جراحی سینه با لیزر | لیزر چه فوایدی برای جراحی سینه دارد؟

جراحی سینه با لیزر
جراحی سینه با لیزر

جراحی سینه با لیزر

اولین سوالی که با دیدن این عنوان برای هرکسی پیش می آید این است که مگر می توان با استفاده از لیزر سینه را جراحی کرد؟

گروه پزشکان بهایند، اولین مرکز هوشمند فوق تخصصی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان (اولین مرکز تخصصی درمان هدفمند و ایمنی درمانی)
ارتباط مستقیم با مرکز:

واتساپ(09023009259)

تعجب از این موضوع تنها به این علت است که افراد تصور محدودی نسبت به جراحی پستان دارند. جراحی سینه می تواند انواع مختلفی داشته باشد. مهمترین نوع جراحی پستان با هدف درمان سرطان پستان صورت می گیرد که به صورت ها و انواع مختلفی مانند ماستکتومی، لامپکتومی و غیره انجام می شود. از طرف دیگر انواع جراحی های ماموپلاستی نیز وجود دارند که با هدف بهبود وضعیت ظاهری سینه ها، بزرگ یا کوچک کردن سینه، یا حتی بازسازی آن مورد استفاده می گیرند.

طبیعی است که شاید با خود فکر کنید اشعه لیزر چگونه می تواند در انجام این جراحی ها مفید باشد؟ چگونه می توان با لیزر غده سرطانی را از بدن بیرون آورد، یا حجم سینه را بزرگ یا کوچک کرد؟

اما اشعه لیزر برای هیچکدام از اهداف مورد اشاره استفاده نمی شود!

واقعیت این است که دسته سومی از جراحی های سینه وجود دارد، که به آن لیفت سینه می گویند. و در مورد این دسته از عمل های سینه است که لیزر کاربرد دارد. اما این کاربرد چقدر است و چه تأثیراتی دارد؟ منظور از جراحی سینه با لیزر چیست؟

بهترین دکتر جراح سینه در تهران

با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات را بدانید و به فواید جراحی سینه با لیزر پی ببرید.

جراحی سینه با لیزر
جراحی سینه با لیزر

افتادگی سینه

پستان ها اندام های بسیار حساسی هستند که نسبت به شرایط محیطی از خود واکنش نشان می دهند. اگر به خوبی مراقب سینه های خود نباشید، ممکن است به سادگی آسیب ببینند. یکی از مشکلاتی که همیشه سینه ها را تهدید می کند، مسئله افتادگی آنها است.

سینه های به خاطر حجم و وزنی که دارند به راحتی تحت تأثیر جاذبه قرار می گیرند. تأثیری که همیشگی و دائمی است. یعنی سینه ها از وقتی که شروع به رشد می کنند، همواره تحت تأثیر این نیرو قرار می گیرند. سینه ها تا وقتی که جوان هستند قرص و محکم بر سر جایشان قرار می گیرند و همواه حالتی ایستاده و سر بالا دارند. اما کم کم با بالا رفتن سن، حالت کشسانی پوست از دست می رود و قدرت عضلات نگه دارنده سینه افت می کنند. این موضع در کنار تأثیر دائمی جاذبه باعث می شود تا سینه ها از حالت ایستاده و مستحکم اولیه افول کنند و دچار افتادگی شوند.

جراحی سینه با لیزر
جراحی سینه با لیزر

افتادگی سینه حالتی است که سینه ها در آن حالت کیسه ای پیدا کرده و رو به پایین می آیند. همچنین ممکن است نوک سینه ها نیز به سمت زیر سینه حرکت کند. سینه هایی که بزرگ تر هستند بیشتر دچار افتادگی می شوند، اما همه خانم ها با هر اندازه ای از سینه که دارند، در نقطه ای از زندگی خود به افتادگی سینه دچار خواهند شد.

لیفت سینه با لیزر

افتادگی سینه را می توان به صورت مقطعی درمان کرد. لیفت سینه یا عملی که با نام بالا کشیدن سینه هم شناخته می شود، عملی است که برای درمان افتادگی سینه مورد استفاده قرار می گیرد. افتادگی سینه را تنها با جراحی می توان درمان کرد. اما این گزاره این روزها ممکن است آنقدرها هم صحیح نباشد.

چراکه امروزه با پیشرفت های تکنولوژیک روش های مختلفی برای درمان و رفع افتادگی سینه به وجود آمده اند. که از جمله بهترین های آن لیفت سینه با لیزر است.

جراحی سینه با لیزر در واقع یک عمل جراحی نیست، بلکه همان لیفت سینه با لیزر است که به عنوان جایگزینی برای جراحی لیفت سینه مورد استفاده قرار می گیرد. علتی که این روزها لیفت سینه با لیزر رواج بیشتری پیدا کرده است، به خاطر این است که می تواند از مضرات و خطرات جراحی جلوگیری کند، و وعده تمام مزیت های آن را بدون برش دادن پوست سینه بدهد.

لیزر به واسطه ویژگی های مخصوصی که دارد می تواند برای لیفت سینه موثر باشد. سال ها است که از اشعه لیزر کنترل شده برای مصارف مختلف پزشکی و زیبایی استفاده می کنند. مواردی از جمله از بین بردن موهای زائد یا مخصوصا جوانسازی پوست.

نحوه اثر گذاری لیزر برای لیفت سینه هم دقیقا به همین ویژگی جوانسازی آن برمی گردد. واقعیت این است اشعه لیزر به صورت غیرمستقیم باعث لیفت سینه می شود. لیزر ویژگی جادویی عجیبی ندارد، بلکه می تواند به صورت کنترل شده به پوست آسیب وارد کند. آسیب هایی که ضرری ندارند و عوارضی ایجاد نمی کنند. این آسیب کنترل شده که به خاطر حرارت ایجاد شده توسط لیزر روی پوست است، باعث می شود تا پوست وارد فاز خوددرمانی شده و کلاژن تولید کند.

لیفت سینه با لیزر
لیفت سینه با لیزر

کلاژن ماده جوانسازی است که به صورت طبیعی در بدن وجود دارد. این ماده به صورت دائمی در سنین جوانی در بدن وجود دارد، اما با بالا رفتن سن سطح کلاژن پوست کاهش یافته و همین امر هم باعث شل شدن پوست و از بین رفتن حالت صاف و قدرت کشسانی آن می شود. در سنین بالاتر کلاژن تنها برای موارد درمانی و بهبود آسیب های پوستی وارد شده تولید می شود. و لیزر این قابلیت را دارد که پوست را به تولید کلاژن تحریک کند. بدون اینکه آسیبی جدی به آن برساند.

وقتی از اشعه لیزر روی سینه ها استفاده شود، این تاثیر روی کل اندام سینه پخش می شود. آسیبی که بدن نسبت به آن تحریک شده و برای جبرانش کلاژن تولید می کند. این ماده جوانساز سپس باعث کشیده شدن و جوانسازی پوست سینه، و در نهایت لیفت و جوانسازی خود سینه می گردد.

این نکته را نیز به یاد داشته باشید که می توان از لیفت سینه برای برطرف کردن ناقرینگی سینه استفاده نمود.

لیفت سینه با جراحی

گرچه روش های جایگزین لیفت سینه با جراحی، از جمله جراحی سینه با لیزر رواج زیادی پیدا کرده اند، اما هنوز هم هیچکدام نتوانسته اند به اندازه لیفت با جراحی مفید و موثر باشند. واقعیت این است که جراحی سینه با لیزر گرچه می تواند اثراتی روی لیفت سینه و درمان افتادگی آن داشته باشد، اما این تأثیرات هرگز به اندازه لیفت با جراحی، زیاد و با دوام نخواهند بود. به عبارت دیگر بهترین عمل جراحی لیفت سینه با لیزر تنها می تواند تا حدود 40 درصد لیفت با جراحی، افتادگی سینه را درمان کند، و اثر آن هم حداکثر تا 50 درصد از طول اثرگذاری جراحی دوام می آورد.

بنابراین اگر قصد دارید سینه های خود را لیفت کنید و افتادگی آنها را درمان نمایید، بهتر است به جای رفتن سراغ روش های جایگزین، وقت و هزینه خود را صرف بهترین روش لیفت سینه، یعنی جراحی لیفت سینه بکنید.

البته در مواردی که افتادگی سینه زیاد نیست و اتفاقا محدود است، استفاده از جراحی سینه با لیزر می تواند منطقی تر از جراحی لیفت سینه باشد.

لیفت سینه با جراحی
لیفت سینه با جراحی

بهترین جراح لیفت سینه در تهران

چنانچه قصد دارید برای درمان افتادگی سینه، جراحی لیفت پستان انجام دهید، بهتر است به یک متخصص حرفه ای و با تجربه مراجعه کنید. جراحی که بتواند بدون آسیب زدن به اندام داخلی سینه، این عمل را به بهترین نحو و با ایمنی بالا برای شما انجام دهد.

یادتان باشد که جراحی لیفت سینه، هیچ تأثیری روی حجم سینه ها ندارد و فقط روی پوست سینه انجام می شود. بنابراین اگر قصد دارید حجم سینه ها خود را تغییر دهید، بهتر است جراحی ماموپلاستی را انتخاب کنید. جراحی لیفت را می توان در کنار و همراه با عمل های دیگر، از جمله انواع ماموپلاستی یا بازسازی سینه نیز انجام داد.

دکتر امیرپاشا ابراهیمی، از جمله بهترین پزشکان فوق تخصص جراحی پستان در کشور هستند که می توانند انواع جراحی سینه را با بهترین کیفیت ممکن برای شما انجام دهند. مرکز پیشگیری و مبارزه با سرطان به‌آیند افتخار دارد که از حضور دائمی ایشان در کادر درمانی خود بهره ببرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا