درمان سرطان معده با طب سنتی | درمان سرطان روده با طب سنتی

درمان سرطان با طب سنتی 

گروه پزشکان بهایند، اولین مرکز هوشمند فوق تخصصی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان (اولین مرکز تخصصی درمان هدفمند و ایمنی درمانی)
ارتباط مستقیم با مرکز:

واتساپ(09023009259)

در میان تمام بیماری های غالب در جهان ، سرطان به یک تهدید بزرگ برای انسان تبدیل شده است. از پنج سال گذشته، میزان مرگ و میر به دلیل سرطان در دنیا رو به افزایش است. انواع مختلفی از سرطان ها مانند پوست ، ریه ، سینه ، روده ، معده ، پروستات ، کبد ، رحم ، مری و غیره وجود دارد. علل این سرطان ها ممکن است داخلی (ژنتیکی ، جهش ها ، شرایط ایمنی ضعیف ، مشکلات هورمونی) و خارجی یا عوامل محیطی (عادات غذایی ، صنعتی شدن ، رشد بیش از حد جمعیت و غیره) باشد.

گاهی اوقات، برای درمان این نوع سرطان ها طب سنتی و داروهای گیاهی حتی از درمان های مصنوعی مفیدتر است. درمان گیاهی بهترین جایگزین برای درمان یا پیشگیری از عوارض جانبی مختلف جسمی ناشی از شیمی درمانی و پرتو درمانی است.

درمان سرطان با طب سنتی می تواند به طور موثری از آسیب دیدن سلول های سالم در نزدیکی سلول های سرطانی جلوگیری کند. مقاله حاضر در مورد گیاهان طبیعی مختلف است که برای درمان سرطان، به ویژه سرطان معده و روده مفید هستند. روش های مختلف درمانی مؤثر برای درمان سرطان با طب سنتی نیز شرح داده شده است.

دلایل اصلی ارجح بودن داروهای گیاهی نسبت به درمان های مصنوعی عبارتند از:

  1. در مقایسه با درمان های مصنوعی ، عوارض جانبی کمتری خواهد داشت.
  2. تأثیر تغییر دوز، کمتر خواهد بود.
  3. هزینه محصولات گیاهی از نظر اقتصادی به صرفه خواهد بود.
  4. به طور گسترده ای در دسترس قرار دارند.
  5. به راحتی زیست تخریب پذیر (تجزیه پذیر) هستند.
  6. هیچ مشکلی در سنتز محصولات گیاهی وجود نخواهد داشت.
  7. با درمان مصنوعی ممکن است سرطان کاملاً درمان نشود.

درمان سرطان با طب سنتی برای جلوگیری از عوارض جانبی مختلف جسمی مانند درد ، حالت تهوع ، استفراغ ، خستگی ، کم خونی ، لنف ادم ، مشکلات باروری و استومی ناشی از درمان های مختلف سرطان مانند شیمی درمانی ، پرتو درمانی و غیره که همگی حاصل از درمان های مصنوعی هستند، موثر است.

 

درمان سرطان معده و روده با طب سنتی

گون

درمان سرطان روده با طب سنتی
گون

گون گیاهی است چندساله که ارتفاع آن تا ۷۵ سانتیمتر می‌رسد. از خانواده باقلاییان که تولید مثل آن از طریق بذر صورت می ‌گیرد. ساقه‌ های رشد یافته آن به رنگ بنفش تیره است. گیاه کتیرا از چندین گونه گون ساخته شده است.

 

  بربریس (زرشک زینتی)

درمان سرطان روده با طب سنتی
بربریس (زرشک زینتی)

این گیاه متعلق به خانواده-Berberidaceae ، جنس- Berberis ، گونه- Berberis vulgaris است. میوه خشک شده بربریس به عنوان یک داروی گیاهی استفاده می شود.

 

سرخ بن

درمان سرطان معده با طب سنتی
سرخ بن

این گیاه متعلق به خانواده-Papaveraceae ، جنس-Sanguinaria ، گونه-Sanguinaria canadensis است. این گیاه زینتی است که دارای فعالیت آنتئوپلاستیک بوده و از آن به عنوان یک داروی استفراغ آور ، کمک تنفسی و سایر درمان ها استفاده می شود.

 

کوله خاس

درمان سرطان معده با طب سنتی
کوله خاس

این گیاه متعلق به خانواده-Asparagaceae ، جنس-Ruscus ، گونه-Ruscus aculeatus است. از آن به عنوان ملین ، ادرارآور و ضد التهاب استفاده می شود.

 

پنجه گربه

درمان سرطان روده با طب سنتی
پنجه گربه

این گیاه متعلق به خانواده-Rubiaceae ، جنس-Uncaria ، گونه-Uncaria tomentosa است. این ماده به عنوان محرک سیستم ایمنی بدن استفاده می شود و در عمل فاگوسیتوز نیز کمک می کند.

 

چاپارال

درمان سرطان روده با طب سنتی
چاپارال

این گیاه متعلق به خانواده-Zygophyllaceae ، جنس-Larrea ، گونه-Larrea mexicana است. این یک درختچه است که گیاه آن دارای خواص ضد باکتریایی ، ضد قارچ ، ضد التهاب و آنتی اکسیدان است و مزه بسیاری تلخی هم دارد.

 

کورکوما (زردچوبه)

درمان سرطان معده با طب سنتی
کورکوما (زردچوبه)

این گیاه متعلق به خانواده-Zingiberaceae است. این گیاه در مواد آرایشی و همچنین به عنوان رنگ دهنده مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربر عزیز، امیدواریم این اطلاعات توانسته باشد به شما در درمان بیماری تان کمک کرده باشد و هر چه زود تر، مجددا سلامتی خود را به دست آورید.

شاد و تندرست باشید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع: researchgate.net

 

3 دیدگاه دربارهٔ «درمان سرطان معده با طب سنتی | درمان سرطان روده با طب سنتی»

  1. سلام من دکتر رفتم ولی خیلی به طب سنتی مورد توجه هستم چه گیاه یا درمانی جهت سرطان معده خوبه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا