آیا درمان سرطان بدون عوارض امکان داره؟

درمان سرطان بدون عوارض

وقتی صحبت از درمان سرطان می شود، اکثر ما یاد موهای ریخته افرادی می افتیم که شیمی درمانی انجام می دهند. این تصویر باعث شده تا مردم نه فقط از خود سرطان، بلکه از عوارض درمان کردن آن هم ترس و واهمه داشته باشند. واقعیت هم این است که روش های معمول، می توانند خطرات و عارضه های زیادی به همراه داشته باشند. شیمی درمانی، جراحی و رادیوتراپی خطرات مخصوص به خودشان را دارند که بعضی از آنها واقعا جدی هستند. با این اوصاف آیا درمان سرطان بدون عوارض ممکن است؟

گروه پزشکان بهایند، اولین مرکز هوشمند فوق تخصصی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان (اولین مرکز تخصصی درمان هدفمند و ایمنی درمانی)
ارتباط مستقیم با مرکز:

واتساپ(09023009259)

درمان سرطان بدون عوارض

اگر می خواهید با کمترین میزان عوارض احتمالی سرطان خود را درمان کنید، باید به فکر درمان های نوین تری باشید که وعده چنین اتفاقی را به شما می دهند. ایمونوتراپی یا ایمنی درمانی امروزه کم عارضه ترین و کم خطر ترین روش برای درمان دارویی سرطان است که خوشبختانه می توانید خدمات آن را در ایران نیز دریافت کنید. در این مقاله از به آیند با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد بهترین درمان سرطان بدون عوارض بدانید.

داروی درمان سرطان

دارو درمانی محبوب ترین روش بین بیماران برای درمان سرطان است. چراکه خطرات تهاجمی جراحی را ندارد و روند ساده تری را در پیش می گیرد. گرچه شیمی درمانی (با اینکه کمی قدیمی شده) هنوز هم درمان دارویی غالب برای برطرف کردن علائم سرطان به شمار می رود، اما روش های دارویی نوین ترین مانند ایمونوتراپی یا تارگت تراپی نیز وارد عرصه درمان شده اند.

داروهای شیمی درمانی به این صورت هستند که با وارد کردن آسیب های کلی به تمام سلول های بدن سعی در نابود کردن سلول های سرطانی دارند. به همین خاطر هم عوارض آن بسیار زیاد است. اما در روش های بیولوژیکی مانند تارگت تراپی، از بافت های زنده برای درمان سرطان استفاده می شود که قابلیت هدفگیری سلول های سرطانی را دارند و به سلول های سالم بدن آسیبی وارد نمی کنند.

درمان سرطان بدون عوارض
درمان سرطان بدون عوارض

در این بین داروهای ایمونوتراپی، داروهایی هستند که حتی اثر تخریبی ندارند، بلکه صرفا با تقویت سیستم ایمنی بدن برای شناسایی و مبارزه با سلول های سرطانی به مقابله با بیماری می پردازند.

برای آشنایی بیشتر با تفاوت شیمی درمانی و تارگت تراپی بهتر است این مقاله را مطالعه نمایید.

قویترین داروی ضد سرطان

چند نمونه از معروف ترین داروهای شیمی درمانی عبارتند از:

  • آلترامین (آلترامین)
  • کارموستین(Carmustine)
  • آزاسیتیدین(Azacitidine)
  • بلئومایسین(Bleomycin)
  • دانوروبیسین(Daunorubicin)
  • ایرینوتکان(Irinotecan)
  • اتوپوساید(Etoposide (VP-16))
  • کابازیتاکسل(Cabazitaxel)
  • وین بالستین(Vinblastine)
  • پردنیزون(Prednisone)
  • ترنس اسید رتینوئیک‌ها(All-trans-retinoic acid)

این داروها که هرکدام متعلق به یک دسته بندی جداگانه هستند، از جمله رایجترین داروهایی به شمار می روند که برای درمان انواع سرطان مورد استفاده قرار می گیرند. گرچه قدرت زیادی دارند، ولی شانس بروز عوارض جانبی در آنها بسیار زیاد است.

درمان سرطان بدون عوارض
درمان سرطان بدون عوارض

این در حالی است که داروهای ایمونوتراپی ممکن است قدرت تخریب موارد بالا را نداشته باشند، اما اثرگذاری آنها بیشتر و بهتر است. معیار موثر بودن داروهای ایمونوتراپی قدرتمند بودن آنها نیست، چون اصولا برای تخریب ساخته نشده اند، بلکه اثرگذاری آنها در تقویت سیستم ایمنی بدن است که اهمیت زیادی دارد. با این تعریف جدید، قدرتمند ترین داروهای ایمونوتراپی عبارتند از:

  • آدالیموماب
  • سرتولیزوماب
  • اتانرسپت
  • گولیموماب
  • اینفلیکسیماب
  • ایپلیموماب
  • نیوولوماب
  • پمبرولیزوماب
  • آتزولیزوماب
  • آولوماب
  • دوروالوماب

روش جدید درمان سرطان خون

درمان هدفمند و ایمونوتراپی جدیدترین روش های درمان سرطان خون هستند. معمولا جراحی پاسخگوی چندان مناسبی برای درمان این سرطان نیست. بلکه روش های دارو درمانی مناسب ترین راهکار برای مقابله با سرطان خون هستند. ایمنی درمانی همانطور که از نامش هم پیداست، به سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا خود بدن بتواند سرطان را درمان کند.

سلول های سرطانی معمولا یا از دست سیستم امینی پنهان می شوند، یا دارای پروتئین هایی هستند که مانع از عملکرد سلول های ایمنی می شود و یا اینکه با آلوده کردن سلول های اطراف، باعث می شوند تا همسایه هایشان در عملکرد سیستم ایمنی تداخلاتی ایجاد کنند.

درمان سرطان بدون عوارض
درمان سرطان بدون عوارض

بسته به اینکه سرطان شما چه نوع رفتاری از خودش نشان می دهد، داروهای ایمونوتراپی می توانند در عکس همان جهت باعث تقویت سیستم ایمنی شوند. یعنی یا کاری کنند که سیستم ایمنی سرطان را شناسایی کند و یا اینکه توان عملیاتی آن را تقویت کنند.

عوارض ایمونوتراپی

گرچه ایمونوتراپی معمولا با عنوان درمان بدون عوارض سرطان معرفی می شود، اما عاری از عارضه هم نیست. عبارت بهتر برای توصیف این روش، رمانی با کمترین عارضه های جانبی است.

عوارض ایمونوتراپی معمولا بسیار ساده هستند و خود به خود از بین می روند. تب، لرز، سرگیجه، حالت تهوع و به صورت کلی علائم آنفولانزایی، رایج ترین عوارض ایمنی درمانی به شمار می روند که خطری هم ندارند.

حال اگر مرکزی که برای ایمنی درمانی آن را برگزیده اید از کیفیت خوبی برخوردار باشد و پزشک درمانگر شما مهارت و تخصص کافی داشته باشد، شانس بروز این عوارض کمتر هم می شود. هرچند یک پزشک ناوارد و بی تجربه ممکن است با تجویز دوزهای نامناسب موجب بروز خطرات جدی تری هم بشود. خطراتی از قبیل اینکه سیستم ایمنی بیش از حد لازم قدرتمند شود و به سلول های سالم نیز آسیب بزند.

انواع داروهای ایمونوتراپی

مانند تمام روش های دیگر درمان سرطان، ایمونوتراپی هم انواع مختلفی دارد که متناسب با نوع و شدت بیماری، انتخاب می شوند. انواع روش های ایمونوتراپی که طبیعتا به دسته داروهای این درمان تقسیم بندی می شوند عبارتند از:

درمان سرطان بدون عوارض
درمان سرطان بدون عوارض

بهترین مرکز ایمونوتراپی در تهران

ایمونوتراپی یک روش نوین است که هنوز در جهان هم چندان رواج پیدا نکرده است، چه برسد به ایران! اما نگران نباشید چراکه خوشبختانه گرچه مراکز آن معدود هستند، اما این درمان را در تهران هم می توانید تجربه کنید.

مرکز تخصصی درمان سرطان به آیند مجموعه ای متشکل از بهترین پزشکان متخصص در حوزه های مختلف درمان است که می تواند انواع درمان های سرطان را برای شما انجام دهد. از جراحی و شیمی درمانی گرفته تا رادیوتراپی و غیره. به آیند بسته به شرایط بیماری و وضعیت خود بیمار، بهترین روش درمان را پس از مشورت کادر پزشکی مجموعه انتخاب کرده و آن را برای شما انجام می دهد. خوشبختانه به لطف حضور دکتر امینه واقفی، فوق تخصص ژنتیک سرطان، به آیند خدمات ایمونوتراپی را نیز با بهترین کیفیت ممکن به شما ارائه می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا