من سرطان سینه دارم | تجربه سرطان سینه

من سرطان سینه دارم
من سرطان سینه دارم

من سرطان سینه دارم

همانطور که بارها در مقالات گذشته اشاره کرده ایم، سرطان سینه از بیمای های خطرناک و البته رایج در میان خانم ها به شمار می رود. در حقیقت آمار ابتلا به این سرطان در میان خانم ها به قدری بالا است که عملا نگران کننده شده است. علاوه بر این سرطان سینه، بعد از سرطان ریه، دومین سرطان کشنده در میان زنان به شمار می رود. اما علت مرگبار بودن سرطان سینه فقط و فقط به خاطر شناسایی و درمان دیرهنگام آن است.

گروه پزشکان بهایند، اولین مرکز هوشمند فوق تخصصی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان (اولین مرکز تخصصی درمان هدفمند و ایمنی درمانی)
ارتباط مستقیم با مرکز:

واتساپ(09023009259)

واقعیت این است که امروزه علم پزشکی می تواند به خوبی سرطان سینه را درمان کند. به شرطی که بیمار برای درمان دیر اقدام نکند. از همین رو سازمان بهداشت جهانی سال‌ها است که با راه اندازی کمپین های تبلیغاتی مختلف، سعی در آگاهی بخشی سراسری نسبت به این سرطان دارد. اگر خانم ها با این سرطان و علائم آن آشنایی داشته باشند، و مهمتر از آن، سرطان سینه را جدی بگیرند، آمار مرگ و میر در اثر این بیماری به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

از آنجایی هم که صرف زن بودن، ریسک ابتلا به سرطان سینه را برای فرد به همراه دارد، پس هر خانمی باید سرطان پستان را جدی بگیرد و بیهوده تصور نکند که به خاطر شرایطی مانند سن یا رعایت سبک زندگی سالم، از این بیماری مصون است.

در این مقاله اتفاقا قصد داریم تا در مورد یکی از موارد ابتلا به سرطان سینه در سنین نسبتا پایین صحبت کنیم. من سرطان سینه دارم

خانم آنجلینا جولی، از بازیگران سرشناس هالیوودی از جمله افرادی است که تحت عمل جراحی سرطان سینه قرار گرفته است. در ادامه به بررسی تجربه خانم جولی از سرطان سینه، از منظر پزشک درمانگر او می پردازیم. این تجربه به مطالب مفید و مهمی درباره سرطان سینه اشاره می کند.

من سرطان سینه دارم
من سرطان سینه دارم

تجربه سرطان سینه

در سال 2013 طی آزمایش ژنتیک تشخیص داده شد که شانس ابتلای خانم آنجلینا جولی به سرطان سینه، به خاطر وجود ژن BRCA1 بسیار بالا است. به همین خاطر ایشان تصمیم گرفتند تا برای پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه، تحت جراحی دوگانه ماستکتومی پروفیلاکتیک، یا ماستکتومی پیشگیرانه قرار بگیرند. به عنوان یکی از اعضای کادر درمانی ایشان، من واقعا تحت تأثیر شجاعت خانم جولی قرار گرفتم. چراکه با وجود جایگاهی که در سینما داشتند و تأثیری که این خبر ممکن بود روی شهرت ایشان داشته باشد، همچنان روی تصمیم خود پافشاری کردند، ریسک این کار را پذیرفتند و جراحی ماستکتومی و بازسازی سینه را انجام دادند.

امروزه بعد از هشت سال، اقدام شاعانه خانم جولی هنوز الهام بخش خیلی از زنان پر ریسک برای انجام آزمایشات ژنتیکی است. چون واقعیت این است که ژن های موروثی یکی از مهمترین عوامل ابتلا به سرطان پستان در کنار عوامل دیگر هستند. بنابراین هر خانمی که سابقه خانوادگی دور یا نزدیک از سرطان سینه دارد باید مراقب باشد و آزمایشات تشخیصی را به انجام برساند. من سرطان سینه دارم

رسانه‌ای شدن تصمیم خانم جولی باعث شد تا خیلی از خانم ها با مفهوم ماستکتومی پیشگیرانه و عمل بازسازی سینه آشنایی پیدا کنند. رسانه ها این آگاهی بخشی را با عنوان “اثر آنجلینا جولی” نامگذاری کردند. برای خود من به عنوان یک پزشک، این یک انگیزه، و نمونه مثال زدنی از خانمی است که توانست چنین تأثیر مثبت بزرگی روی زندگی دیگران داشته باشد.

من به شخصه خانم هایی را دیده ام که زندگی شان در نتیجه آگاهی بخشی عمومی حاصل از اثر آنجلینا جولی نجات پیدا کرده است.

در طول هشت سال گذشته، فنون ارزیابی ریسک سرطان سینه همچنان به پیشرفت خود ادامه داده اند. امروزه ما می دانیم که جهش های ژنتیکی ژن های BRCA فقط دو تا از جهش های بیشماری هستند که می توانند به طور قابل توجهی شانس ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهند. پنل های مولتی ژنی، امروزه انواع گوناگونی از جهش های ژنتیکی را تشخیص داده اند که می توانند موجب بروز سرطان سینه شوند. از جمله جهش ژن های : CHEK2، PALB2، PTEN ،TP53 و غیره.

طول عمر مبتلايان به سرطان سينه

شناسایی این جهش های ژنتیکی خطرناک به ارزیابی بهتر ریسک ابتلا به سرطان سینه، در طول زندگی خانم ها کمک کرده است.

تجربه سرطان سینه
تجربه سرطان سینه

امروزه ما عوامل متعددی را در سابقه خانوادگی افراد می شناسیم که می توانند نیاز به انجام تست ژنتیک سرطان سینه را الزامی کنند. عوامل خانوادگی که در صورت داشتن آنها باید تحت آزمایش ژنتیک سرطان سینه قرار بگیرید عبارتند از: من سرطان سینه دارم

  • سابقه فردی از ابتلا به سرطان سینه، از جمله سرطان پستان دو طرفه یا سرطان سینه سه گانه منفی تا سن 60 سالگی
  • سابقه فردی از ابتلا به سرطان تخمدان
  • سابقه خانوادگی از ابتلا به سرطان سینه در قبل از 50 سالگی، در دو نفر از فامیل های دور یا یکی از اعضای نزدیک خانواده، از جمله خواهر، مادر یا دختر
  • داشتن یک فامیل نزدیک مرد، که به سرطان سینه مبتلا شده است

شانس ابتلا به سرطان سینه در خانم هایی که تحت جراحی ماستکتومی پیشگیرانه قرار می گیرند، تقریبا تا 90 درصد کاهش پیدا می کند. هرچند باید تأثیر این تصمیم مهم روی زندگی فردی خود را حتما در نظر داشته باشید. یادتان باشد که ماستکتومی عملی است برای تخلیه کامل سینه ها و کنار آمدن با این مسئله ممکن است کار راحتی برای همه نباشد.

انجام ماستکتومی پیشگیرانه برای هر خانمی که شانس ابتلا به سرطان سینه دارد خوب نیست. عواملی از جمله سن، تمایل فرد برای تحمل ریسک ابتلا به سرطان و شرایط عمومی سلامتی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردارند. اکثر پزشکان به درستی تلاش می کنند که تا جای ممکن از انجام جراحی ماستکتومی پیشگیرانه خودداری کنند. اگر واقعا انجام این جراحی ضرورتی نداشته باشد، یک جراح سینه خوب ترجیح می دهد که از آن اجتناب کند. چراکه این عمل می تواند تأثیرات زیادی روی روحیه، اعتماد به نفس و زندگی شخصی فرد داشته باشد.

زمانی که تصمیم برای انجام ماستکتومی پیشگیرانه به صورت قطعی گرفته می شود، سپس باید گزینه های بازسازی سینه هم در نظر گرفته شوند. به عنوان یک جراح سینه اعتقاد دارم که در نظر گرفتن تصمیم و سلیقه بیمار از اهمیت بالایی برخوردار است. اینکه قصد دارد برای بازسازی سینه از ایمپلنت استفاده کند یا از بافت های پیوندی مانند تزریق چربی استفاده نماید. من سرطان سینه دارم

شرایط هر بیماری منحصر به فرد است. به همین خاطر فرآیند درمانی برای هر خانم، با دیگری تفاوت می کند. برای رسیدن به بهترین راهکار درمانی، پزشک باید ترجیحات بیمار، تیپ بدنی او، سبک زندگی و شرایط عمومی سلامتی او را در نظر بگیرد.

بهترین مرکز درمان سرطان سینه

همانطور که در این تجربه نوشته شده، بهترین روش برای دریافت بهترین درمان سرطان سینه، مراجعه به یک کادر پزشکی است. چیزی که در کشور ما زیاد پیدا نمی شود.

بهترین مرکز درمان سرطان سینه
بهترین مرکز درمان سرطان سینه

هنگامی به جای یک پزشک متخصص، کادر پزشکی حرفه ای را انتخاب می کنید، یعنی گروهی از پزشکان که هر کدام در حوزه های مختلفی تخصص دارند پرونده شما را بررسی می کنند. تمام پزشکانی که برای طی کردن فرآیند به آنها احتیاج دارید در کادر درمانی حاضر خواهند بود. از مختصصان غربالگری و ژنتیک سرطان گرفته تا متخصصان درمان سرطان از جمله جراح، متخصص شیمی درمانی و پرتو درمانی و غیره. بنابراین این پزشکان با بررسی کامل وضعیت بیمار می توانند بهترین راهکار درمانی را مطابق با شرایط او تنظیم، و سپس اجرا کنند. من سرطان سینه دارم

گروه پزشکان به‌آیند از معدود مراکز درمان و پیشگیری از سرطان در کشور است که یک کادر درمانی مجرب و کارآزموده را در اختیار شما قرار می دهد. با مراجعه به به‌آیند می توانید از کیفیت و اثربخشی درمانی همه‌جانبه اطمینان خاطر داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا