مهمترین نکات درباره جراحی زیبایی سینه | بهترین جراح سینه در تهران

همه چیز درباره جراحی زیبایی سینه

جراحی زیبایی سینه – که به آن ماموپلاستی تقویت کننده نیز گفته می شود – عملی است که به منظور افزایش سایز پستان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این جراحی شامل قرار دادن ایمپلنت های پستان در زیر بافت پستان یا عضلات سینه است.

گروه پزشکان بهایند، اولین مرکز هوشمند فوق تخصصی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان (اولین مرکز تخصصی درمان هدفمند و ایمنی درمانی)
ارتباط مستقیم با مرکز:

واتساپ(09023009259)

فلوشیپ جراحی پستان

برای برخی از خانم ها ، جراحی زیبایی سینه راهی برای افزایش اعتماد به نفس است. برای برخی دیگر ، این جراحی از بازسازی پستان برای شرایط مختلف از جمله بعد از برداشتن سینه است.

اگر قصد انجام جراحی زیبایی سینه را دارید ، با یک جراح پلاستیک مشورت کنید. اطمینان حاصل کنید که جراحی شامل چه مواردی می شود ، از جمله خطرات احتمالی ، عوارض و مراقبت های بعد از آن.

جهت مشاوره با بهترين جراح سينه در تهران لطفا کلیک کنید.

 

ماموپلاستی چیست و چرا انجام می شود؟

طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی

جراحی پستان ممکن است در موارد زیر به شما کمک کند:

  • اگر فکر می کنید سینه هایتان کوچک است یا یکی از آنها کوچکتر از دیگری است ، و با این کار ظاهر خود را بهبود می دهید و این امر بر نحوه لباس پوشیدن یا نوع سوتین مورد نیاز برای عدم تقارن سینه های تان تأثیر می گذارد
  • پس از بارداری یا کاهش وزن قابل توجه ، سایز پستان های خود را تنظیم کنید
  • در صورت نارضایتی از سینه های خود پس از جراحی پستان برای سایر شرایط پزشکی ، این وضعیت را اصلاح کنید
  • اعتماد به نفس خود را بهبود ببخشید

اهداف کلی خود را با جراح پلاستیک خود در میان بگذارید تا بتوانید در مورد جراحی پستانها یک تصمیم واقع بینانه اتخاذ کنید.

جراح سینه خوب در تهران

خطرات جراحی زیبایی سینه

ماموپلاستی تقویت کننده خطرات مختلفی از جمله:

  • تشکیل بافت اسکار که شکل کاشت پستان را مخدوش می کند (انقباض كپسول پروتز سينه)
  • درد پستان
  • عفونت
  • تغییر در حس نوک پستان و پستان ها
  • تغییر پوزیشن ایمپلنت سینه
  • نشت یا پارگی ایمپلنت سینه

اصلاح این عوارض ممکن است نیازمند عمل جراحی بیشتری برای برداشتن یا جایگزینی ایمپلنت ها باشد.

لنفوم سلول بزرگ آناپلاستیک مرتبط با ایمپلنت سینه

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) ارتباط احتمالی بین ایمپلنت سینهو ایجاد لنفوم سلول بزرگ آناپلاستیک (ALCL) ، یک سرطان غیر معمول سیستم ایمنی بدن را شناسایی کرده است. این بیماری به عنوان لنفوم سلول بزرگ آناپلاستیک مرتبط با ایمپلنت سینه (BIA-ALCL) شناخته می شود. FDA معتقد است زنانی که ایمپلنت سینه دارند ، خطر ابتلا به BIA-ALCL به میزام بسیار کمی در آنها افزایش می یابد. با این حال ، این بدان معنا نیست که این ایمپلنت ها باعث BIA-ALCL می شوند. برای درک رابطه بین وضعیت و ایمپلنت های پستان ، تحقیقات بیشتری لازم است.

بیماری ایمپلنت سینه

علائم سیستمیک – که گاهی بیماری ایمپلنت سینه نیز نامیده می شود – ممکن است با ایمپلنت سینه همراه باشد. ارتباط دقیق این علائم با ایمپلنت های پستان به وضوح مشخص نیست. علائم و نشانه های گزارش شده شامل خستگی ، از دست دادن حافظه ، بثورات پوستی ، مشکل تمرکز و تفکر و درد مفاصل است. برداشتن ایمپلنت سینه ممکن است علائم را معکوس کند. تحقیقات برای تعیین این ارتباط و علت آن ادامه دارد. اگر ایمپلنت سینه دارید و هر یک از این علائم و نشانه ها را تجربه می کنید با جراح پلاستیک خود صحبت کنید.

اگر متوجه تغییراتی در پستان یا ایمپلنت خود شدید ، فورا با پزشک خود صحبت کنید. ویزیت های پیگیری مداوم و آزمایش های غربالگری مناسب می توانند عوارض احتمالی مربوط به جراحي بزرگ كردن را شناسایی و برطرف کنند.

 

آمادگی های لازم برای جراحی زیبایی سینه

جراحي بزرگ كردن سينه نی نی سایت

در مورد ترجیحات ، اندازه و شکل ظاهری پستان های خود با یک جراح پلاستیک مشورت خواهید کرد. جراح انواع خاصی از ایمپلنت ها – صاف یا بافت دار ، گرد یا اشکی شکل ، سالین یا سیلیکونی – و همچنین گزینه هایی برای روش های جراحی را برای شما شرح خواهد داد.

اطلاعات کتبی ، مانند اطلاعات مربوط به سازنده ایمپلنت را با دقت مرور کنید و نسخه هایی را برای سوابق خود نگه دارید.

قبل از تصمیم به انجام جراحی زیبایی سینه ، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • ایمپلنت سینه از افتادگی پستان های شما جلوگیری نمی کند. جراح پلاستیک شما ممکن است علاوه بر بزرگ شدن سینه ، برای اصلاح افتادگی پستان ، جراحی لیفت پستان را نیز توصیه کند.
  • تضمین نمی شود که ایمپلنت های پستان ماندگاری مادام العمر داشته باشند. متوسط ​​طول عمر یک ایمپلنت حدود 10 سال است. پارگی ایمپلنت یک احتمال معمول است. همچنین ، سینه های شما پیر می شوند و عواملی مانند افزایش وزن یا کاهش وزن ممکن است شکل پستان شما را تغییر دهد. این مسائل احتمالاً به جراحی بیشتری خواهد انجامید.
  • ماموگرافی ممکن است پیچیده تر شود. اگر ایمپلنت پستان دارید ، علاوه بر انجام ماموگرافی معمول ، به نماهای تخصصی بیشتری نیز نیاز خواهید داشت.
  • ایمپلنت سینه ممکن است شیردهی را مختل کند. بعضی از خانم ها پس از جراحی سینه می توانند با موفقیت دوران شیردهی را سپری کنند. با این حال ، برای برخی دیگر ، شیردهی یک چالش بزرگ است.
  • بیمه هزینه ایمپلنت سینه را پوشش نمی دهد. مگر اینکه از نظر پزشکی لازم باشد – مانند انجام ماستکتومی برای سرطان پستان – اما به طور کل ، جراحی زیبایی سینه تحت پوشش بیمه نیست. آمادگی این را داشته باشید تا از عهده هزینه ها ، از جمله جراحی های مربوطه یا آزمایشات تصویربرداری در آینده برآیید.
  • ممکن است بعد از برداشتن ایمپلنت پستان به جراحی بیشتری نیاز داشته باشید. اگر تصمیم دارید که ایمپلنت های خود را بردارید ، ممکن است به جراحی لیفت پستان یا جراحی اصلاحی دیگری برای کمک به بازسازی ظاهر پستان خود نیاز داشته باشید.
  • در خصوص ایمپلنت های سیلیکونی انجام غربالگری پارگی توصیه می شود. FDA مانیتورینگ معمول توسط MRI پستان را هر پنج تا شش سال یکبار پس از قرار دادن ایمپلنت سیلیکونی از حیث پارگی توصیه می کند. سپس ، هر دو تا سه سال یک بار MRI پستان توصیه می شود. سونوگرافی ممکن است یک روش غربالگری جایگزین باشد – مگر اینکه علائمی داشته باشید. با جراح پلاستیک خود در مورد نوع خاص تصویربرداری مورد نیاز برای نظارت روتین روی کاشت خود صحبت کنید.

ممکن است قبل از جراحی به ماموگرافی پایه نیاز داشته باشید. پزشک ممکن است ملاحظات دارویی خاصی را قبل از جراحی نیز تنظیم کند. به عنوان مثال ، پرهیز از مصرف آسپرین یا سایر داروهایی که می توانند خونریزی را افزایش دهند مهم است.

اگر سیگار می کشید ، جراح از شما می خواهد که برای مدتی – حدود چهار تا شش هفته – قبل و بعد از جراحی سیگار را ترک کنید.

با کسی قرار بگذارید که بعد از جراحی ، شما را به خانه برساند و حداقل برای اولین شب در کنار شما بماند.

 

آنچه شما می توانید انتظار داشته باشید

جراحی پستان

عمل بزرگ کردن پستان را می توان در یک مرکز جراحی یا مراکز سرپایی انجام داد. احتمالاً بعد از جراحی همان روز به خانه می روید. این روش به ندرت به بستری شدن در بیمارستان نیاز دارد.

بعضی اوقات ، عمل بزرگ کردن پستان ضمن بی حسی موضعی انجام می شود ، بدین مفهوم که شما بیدار هستید ولی ناحیه پستان شما بی حس است. هر چند اغلب ، عمل زيبايي سينه ضمن بیهوشی عمومی انجام می شود ، در این حالت شما برای جراحی در خواب هستید. جراح پلاستیک شما گزینه های مختلف بیهوشی را با شما بررسی می کند.

 

هزینه عمل زيبايي سينه زنان

هزينه عمل پروتز سينه می تواند بسیار متفاوت تمام شود. قیمت ایمپلنت سینه با کیفیت بالا بین 100 تا 500 دلار تخمین زده می شود و بین 2 تا 5 سال ماندگاری دارد. لازم به ذکر است که بسیاری از شرکت های بیمه ، هزينه عمل پروتز سينه را پوشش نمی دهند.

 

در طول جراحی زیبایی سینه

كپسول پروتز سينه

برای قرار دادن ایمپلنت پستان ، جراح پلاستیک شما یک برش (برش) در یکی از سه نقطه زیر ایجاد می کند:

  • چین زیر پستان (اینفراماماری)
  • زیر بغل (آگزیلاری)
  • در اطراف نوک پستان (پیری آئولار)

بعد از ایجاد برش ، جراح بافت پستان شما را از عضلات و بافت همبند قفسه سینه جدا می کند. این باعث ایجاد یک جیب در پشت یا جلوی خارجی ترین عضله دیواره قفسه سینه (عضله پکتورال) می شود. جراح ایمپلنت را در این جیب قرار داده و آن را در پشت نوک پستان شما قرار می دهد.

ایمپلنت های سالین خالی در جای خود قرار گرفته می شوند و سپس با آب نمک استریل پر می شوند. ایمپلنت های سیلیکونی از قبل با ژل سیلیکون پر می شوند.

وقتی ایمپلنت در جای خود قرار گرفت ، جراح برش را می بندد – معمولاً با بخیه – و آن را با چسب پوست و نوار جراحی پانسمان می کند.

 

بعد از عمل ماموپلاستی

درد ورم سينه بعد از عمل ماموپلاستي به احتمال زیاد برای چند هفته ادامه دارد. احتمال کبودی نیز وجود دارد. انتظار می رود که با مرور زمان جای زخم ها محو شود اما کاملاً از بین نمی رود.

در حالی که در حال بهبودی هستید ، استفاده از یک باند فشاری یا سوتین ورزشی برای پشتیبانی بیشتر و قرارگیری ایمپلنت های پستان در جای خود ، کمک کننده است. جراح تان ممکن است داروهای ضد درد نیز تجویز کند.

دستورالعمل های جراح خود را در مورد بازگشت به فعالیت های منظم دنبال کنید. اگر شغل فیزیکی طاقت فرسایی ندارید ، ممکن است در عرض چند هفته بتوانید به کار خود برگردید. حداقل به مدت دو هفته از فعالیت های سنگین – هر چیزی که می تواند ضربان یا فشار خون تان را بالا ببرد – خودداری کنید. در حین ریکاوری ، به یاد داشته باشید که پستان های شما به تماس بدنی یا حرکات ناگهانی و خشن حساس خواهند بود.

اگر جراح تان از بخیه هایی استفاده کرده باشد که به خودی خود جذب نمی شوند یا لوله های تخلیه را در نزدیکی پستان تان قرار نداده است ، برای برداشتن آنها نیاز به مراجعه بعدی دارید.

اگر متوجه داغی و قرمزی در پستان خود شدید یا تب کردید ، ممکن است دچار عفونت شده باشید. در این صورت ، در اسرع وقت با جراح خود تماس بگیرید. در صورت تنگی نفس یا درد قفسه سینه نیز با جراح خود تماس بگیرید.

 

نتیجه عمل ماموپلاستی

جراحی زیبایی سینه می تواند اندازه و شکل پستان شما را تغییر دهد. این جراحی ممکن است باعث بهبود تصویر بدنی و اعتماد به نفس شما شود. اما شما نیز میبایست انتظارات واقع بینانه ای نسبت به این عمل داشته باشید و کمال انتظار را نداشته باشید.

لازم به ذکر ، سینه های شما پس از جراحی زیبایی سینه نیز فرایند پیری را طی خواهند کرد. افزایش وزن یا کاهش وزن ممکن است شکل پستان شما را نیز تغییر دهد. اگر از ظاهر پستان خود ناراضی هستید ، می توانید برای اصلاح این مشکلات دست به دامان جراحی بیشتری شوید.

 

بهترين جراح زيبايي سينه در تهران | بهترين دكتر پروتز سينه ني ني سايت

بهترين جراح سينه ني ني سايت
جراح سينه خوب

چنانچه به مشاوره نیاز دارید به این صفحه مراجعه فرمایید یا اگر به دنبال یک تیم متخصص با تجربه و کار آزموده در درمان سرطان در ایران هستید، فهرست متخصصان ما را در این زمینه بررسی کنید. این متخصصان کارآزموده روش های جدید درمان سرطان را به بهترین شکلی که مناسب شماست به شما ارائه می دهند.

چنانچه به دنبال بهترین جراح سينه در تهران هستید ، ما به شما دکتر امیرپاشا ابراهیمی دارای بورد تخصصی جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران ، فلوی رسمی جراحی پستان (سرطان و زیبایی) از دانشگاه علوم پزشکی تهران ، از اعضای زبده تیم به آیند را معرفی می کنیم.

برای مشاوره با ایشان روی لینک زیر کلیک کنید:

تماس با ما

ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم.

شاد و تندرست باشید.

گروه پژوهش و تحقیقات بهایند

منبع: mayoclinic

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا