنده تر است. خیلی از بیماران بعد از جلسات شیمی درمانی دچار سرگیجه، درد، خوابالودگی و…می شوند. البته میزان عوارض شیمی درمانی به نوع داروها، شرایط جسمی بیمار و پیشرفت سرطان بستگی دارد.

سخن آخر

به طور کلی، نمی توان یک درمان کند کردن رشد تومور خاص را نام برد و گفت که برای تمام بیماران کار می کند. بهترین کاری که می توانید در چنین شرایطی انجام دهید، مراجعه به یک پزشک متخصص است. به کمک او می توانید مسیر درمانی درستی داشته باشید. ممکن است این مسیر شامل ایمنی درمانی، درمان هدفمند، جراحی یا شیمی درمانی باشد. به پزشک خود اعتماد کنید و اجازه بدهید کارها به درستی پیش برود.

لینک منبع

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا