درمان سرطان رحم با طب سنتی | 8 گیاه و ادویه ضد سرطان

درمان سرطان رحم با طب سنتی | جلوگیری از سرطان رحم در طب سنتی

درمان های مقابله با سرطان بیش از آنچه که تصور کنید، موجود است. برخی اوقات همه آنها درست در داخل کابینت ادویه های تان یافت می شوند. نزدیک به 200 ترکیب حاوی ادویه تنها به دلیل دارا بودن فواید سلامتی شناخته شده اند.

گروه پزشکان بهایند، اولین مرکز هوشمند فوق تخصصی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان (اولین مرکز تخصصی درمان هدفمند و ایمنی درمانی)
ارتباط مستقیم با مرکز:

واتساپ(09023009259)

توجه داشته باشید که مصرف موارد زیر جایگزین درمان اصلی بیماری تان نمی شود. حتما قبل از استفاده از این موادغذایی و ادویه جات حتما با پزشک خود مشورت کنید.

بسیاری از ویژگی های مثبتی که در ادویه ها یافت می شود، به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی قدرتمند آنها است. مزایای سلامتی بیولوژیکی گیاهان و ادویه ها ناشی از توانایی آنها در ایجاد تغییر در برخی از فرآیندهای سلولی، به ویژه دسته های مرتبط با متابولیسم دارو ، تقسیم سلولی ، آپوپتوز ، تمایز سلولی و سیستم ایمنی (توانایی بدن برای پاسخ ایمنی طبیعی به دنبال قرار گرفتن در معرض یک آنتی ژن) است.

این گیاهان و ادویه جات خوش طعم و عطر را به وعده های غذایی روزانه خود بیافزایید تا عملکرد ایمنی بدن تان تقویت شده و از بیماری ها از جمله سرطان رحم دور بمانید.

درمان قطعی سرطان رحم: رادیوتراپی رحم

 

درمان سرطان رحم با طب سنتی : رزماری

درمان سرطان رحم با طب سنتی
رزماری

دو ماده موجود در رزماری عبارتند از: اسید کافئیک و اسید رزمارینیک. این دو ماده سرشار از آنتی اکسیدان هستند و به عنوان ضد التهاب عمل می کنند. رزماری همچنین سرشار از کارنوزول است که این گیاه را تبدیل به یک ضد تومور می کند (به جلوگیری از تشکیل تومورها کمک می کند). همچنین کشف شده است که رزماری دارای یک ماده سم زدا است که می تواند سرطان پستان را از همان ابتدا از بین ببرد.

ترپنس ، آخرین ماده قدرتمند موجود در رزماری است که استرس اکسیداتیو را کاهش داده و از عامل محافظت کننده شیمیایی برخوردار است (در مقابل اثر شیمی درمانی به محافظت از بافت سالم کمک می کند).

 

درمان سرطان رحم با طب سنتی : جعفری

درمان سرطان رحم با طب سنتی
جعفری

روغن بسیار لطیف و فرار جعفری ، میریستین نام دارد که در مطالعات حیوانی نشان داده است که مانع از تشکیل تومور به ویژه در در ریه ها می شود. فعالیت این روغن آن را واجد شرایط می کند که تا در زمره یک عامل محافظت کننده شیمیایی قرار بگیرید. این گیاه ضد سرطان همچنین می تواند به خنثی سازی برخی مواد سرطان زاد مانند دود دست دوم کمک کند. جعفری همچنین حاوی آپیژنین ، یک روغن طبیعی است که با آنژیوژنز پیوند بر قرار کرده که در کاهش رشد رگ های خونی است تومورهای سرطانی را با مواد مغذی تأمین می کند، موثر است.

 

جلوگیری از سرطان رحم در طب سنتی : زردچوبه

درمان سرطان رحم با طب سنتی
زردچوبه

این ادویه خوشرنگ به عنوان پادشاه ادویه های ضد سرطان شناخته می شود. زردچوبه حاوی ماده ای به نام کورکومین است. اثبات شده است که کورکومین رشد سلول های سرطانی مختلفی از جمله ، تومورهای استخوانی ، سینه ، رحم ، مغز ، روده بزرگ ، کبد ، لوزالمعده ، معده ، مثانه ، کلیه ، پروستات ، لوسمی ، سرطان تخمدان و ملانوم را مهار می کند. زردچوبه در سراسر جهان به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی برای درمان عفونت ، التهاب ، پشتیبانی از بهبود زخم و بهبود هضم شناخته شده است.

یكی از مزایای قدرتمند ضد سرطان این ادویه در توانایی آن در القای آپوپتوز است که به معنای مرگ برنامه ریزی شده سلول های سرطانی بدون لمس یا آسیب رساندن به سایر سلول های سالم است.

 

درمان سرطان رحم با طب سنتی : سیر

درمان سرطان رحم با طب سنتی
سیر

در طول تاریخ یک تقویت کننده قدرتمند سیستم ایمنی بدن ، سیر به شمار می رود که به دلیل خواص گیاهی و دارویی اش مورد استفاده قرار گرفته است. اثبات شده است که سیر خطر ابتلا به انواع سرطان ها به ویژه سرطان روده بزرگ ، معده ، روده ، رحم و پروستات را کاهش می دهد.

سیر دارای خواص ضد باکتریایی قوی است و توانایی جلوگیری از تشکیل و متوقف کردن فعالیت مواد ایجاد کننده سرطان را نیز دارد. سیر همچنین می تواند ترمیم DNA را تقویت کند ، روند تکثیر سلول های سرطانی را کند سازد و مانند سایر ادویه ها می تواند باعث القای آپوپتوز شود.

 

جلوگیری از سرطان رحم در طب سنتی : اورگانو یا پونه کوهی

جلوگیری از سرطان رحم در طب سنتی
اورگانو یا پونه کوهی

اورگانو یا پونه کوهی حاوی مقادیر بسیار زیادی آنتی اکسیدان و ترکیبات ضد میکروبی است. این ماده حاوی کوئرستین فیتوشیمیایی است که به عامل کاهش رشد سرطان و تشدید آپوپتوز مشهور است. ترکیباتی که به اورگانو خواص ضد میکروبی می دهد از سرطان روده بزرگ و پروستات محافظت کرده و همچنین رشد سلول های سرطانی بدخیم را در بدن محدود می کند.

 

درمان سرطان رحم با طب سنتی : فلفل قرمز

جلوگیری از سرطان رحم در طب سنتی
فلفل قرمز

فلفل قرمز از خانواده فلفل چیلی به شمار می رود. در سرتاسر جهان از این ادویه به عنوان ماده ای برای طعم دادن به غذاها استفاده می شود. ماده ضد سرطانی آن کپسایسین است که همین ماده موجب تندی فلفل می شود و همچنین عاملی برای تقویت آپوپتوز شناخته می شود. هر چه فلفل قرمز تند تر باشد ، حاوی کپسایسین بیشتری است.

آزمایش های اولیه در مورد سلول های سرطانی بر روی موش ها نشان می دهد که کپسایسین باعث می شود سلول های سرطانی پروستات به نوعی دست به خودکشی بزنند. کپسایسین باعث شده است که تقریباً 80 درصد سلول های سرطانی پروستات در موش ها از بین بروند. علاوه بر این ، اندازه تومورهای سرطان پروستات تحت درمان با کپسایسین، تقریباً یک پنجم اندازه تومورها در موش های درمان نشده بود.

 

درمان سرطان رحم با طب سنتی : زنجبیل

جلوگیری از سرطان رحم در طب سنتی
زنجبیل

پس از زردچوبه ، زنجبیل یکی از قوی ترین ادویه های ضد سرطان در جهان است. قرن هاست زنجبیل به عنوان یک داروی طبیعی برای درمان انواع بیماری ها از جمله سرطان رحم مورد توجه گسترده ای قرار گرفته است. در یک مطالعه انجام شده در دانشگاه ایالتی جورجیا ، از عصاره کامل زنجبیل استفاده شد تا نشان دهند تومورهای سرطان پروستات در موش ها 56 درصد کاهش یافته است. خواص ضد سرطانی و همچنین توانایی زنجبیل در کاهش التهاب و سرشار بودن آن از آنتی اکسیدان از مواردی بود که جزء فواید سلامتی این ماده ذکر شد.

عنصر فعال زنجبیل، جینجرول است. این ماده مسئول طعم متمایز زنجبیل است و همچنین ممکن است رشد سلول های سرطانی روده بزرگ را مهار کرده و آپوپتوز را در سلول های سرطانی تخمدان تقویت کند.

 

جلوگیری از سرطان رحم در طب سنتی : دارچین

درمان سرطان رحم با طب سنتی
دارچین

تنها نصف قاشق چای خوری دارچین در روز می تواند خطر ابتلا به سرطان را از بین ببرد. دارچین ، هم به عنوان ادویه و هم به عنوان یک دارو قدمت دیرینه ای دارد. دارچین با جلوگیری از تشکیل رگ های جدید در بدن انسان می تواند در کاهش رشد تومور مفید باشد.

یک مطالعه کره ای در سال 2010 نشان داد که عصاره دارچین قادر است رشد و گسترش سرطان در سلول های آزمایشگاهی با انواع مختلف سرطان ، لنفوم ، ملانوم ، دهانه رحم و کولورکتال را مهار کند. به موش هایی که ملانوم داشتند به صورت خوراکی دارچین داده شد و نتایج نشان داد که دارچین مجددا رشد تومور را مهار می کند. به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد دارچین در مدت زمان طولانی توصیه نمی شود.

 

سخن پایانی

همیشه گیاهان و ادویه جات را به صورت ارگانیک خریداری کنید. شصت درصد از ادویه های موجود در فروشگاه های مواد غذایی وارداتی است. تنها با خرید گیاهان و ادویه جات اورگانیک می توانید اطمینان حاصل کنید که آنچه واقعا می خواهید را دریافت خواهید کرد.

گیاهان و ادویه های ضد سرطان را در مقادیر کم به وعده های غذایی روزانه خود اضافه کنید؛ همانطور که بقراط گفت: “بگذارید غذا، داروی شما باشد”.

 

سلامت و تندرست باشید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

https://www.active.com/nutrition/articles/8-cancer-fighting-herbs-and-spices

3 دیدگاه دربارهٔ «درمان سرطان رحم با طب سنتی | 8 گیاه و ادویه ضد سرطان»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا