مراقبت تسکینی در سرطان | گروه پژوهشی بهایند

مراقبت تسکینی چیست؟

مراقبت تسکینی به مجموعه مراقبت هایی اطلاق می گردد که به منظور بهبود کیفیت زندگی بیمارانی که به یک بیماری جدی یا تهدید کننده زندگی مانند سرطان مبتلا هستند ، انجام می شود. مراقبت تسکینی رویکردی برای مراقبت است که شخص را به عنوان یک کل ، نه فقط به خاطر بیماری او ، مخاطب قرار می دهد. هدف از این رویکرد ، پیشگیری یا درمان ، در کوتاه ترین زمان ممکن ، رفع علائم و عوارض جانبی بیماری و درمان آن ، علاوه بر هر گونه مشکلات روانشناختی ، اجتماعی و عاطفی مرتبط است. مراقبت تسکینی را مراقبت راحت ، مراقبت حمایتی و کنترل علائم نیز می نامند. بیماران ممکن است در بیمارستان ، یک کلینیک سرپایی ، یک مرکز مراقبت طولانی مدت یا در خانه تحت نظر پزشک از مراقبت تسکینی برخوردار شوند. مراقبت تسکینی در بیماران سرطانی

گروه پزشکان بهایند، اولین مرکز هوشمند فوق تخصصی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان (اولین مرکز تخصصی درمان هدفمند و ایمنی درمانی)
ارتباط مستقیم با مرکز:

واتساپ(09023009259)

 

چه کسانی مراقبت تسکینی ارائه می دهند؟

مراقبت های تسکینی معمولاً توسط متخصصان مراقبت های تسکینی ، پزشکان مراقبت های بهداشتی که آموزش های ویژه را دیده اند و یا گواهینامه مراقبت های تسکینی دارند ، ارائه می شود. آنها با توجه به مشکلات جسمی ، عاطفی ، اجتماعی و معنوی بیماران مبتلا به سرطان که ممکن است در طول تجربه سرطان با آنها روبرو شوند ، مراقبت جامعی را از بیمار و خانواده یا پرستار ارائه می دهند. مراقبت تسکینی ppt

غالباً ، متخصصان مراقبت های تسکینی به عنوان بخشی از یک تیم چند رشته ای در کنار هم همکاری می کنند که ممکن است شامل پزشکان ، پرستاران ، متخصصان تغذیه ، داروسازان ، روحانیون ، روانشناسان و مددکاران اجتماعی باشد. تیم مراقبت تسکینی همراه با تیم مراقبت از آنکولوژی برای مدیریت بیماری شما و ارتقای سطح کیفی زندگی می توانند با شما همکاری می کند.

متخصصان مراقبت تسکینی همچنین امکان پشتیبانی را فراهم می کنند ، ارتباط بین اعضای تیم پزشکی را تسهیل می کنند و با بحث در مورد اهداف مراقبتی به بیمار کمک می کنند.

 

در مراقبت تسکینی به چه مواردی پرداخته می شود؟

اثرات جسمی و عاطفی سرطان و درمان آن ممکن است از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت باشد. مراقبت تسکینی می تواند طیف گسترده ای از مسائل را حل کند ، نیازهای خاص فرد را در مراقبت ادغام کند. یک متخصص مراقبت تسکینی موارد زیر را برای هر بیمار در نظر می گیرد:

  • جسمانی. علائم بدنی شایع شامل درد ، خستگی ، از دست دادن اشتها ، حالت تهوع ، استفراغ ، تنگی نفس و بی خوابی است.
  • عاطفی و کنار آمدن. متخصصان مراقبت تسکینی می توانند منابعی را برای کمک به بیماران و خانواده ها در کنار آمدن با عواطف ناشی از تشخیص سرطان و درمان سرطان فراهم کنند. افسردگی ، اضطراب و ترس تنها برخی از نگرانی هایی است که می تواند از طریق مراقبت تسکینی برطرف شود.
  • معنوی. با تشخیص سرطان ، بیماران و خانواده ها اغلب عمیق تر به دنبال معنی زندگی خود هستند. برخی دریافته اند که این بیماری آنها را به ایمان یا اعتقادات معنوی خود نزدیک می کند ، در حالی که دیگران برای درک علت سرطان شان تلاش می کنند. یک متخصص مراقبت های تسکینی می تواند به افراد کمک کند تا عقاید و ارزش های خود را کشف کنند تا بتوانند احساس آرامش پیدا کنند یا به نقطه ای از پذیرش متناسب با شرایط خود برسند.
  • نیازهای مراقبتی. اعضای خانواده بخشی مهم در مراقبت از سرطان هستند. آنها مانند بیمار نیازهای متغیری دارند. معمول است که اعضای خانواده تحت تأثیر مسئولیتهای اضافی که بر عهده آنها قرار می گیرد ، تحت فشار قرار بگیرند. در حالی که بسیاری از افراد مسئولیت مراقبت از یکی از بستگان بیمار خود را در هنگام انجام مسئولیت های دیگر مانند کار ، وظایف خانه و مراقبت از سایر اعضای خانواده را سخت می دانند. عدم اطمینان در مورد چگونگی کمک به عزیزانشان در موقعیت های پزشکی ، حمایت ناکافی اجتماعی و احساساتی مانند نگرانی و ترس نیز می تواند بر استرس مراقبت کننده بیفزاید. این چالش ها می توانند سلامت خود مراقبان را به خطر بیندازند. متخصصان مراقبت تسکینی می توانند به خانواده ها و دوستانشان کمک کنند تا کنار بیایند و از آنها پشتیبانی لازم را انجام دهند.
  • نیازهای عملی. متخصصان مراقبت های تسکینی همچنین می توانند با نگرانی های مالی و حقوقی ، سوالات درباره بیمه و نگرانی های شغلی کمک کنند. بحث درباره اهداف مراقبت نیز از مولفه های مهم مراقبت تسکینی است. این شامل صحبت در مورد دستورالعمل های پیش رو و تسهیل ارتباط بین اعضای خانواده ، مراقبان و اعضای تیم مراقبت از آنکولوژی است.

 

در چه مواقع از مراقبت تسکینی سرطان استفاده می شود؟

مراقبت های تسکینی ممکن است در هر نقطه از طول درمان سرطان ، از تشخیص تا پایان زندگی ، ارائه شود. هنگامی که فردی تحت مراقبت تسکینی قرار می گیرد ، ممکن است به درمان سرطان ادامه دهد. مراقبت تسکینی در ایران

 

چگونه یک فرد به مراقبت تسکینی دسترسی پیدا می کند؟

متخصص سرطان (یا شخصی که در تیم مراقبت از آنکولوژی شما قرار دارد) اولین کسی است که باید درباره مراقبت تسکینی از او سوال کنید. بسته به نیازهای جسمی و عاطفی شما ممکن است او شما را به یک متخصص مراقبت تسکینی ارجاع دهد. برخی از سازمان های ملی ، پایگاه داده برای مراجعه دارند. مراقبت تسکینی pdf

 

تفاوت مراقبت تسکینی و پرستاری چیست؟

از آنجا که تسکین دهنده می تواند در هر نقطه از طول دوره مراقبت از سرطان آغاز شود ، پرستاری زمانی آغاز می شود که درمان شفاهی دیگر هدف مراقبت نباشد و تنها کیفیت زندگی باشد.

مراقبت های تسکینی می تواند به بیماران و عزیزانشان کمک کند تا از معالجه ای که برای درمان یا کنترل بیماری به مراقبت از بیمارستان انجام می شود ، عبور کنند:

  • آماده سازی آنها برای تغییرات فیزیکی که ممکن است در اواخر عمر رخ دهد
  • کمک به آنها در کنار آمدن با افکار مختلف و مسائل عاطفی ناشی از آن
  • پشتیبانی از اعضای خانواده

 

چه کسی هزینه های مراقبت تسکینی را پرداخت می کند؟

بیمه درمانی خصوصی معمولاً خدمات مراقبت تسکینی را تحت پوشش قرار نمی دهد. هزینه برخی از خدمات پزشکی را که مدیریت علائم را برطرف می کنند پرداخت می شود. پوشش پزشکی برخی از خدمات مراقبت های تسکینی متفاوت است. در این خصوص و پوشش هزینه های خود باید با یک مددکار اجتماعی یا مشاور مالی بیمارستان خود مشورت کنند.

 

آیا تحقیقاتی وجود دارد که نشان دهد مراقبت تسکینی مفید است؟

تحقیقات نشان می دهد که مراقبت های تسکینی و بسیاری از مولفه های آن برای سلامت و رفاه بیمار و خانواده مفید است. در سال های اخیر ، برخی مطالعات نشان داده اند که ادغام مراقبت های تسکینی در مراقبت های معمول سرطان بیمار بلافاصله پس از تشخیص سرطان پیشرفته می تواند کیفیت زندگی و خلق و خوی آنها را بهبود بخشد و ممکن است بقا را طولانی کند. انجمن انکولوژی بالینی آمریکا توصیه می کند که تمام بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته تحت مراقبت تسکینی قرار گیرند.

 

سخن پایانی 

گروه پزشکان بهایند

چنانچه به مشاوره نیاز دارید به این صفحه مراجعه فرمایید یا اگر به دنبال یک تیم متخصص با تجربه و کار آزموده در درمان سرطان در ایران هستید، فهرست متخصصان ما را در این زمینه بررسی کنید. این متخصصان کارآزموده روش های جدید درمان سرطان پانکراس را به بهترین شکلی که مناسب شماست به شما ارائه می دهند.

ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم.

تماس با ما

شاد و تندرست باشید.

گروه پژوهش و تحقیقات بهایند

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا